Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدعلی دهقان در نشست خبری پیرامون تسهیلات بانکی در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی در استان کرمان و دیگر از استان های کشور در سال گذشته اظهار داشت: از بین محصولات تولیدی در  استان کرمان، به طور مثال محصول پسته استان ۹۵ درصد دچار خسارت شد که در همین راستا هیات دولت برای کمک به کشاورزان مصوبه‌ای مبنی بر بخشودگی سه ساله سود وام‌های کشاورزی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ابتدا هیات دولت بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای امهال تسهیلات کشاورزی که سر رسید آنها در بازه زمانی مهر ۹۶ تا اسفند ۹۷ بود، اختصاص داد افزود: در همین راستا نیز اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومانی به استان کرمان اختصاص یافت که شامل وام هایی تا سقف۱۷ میلیون تومان که مشمول بخشش سود و امهال آن تا یکسال هستند، شد.

دهقان با اشاره به دوران سختی که کشاورزان در سال گذشته داشتند اشاره کرد و گفت: مشکل پسته در حدی بود که باغداران دیگر توانایی نگهداری باغ های خود را هم نداشتند اما خوشبختانه با پیگیری های استانداری کرمان و مجمع نمایندگان استان مجددا  ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به استان کرمان در این راستا اختصاص داده شد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح بخشودگی ها شامل تسهیلاتی تا سقف ۱۷ میلیون بود که با بازنگری صورت گرفته، این سقف تسهیلات برداشته شد؛ تاکید کرد: کشاورزان فرصت دارند تا 15 مردادماه جاری به بانک های کشاورزی سراسر استان مراجعه کنند تا وام خود را یک سال دیگر تمدید کرده و اگر کشاورزی تا 15 مرداد مراجعه نکند باید سود و اگر شامل جریمه ای باشد، آن را پرداخت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال جاری تسهیلات اختصاص یافته برای راه اندازی گلخانه ها به میزان نامحدود و با سود کم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان استان های کشور تسهیلات بانکی دولت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران