Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:15:56 GMT

نهاوند؛ تولیدکننده عمده «گشنیز» کشور

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۹۰۱۹

نهاوند؛ تولیدکننده عمده «گشنیز» کشور

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه تولید جهانی گشنیز 220 هزار تن در سال است، اعلام کرد: در سال 12 هزار تن گشنیز در ایران تولید می شود که شهرستان نهاوند 10 هزار تن تولید این محصول را به علت شرایط مساعد به خود اختصاص می دهد.

حسین خردمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اهمیت کشت گشنیز به عنوان گیاه کم آب بر در شرایط خشکسالی و بحران آب نمایان است، اظهار کرد: از مزرعه 17 هکتاری آرش  شهاب که در سالجاری بیش از 3150 کیلوگرم در هر هکتار گشنیز برداشت شده، بعد از برآورد وعملکرد محصول به عنوان مزرعه نمونه کشوری سال 98 در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند زیرکشت گشنیز رفته و 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار در این حوزه هستند.

خردمند با بیان اینکه گشنیز نهاوند در خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی شناخته شده است و به محصولی جهانی تبدیل شده، افزود: شهرستان  نهاوند با وجود دارا بودن بیشترین سطح زیرکشت، بیشترین میزان تولید گشنیز در کشور را داراست.

وی بیان کرد: متأسفانه نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مانع توسعه و پیشرفت در این حوزه  با وجود ظرفیت های بالای شهرستان است و تلاش کشاورزان به جیب دلالان می رود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گشنيز جهاد كشاورزي نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

غلامرضا نوری با بیان اینکه ورود بخش خصوصی واقعی و حمایت از این بخش می‌تواند موتور اقتصاد کشور را روشن نگه دارد گفت:اقتصاد استان آذربایجان شرقی وابسته به بخش خصوصی واقعی بوده و حمایت از این بخش توسط نهاد‌های دولتی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه به وجود بیش از ۱۸۸ روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود:روستا‌ها بعنوان محور تولید همواره در خط مقدم اقتصادی کشور قرار دارند و توجه به توسعه و رفع موانع تولید در آنها موجب جهش تولید در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت اسلام غفاری  با اشاره به کمبود تسهیلات بانکی برای کشاورزان در این شهرستان گفت:اگر بخواهیم شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار باشیم باید از بخش کشاورزی این شهرستان حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در ۱۰۰ نقطه شهری و روستائی نهاوند
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد