Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 انتشار متن‌های منتسب به نویسندگان و شاعران بزرگ ایرانی در فضای مجازی آنقدر عادی شده که حالا دیگر تشخیص اینکه کدام متن واقعا از نویسنده مذکور است کار راحتی نیست. همین موضوع باعث گرفتاری تهمینه میلانی شده است. کارگردانی که به تازگی ماجرای نمایشگاه نقاشی‌اش و انتقادها به آن را پشت سر گذاشته است حالا بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال تلگرامی مبارزه با نشر جعلیات درباره این پست تهمینه میلانی نوشته است: 

«خانم تهمینه میلانی فیلمساز شناخته شده ایرانی به مناسبت گرامیداشت سالگرد تولد سیمین بهبهانی شاعر بزرگ معاصر، احتمالا با نیت معرفی ایشان به مخاطبان پرشمار خود در اینستاگرام، چند متن و شعر را به نام بهبهانی منتشر نموده‌اند. در کمال تعجب و تأسف، پنج مورد از هفت متنی که در پست اینستاگرامی مذکور آمده، از ساده‌لوحانه‌ترین و سخیف‌ترین جعلیات منتسب به سیمین بهبهانی‌است که در صفحات عام‌پسند فضای مجازی دست به دست می‌شوند. سالگرد تولد شعرا و نویسندگان در سال‌های اخیر به بازار مکاره‌ای تبدیل شده که سو استفاده‌گران برای افزایش اعضای کانال‌ها و پیج‌های خود و در نتیجه جلب تبلیغات و کسب درآمد بیشتر در آن فعال می‌شوند. در این میان حداقلِ انتظار از چهره‌های شناخته‌شده‌ای که اتفاقاً شمایل روشنفکری نیز دارند این است که ناخواسته یاری‌گر سو استفاده‌گران و هم‌دست ضربه زنندگان به ساحت ادبیات و فرهنگ نباشند.»

 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی سلاح «زنگار» مقصر شناخته شد/ ۱۸ ماه زندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، هانا گوتیرز رید در جلسه دادگاهی که دیروز (دوشنبه) برگزار شد از سوی هیات منصفه به قتل غیرعمد محکوم شد. هالینا هاچینز فیلمبردار فیلم «زنگار» سال ۲۰۲۱ بر اثر شلیک الک بالدوین به ضرب گلوله کشته شد.

گوتیرز سر صحنه فیلم «زنگار» اسلحه الک بالدوین را پر کرد و به جای گلوله مشقی از گلوله واقعی استفاده کرده بود که منجر به مرگ فیلمبردار فیلم شد. وی به حداکثر مجازات یعنی ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

هانا گوتیرز رید، ۲۶ ساله، در ماه مارس پس از این که روشن شد سهل‌انگاری او باعث مرگ هالینا هاچینز شده، به قتل غیرعمد محکوم شد.

قاضی مری مارلو سامر گفت که گوتیرز رید هیچ پشیمانی نشان نداده است. وی گفت: شما به تنهایی یک سلاح ایمن را به یک سلاح کشنده تبدیل کردید. اما از نظر شما، خانم هاچینز هنوز زنده است، یک شوهر شریک زندگی خود را دارد و یک پسر کوچک مادرش را.

پیش از صدور حکم، قاضی سخنان اقوام و دوستان هاچینز، مدیر او و جوئل سوزا، کارگردان فیلم«زنگار» را که او هم گلوله‌ای به کتفش اصابت کرد را شنید.

گوتیرز رید که از ۶ مارس در بازداشتگاه شهرستان سانتافه در بازداشت بوده و با لباس زندان به دادگاه آورده شد در سخنان خود گفت دلش برای خانواده هاچینز به درد آمده و افزود: از این که رسانه‌ها تراژدی دردناک ما را بزرگ کردند و من را به‌عنوان یک هیولای کامل نشان دادند، ناراحت هستم.

وی از دادگاه خواست تا مجازاتش را مشروط کند. پدر گوتیرز رید که از متصدیان کهنه‌کار اسلحه در سینما است هم از دادگاه تقاضای تخفیف کرد.

نظر دادستان کری موریسی این بود که تماس‌هایی که گوتیرز رید از زندان داشته نشان می‌دهد که او پشیمان نیست و هنوز هم تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازد، از جمله بالدوین، تهیه‌کنندگان فیلم، و امدادگرانی را که پس از تیراندازی به هاچینز از او مراقبت کردند مقصر می‌داند.

قاضی پیش از صدور حکم به این تماس‌ها توجه کرد و گفت آنها نشان می‌دهند که او مستحق مشروط‌شدن نیست. وی همچنین یادآور شد که گوتیرز رید در هیچ بخش از اظهاراتش ابراز پشیمانی نکرده است؛ از همین رو تنها بخششی را که در صورت رفتار خوب می‌تواند شامل حال وی شود به ۱۵ درصد از محکومیت وی محدود کرد.

بالدوین هم در ژانویه به اتهام قتل غیرعمد به دلیل نشانه رفتن اسلحه به سمت هاچینز و کشیدن ماشه متهم شد. وی قرار است ماه جولای محاکمه شود.

کد خبر 6079616

دیگر خبرها

  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟
  • آخرین وضعیت مسعود اسکویی گوینده رادیو در بیمارستان
  • (تصاویر) احمدی‌نژاد در مراسم گرامیداشت حمید بهبهانی
  • این سلبریتی‌ها وقتی کچل شدند خوشتیپ‌تر و موفق‌تر شدند!
  • متصدی سلاح «زنگار» مقصر شناخته شد/ ۱۸ ماه زندان
  • ماجرای تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • بدهی‌های خارجی دردسرساز می‌شود / استقلال نزدیک به حذف از آسیا