Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  اسحاق جهانگیری صبح دیروز در بازدید ‌نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز ‌از مردم ایران به عنوان مردمی تمدن‌ساز نام برد و اظهار داشت: ‌ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست چرا که آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر نیز مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رئیس جمهور ‌با بیان اینکه مردم ایران ‌همواره از عزت خود حفاظت کرده‌اند و ‌اهل منطق و گفت‌وگو بوده‌اند، افزود:‌ مردم ایران در حل بحران‌های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می‌دهد نیز توسل به گفت‌وگو و منطق است، تصریح کرد:  ‌پیچیده‌ترین گره‌ها و بحران‌های دنیا را می‌توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد و این که هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی‌تری دارد تصوری نادرست است.

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد، ادامه داد:‌ ایران در مذاکره با 6 کشور قدرتمند دنیا ‌به تفاهم ‌رسید و توانست‌ منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند.

 

وی با انتقاد از اینکه بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیر‌عقلانی و غیرمنطقی است، خاطرنشان کرد: ‌‌هر‌کس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می‌کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفت‌وگو، تعامل و منطق است.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه در ارتباط با ایران گفت: اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفتگو، استدلال و ادب می‌توان با ایران تعامل و مسایل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت‌وگو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب خواهد دید.

 

‌جهانگیری با بیان اینکه ایران در طول تاریخ همواره حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست.وی با بیان اینکه کسانی که به دنبال ائتلافند هر گاه از مناطق خود خارج شده‌اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده‌اند، اضافه کرد: امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می‌تواند تأمین کند.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای اینکه همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و ‌بتوانند از منطقه‌ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها ‌از ایران برداشته شود، تاکید کرد: ‌دشمنان باید بدون تحمیل فشار به ایران وارد مذاکره و گفت‌وگوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه‌ای خوب و آرام برای همه فراهم خواهد شد.

 

‌جهانگیری ‌با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها بر‌اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده‌اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

 

وی با بیان اینکه این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: ‌امیدوارم شرایط پیش‌رو از نظر اقتصادی بهبود یافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهوری اقتصاد آمریکا جام نیوز خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (سه‌شنبه) ۲۸ فروردین در تماس تلفنی با خانم یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن و رئیس اجلاس گروه هفت، در خصوص موضع ایران درباره اقدام اخیر دفاع مشروع نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد. 

امیرعبداللهیان در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، تأکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق بود.

 وی با تأکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

* حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است

خانم یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفتگو‌های چندجانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

خانم کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت ایران در دمشق اظهار داشت: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است. 

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرفً‌ها تأکید و خاطرنشان کرد که نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف‌ها توجه داده‌ایم.  

وزرای امور خارجه ایران و ژاپن همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه، بر تداوم رایزنی‌ها و گفتگو‌ها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود
  • امیرعبداللهیان: ریشه بحران در منطقه به جنگ غزه بر می‌گردد
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه