Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:18:56 GMT

واکنش پوند و یورو به انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۸۱۳

واکنش پوند و یورو به انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس

با انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس، ارزش یورو و پوند در برابر همتایانشان کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از ماه ها کش و قوس سرانجام یکی از طرفداران سرسخت برگزیت که قبلا وزیر خارجه و شهردار لندن بود، به جای ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس راهی خانه شماره ۱۰ (مقر نخست وزیری انگلیس) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون که وعده داده است انگلیس به طور قطع تا سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود، در نهایت در رقابت با جرمی هانت، وزیر خارجه فعلی این کشور سکان دولت را در دست گرفت.

با اعلام خبر نخست وزیری جانسون، بازارهای مالی و به ویژه ارز نسبت به این خبر واکنش نشان دادند به گونه ای که پوند به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسید و به ازای ۱.۲۴۳۱ دلار مبادله شد. دیگر ارز مهم اروپایی یعنی یورو نیز با تقویت احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به پایین ترین سطح دو هفته اخیر خود در برابر دلار رسید و به ازای ۱.۱۱۵۶ دلار مبادله شد.

دیوید چیتهام، تحلیل گر بازار از موسسه "ایکس تی بی" گفت: سرنوشت نخست وزیر انگلیس و پوند به احتمال زیاد در ماه های آینده و با مشخص شدن نتیجه برگزیت معلوم خواهد شد. سوال این است که آیا پوند می‌تواند در کوتاه مدت از سقوط آزاد رها شود یا خیر به ویژه حالا که شانس خروج بدون توافق خیلی بیشتر شده و اقتصاد به لبه پرتگاه نزدیک شده است.

انتظار می رود با روی کار آمدن جانسون، کلاف روابط انگلیس و اتحادیه اروپا پیچیده تر شود. اورسلا فون در لین، رئیس جدید کمیسیون اروپا گفته است موضوعات و دیدگاه های مختلفی وجود دارد که باید با انگلیسی ها بر سر آن ها کار کنیم.

در برابر سایر ارزها، هر پوند به ازای ۱.۱۱۵۵ یورو، ۸۵.۸۳۸۶ روپیه هند، ۱.۷۸۰۹ دلار استرالیا، ۱.۶۳۳۰ دلار کانادا و ۱.۲۲۶۴ فرانک سوئیس مبادله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوند يورو برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۳۰۵ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۲۰۲ تومان رسیده است.

بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۸ تومان است.

کد خبر 845097 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو مرکز مبادله ارز و طلا دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت امروز طلا و سکه
  • رشد جزئی یورو مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • رشد جزئی یورو مبادله‌ای/دلار ثابت ماند
  • قیمت دلار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت امروز طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت