Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:03:03 GMT

۱۸۰۰ صندوق خرد محلی اشتغال در روستاها ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۸۹۲۸

۱۸۰۰ صندوق خرد محلی اشتغال در روستاها ایجاد شد

اصغر نوراله‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات در حوزه اشتغال بوده است، اظهار داشت: بخشی از این تسهیلات به ۳ هزار طرح اشتغالزا در روستاها پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح تأسیس ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در روستاها ادامه داد: طی سه سال گذشته، ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در ۱۸۰۰ روستای کشور تأسیس شده که برای سال ۹۸ نیز تأسیس ۱۰۰۰ صندوق دیگر در روستاهای کشور هدفگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، درباره عملکر صندوق‌های خرد محلی گفت: این صندوق‌ها نهادهای تأمین مالی محلی هستند که در روستاها بین ۲۰ تا ۵۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند که این افراد، در حوزه‌های تسهیل گیری و توانمندسازی به مدت ۶ ماه در بخش‌های نحوه تصویب و تأیید طرح‌ها، پرداخت تسهیلات و نحوه محاسبه کارمزد آموزش می‌بینند.

نوراله زاده با بیان اینکه خط اعتباری و تسهیلات در اختیار صندوق‌های خرد محلی قرار می‌گیرد تا این تسهیلات را به اعضای خود پرداخت کنند، گفت: تسهیل گران در صورتی که تسهیلات این صندوق‌های محلی را در جهت برنامه‌های اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید به اعضای خود پرداخت کنند، بعد از ۶ ماه خط اعتباری جدید به آنها اختصاص می‌یابد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حمایت از کسب و کارهای نو و استارت آپ ها اظهار داشت: صندوق بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد، تاکنون از بین ۱۸۰ طرح معرفی شده، تسهیلات حدود ۱۱۰ طرح استارتاپی را پرداخت کرده است.

نوراله زاده گفت: با توجه به اینکه این طرح‌ها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است، دیگر توسط صندوق مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و فقط از متقاضیان در قبال پرداخت تسهیلات، تضمین‌های لازم دریافت می‌شود.

کد خبر 4674849 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی امید اشتغال روستایی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳

معاون اشتغال وزارت کار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۱۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است. برای سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان ظرفیت پرداخت تسهیلات اشتغال دیده شد. - اخبار اقتصادی -

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره آمار بازار کار گفت:مطابق آخرین آمار مرکز آمار که درباره زمستان 1402 است , نرخ بیکاری به کمترین میزان خود در سال های اخیر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال 1402 به 8.1 درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه‌های اخیر است گفت: خالص اشتغال ایجادی در سال گذشته 775هزار نفر است و نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است.

معاون وزیر کار در ادامه از کاهش 1.2درصدی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، کاهش هشت دهم درصدی نرخ اشتغال ناقص، کاهشی1.8 درصدی نرخ بیکاری جوانان و کاهش نرخ بیکاری در 25استان خبر داد. همچنین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کاهش بوده است و به عدد 11.8درصد رسیده است.

معاون اشتغال وزارت کار افزود: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان با وجود روند کاهشی در چند فصل اخیر همچنان مطلوب نیست. امیدواریم که فاصله این نرخ از نرخ بیکاری کل را در سال 1403به کمتر از 2درصد برسانیم.

کریمی بیرانوند اظهار داشت: وعده ایجاد 1میلیون فرصت شغلی در سال 1402 مطابق آمار سامانه رصد رقم خورده است.این آمار نشان دهنده این است که بازار کار در سال گذشته درخشان بوده است و جزو بهترین سال های اشتغالی دهه های اخیر محسوب می شود.

 معاون اشتغال وزارت کار بیان کرد: توسعه روابط با همسایگان, نرخ رشد اقتصادی مثبت و پیوسته, رونق اقتصاد بدون توجه به متغیرتحریم,تقسیم بندی تعهد استانی و نظارت سختگیرانه بر اشتغال ایجادی کشور, احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از سوی استانداران, تسهیل مجوزهای کسب و کار از جمله مهمترین اقدامات در بازار کار بوده است.

 وی گفت:برای سال 1403, تقسیم بندی تعهد اشتغال استانی انجام شده است,از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود 160هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است. قانون بودجه ابلاغ شده است و برای سال 1403 حدود 200هزار میلیارد تومان ظرفیت پرداخت تسهیلات اشتغال هم دیده شده است. امیدواریم در سال 1403 بخش زیادی از آن عملیاتی شود.

 کریمی بیرانوند اظهار داشت: بخشی از تعهدات اشتغال سال 1402 هنوز باقی مانده است. هدفگذاری برای اشتغال در سال 1403 ایجاد یک میلیون شغل را داریم,‌ به استانداران ابلاغ شده است. فرآیند نظارت بر آن از اول اردیبهشت ماه آغاز می شود.

 معاون اشتغال وزارت کار درباره اشتغال فارغ التحصیلان گفت: تفاوت امسال ما در تقسیم بندی اشتغال استانداران این است که سهم اشتغال فارغ التحصیلان را اعلام کرده ایم.می بایست 25درصد از کل اشتغال ایجادی سال 1403به فارغ التحصیلان تعلق بگیرد. تقسیم بندی استانی این موضوع اعلام شده است. ابزارهای مالی مانند تقویت صندوق ضمانت توسعه تعاون,آموزش های فنی و حرفه ای و همکاری درباره بورس تحصیلی و تقویت شرکت های دانش بنیان را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.   به صورت جدی روی بیکاری این قشر تمرکز کرده‌ایم و همکاری خوبی با وزارت علوم و معاونان علمی شروع کرده‌ایم.در حوزه پارک‌های علم و فناوری و پیوند صنعت و دانشگاه گفتگوها و تعاملات طولانی و گسترده‌ای صورت دادیم. 

کریمی بیرانوند افزود: اقدام دیگری که در تعامل میان وزارت علوم و وزارت کار در حال انجام است، بحث بورس تحصیلی بخش خصوصی است که در این چهارچوب بخش خصوصی برمبنای نیاز خود برای دوره پس از تحصیل افرادی را در داخل دفترچه کنکور بورس کرده و تضمین می‌دهد که پس از طی دوره تحصیلی آن‌ها را جذب کند. 

 وی گفت:میزان اعتبارات مشاغل خانگی برای سال 1403 مشخص نشده است.در بحث اشتغال ناقص به 8.2درصد رسیده است. یعنی بیش از 91درصد اشتغال کشور تمام وقت است. زمانی که اشتغال ناقص کاهش می یابد, به معنی بهبود شرایط شغلی است.امیدواریم همین روند برای 1403 ادامه یابد.

 کریمی بیرانوند درباره کیفیت اشتغال ایجادی گفت:رشد پوشش بیمه ای در سال 1402 یکی از آیتم هایی است که نشان دهنده این است که مشاغل ایجاد شده با کیفیت است.تعداد 1.5 میلیون نفر جدید در سال 1402تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

معاون اشتغال اظهار داشت:بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است, نرخ اشتغال ناقص کاهش داشته است,عملکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته خود در حوزه آموزش ها بیشتر بوده است, تسهیل راه اندازی کسب وکارو... بیانگراین است که پایداری مشاغل بیشتر شده است.نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است که نشان دهنده پایداری و کیفیت مشاغل است. اما به معنی این است که در وضعیت مطلوب هستیم, باید تلاش کنیم.

 وی گفت:دستگاه‌های اجرایی استان ها تا پایان فروردین ماه جاری مهلت ثبت اشتغال‌های ایجاد‌ه شده سال 1402 را دارند، تا کنون بیش از یک میلیون و 40هزار کد ملی تایید شده اشتغال ایجادی و صحت سنجی شده داشته ایم که به معنی این است که تعهد یک میلیون شغل در سال گذشته محقق شده است. 

 انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳
  • ۶۷۰واحد مسکن مددجویان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر