Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعدی مصطفی زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از آب این شهرستان افزود: از دشت های مهم آبی که به عنوان دشت های ممنوعه در حوزه منابع استان معرفی شده، دشت روانسر است که محدودیت برداشت آب دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان روانسر یکی از قطب های کشاورزی استان است و تولیدات کشاورزی این شهرستان تاثیر بسزایی در اقتصاد استان و کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار روانسر ادامه داد: آب یکی از زیرساختهای مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است.

مصطفی زاده اضافه کرد: مدیران عضو این شورا موظف به اجرای مصوبه های شورای حفاظت از منابع آبی هستند تا شرایط مناسب برای حفاظت از این منابع در روانسر فراهم شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان های اورامانات نیز گفت: تعداد ۸۱۵ حلقه چاه در این شهرستان شناسایی شده که سالانه بیش از ۹۰ میلیون متر مکعب آب از آنها برداشت می شود.

ایوب ذائبی با بیان اینکه بخش کشاورزی با ۷۳۰ حلقه چاه و برداشت ۷۰ میلیون متر مکعب در سال بیشترین سهم را در برداشت از منابع آبی به خود اختصاص داده افزود: ۲۳ حلقه چاه در بخش شرب و بهداشت و ۶۲ حلقه نیز در بخش صنعت و خدمات در این شهرستان از منابع آبی زیرزمینی برداشت می کنند.

وی اضافه کرد: با صاحبان ۱۴۳ حلقه چاه که امسال بدون پروانه بهره برداری کشت کرده اند برخورد می شود و باید طبق نعرفه های قانونی جریمه های خود را پرداخت کنند.

مدیر امور منابع آب شهرستان های اورامانات اظهار کرد: ۸۵ پرونده چاه غیرمجاز شهرستان روانسر نیز در حال تعیین تکلیف از سوی نهادهای متولی است.

وی با اشاره به اینکه در دشت روانسر چاه عمیق غیرمجاز نداریم، افزود: تاکنون ۱۳۱ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیتدر ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

۷۴۵۵/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روانسر فرمانداری روانسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم

سرهنگ مسعود احسانی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف در محدوده ۵ مایلی شهرستان قشم توقیف شد.

وی افزود: از این شناور‌ها ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز و ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه گفت: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • اولویت تخصیص منابع مالی با پروژه‌های آبرسانی خواهد بود