Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: تله‌سیژ پیست اسکی آلوارس در حال حاضر استاندارد نیست ولی تلاش می‌کنیم تا با طی مراحل قانونی و تائید نهایی تجهیزات صدور مجوز استاندارد را به این مجموعه انجام دهیم.

هاشم علایی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و حضور خانواده‌ها در پارک‌ها و شهربازی‌ها تمام شهرداری‌های استان موظف هستند نسبت به استانداردسازی شهربازی‌ها و تجهیزات بوستان‌ها اقدام کنند که این کار با مکاتبات رئیس کل دادگستری استان و اداره کل استاندارد با مجموعه شهرداری‌ها انجام شده و از شهرداری‌ها خواسته‌ایم به هیچ عنوان اجازه فعالیت به دستگاه‌های شهربازی‌ فاقد استاندارد ندهند چرا که خطر احتمالی ناشی از این امر متوجه همه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد استاندارد نبودن تجهیزات برخی از پارک‌ها و بوستان‌ها برای بازی کودکان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها موظفند این امکانات و تجهیزات را ایمن‌سازی و استانداردسازی کنند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در مورد آسانسورها نیز بیان کرد: شهرداری‌ها موظفند در صورت اخذ گواهی استاندارد آسانسور پایان کار ساختمان‌ها را صادر کنند و در کنار این امر صاحبان واحدهای مسکونی، اداری و تجاری باید به صورت سالانه و ادواری گواهینامه ایمنی را برای آسانسورهای خود دریافت کنند.

علایی به مکاتبات مکرر با شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف در اخذ گواهی استاندارد برای مجموعه‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد و گفت: زمین بازی مستقر در جنگل فندقلو استاندارد ندارد و ضرورت دارد در تکریم مراجعین به این منطقه سرمایه‌گذار هر چه سریعتر نسبت به اخذ گواهی استاندارد اقدام کنند.


وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد همه ساله برنامه‌های عملیاتی خود را اعلام می‌کند و ما موظف هستیم در طول سال نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی را در کنار نظارت بر آزمایشگاه‌های همکار بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی انجام دهیم.


مدیر کل استاندارد استان اردبیل اشتغال 200 نفر را در این آزمایشگاه‌های همکار یادآور شد و بیان کرد: در حوزه صادرات و واردات ما نظارت دقیقی را با همکاری گمرکات انجام می‌دهیم تا کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند از شرایط مطلوب بهره‌مند شوند.


علایی تصریح کرد: 270 واحد تولیدی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند که بیشترین واحدها در حوزه مصالح ساختمانی اعم از شن و ماسه و آجر و سفال، مواد غذایی و تولیدات متنوع در این بخش است.


وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان اردبیل با بازرسی‌های دقیق به دنبال برخورد با متخلفین در این حوزه و تذکر و اصلاح فرآیندهاست، تصریح کرد: ما تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها را به امضا رساندیم به طوری که از ظرفیت آنها برای انجام فعالیت‌های حوزه استاندارد استفاده می‌کنیم.


مدیر کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: به عنوان نمونه آزمایشگاه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان آزمایشگاه کنترل عسل شناخته شده که ما نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی نیز برای مسئولان کنترل کیفیت اقدام می‌کنیم تا این دوره‌های 30 ساعته را بگذرانند.


علایی همچنین به راه‌اندازی دفاتر استاندارد در مراکز دانشگاهی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از این کار استفاده از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی است.


وی گفت: اداره کل استاندارد استان با توان نیروهای خود موفق شده در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی در کشور در بین 32 استان در جایگاه دوم قرار گیرد و در رتبه‌بندی استانی نیز در گروه زیربنایی و تولیدی بین 52 دستگاه رتبه چهارم را دارد.


مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: ما سال گذشته به تمامی تعهدات خودمان در تدوین 25 استاندارد ملی اقدام کردیم و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا 25 برنامه تدوین استاندارد را که به ما ابلاغ شده به شایستگی انجام دهیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبيلي مجموعه شهرداری ها اداره کل استاندارد پیست اسکی آلوارس تله سیژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است

ایسنا/ایلام مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: یکی از موارد نظارت بازار داخلی از سوی اداره‌ کل استاندارد، «خالص فروشی» است که در بازار ایلام با درصد قابل قبولی در حال انجام است.

«یادگار محمدی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: یکی از نظارت‌های استاندارد در استان، نظارت بر شیرینی‌فروشی‌هاست که باید ترازوی آن‌ها بابت جعبه شیرینی منفی باشد.و

ی افزود: در هر بسته یک کیلویی در شیرینی‌فروشی‌ها باید ترازو،  ۸۰ گرم منفی تنظیم شود، کم فروشی نشود و این باید یک مطالبه عمومی باشد.

مدیر کل استاندارد استان ایلام نظارت بر محصولات پیش‌بسته‌بندی بازار را از وظایف این اداره‌کل دانست و گفت: در سال قبل ۲ هزار و ۲۵۰ مورد آزمون پیش‌بسته‌بندی در استان انجام شد و این آزمونها در سال جدید نیز ادامه می‌یابد.
محمدی با بیان اینکه در سال قبل ۱۱۸۰ مورد کنترل اوزان سبک به‌خصوص ترازوهای فروشگاه‌ها انجام شده است خاطرنشان کرد: روی ترازوهای فروشگاهی پس از صحت سنجی، برچسب استاندار نصب می‌کنیم و در صورتی که تخلف مکرر مشاهده شود، ترازو پلمب می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • ارزیابی کالا و خدمات در اردبیل زیر ذره‌بین کارشناسان اداره کل استاندارد
  • انجام ۶۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • بازدید بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه های اردبیل
  • اصلاح روشنایی و آسفالت مسیرهای پرتردد مسافران نوروزی در سمنان
  • الگوی نو و مطلوب برای مدیریت شهری طراحی شود