Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@14:27:33 GMT

تغيير امام جمعه مركز استان شایعه است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۳۹۷

تغيير امام جمعه مركز استان شایعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام «رضا شریفی» همزمان با سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ و چهلمین سال برپایی نماز جمعه، در جمع خبرنگاران از نهاد نماز جمعه به عنوان یک نهاد عبادی سیاسی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری از این نهاد به عنوان قرارگاه بصیرت افزایی یاد کردند لذا باید تلاش کنیم تا برای حضور بیشتر در این آیین و نهادینه کردن آن تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تدوین ۱۵ برنامه در قالب ستاد چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، از جمله این برنامه‌ها به میزبانی نشست روابط عمومی‌های استان و آیین رونمایی از پوستر چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در روز چهارشنبه دوم مردادماه اشاره کرد.
وی گلباران قبور مطهر سومین شهید محراب آیت الله صدوقی و فرزند فقیدش حجت الاسلام محمدعلی صدوقی و شهدای نماز جمعه در استان و همچنین برگزاری همایش همگانی دوچرخه‌سواری از باغ ملی تا مسجد ملااسماعیل به میزبانی شورای سیاستگذاری و ستاد نماز جمعه مرکز استان را از برنامه‌های روز پنجشنبه سوم تیرماه خواند.
حجت الاسلام شریفی پخش مستقیم خطبه‌های نماز جمعه از شبکه استانی صدا و سیما و دیدار با خانواده شهدای نماز جمعه و ائمه جمعه متوفی را از دیگر برنامه‌های این مناسبت خواند.
وی با بیان این که سه هفته پس از نماز جمعه تهران یعنی در تاریخ ۲۵ مردادماه اولین نماز جمعه یزد به فرمان امام راحل (ره) و به امامت آیت الله شهید صدوقی برگزار شد، از اجرای برنامه‌های این مناسبت طی این مدت خبر داد.
این مسئول با بیان این که در حال حاضر ۲۸ نقطه از استان یزد شاهد اقامه نماز جمعه است، یزد را از استان‌های دارای بیشترین ائمه جمعه مسن ذکر کرد و گفت: حجت الاسلام واعظ امام جمعه منشاد با قریب ۹۰ سال سن مسن‌ترین امام جمعه و حجج السلام قانی و داوری ائمه جمعه روستا‌های نصرآباد و رستاق با ۳۴ سال جوانترین ائمه جمعه در استان هستند.
به گفته وی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با جایگزینی ائمه جمعه جوان، فضاسازی مناسب در اماکن اقامه نماز جمعه و ارائه خدماتی مانند میزخدمت، میزسلامت و مهد‌های آدینه جهت نگهداری کودکان والدین نمازگزار، تلاش دارد تا جمعیت بیشتری از نمازگزاران را برای اقامه نماز‌های آدینه جلب کند.
وی شایعاتی که در مورد تغییر امام جمعه مرکز استان در برخی شبکه‌های مجازی گاهاً مطرح می‌شود را تکذیب کرد و آن را شیطنت برخی رسانه‌ها عنوان کرد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همچنین در مورد ساخت مصلی نماز جمعه مرکز استان خاطرنشان کرد: تاکید آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مورد ساخت مجتمع فرهنگی با بخش‌های مختلفی از جمله مصلی نماز جمعه است و در این رابطه نیز زمین ترمینال سابق شهر یزد به این امر اختصاص یافته و حتی طرح و نقشه آن آماده شده است ولی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به شرایط اقتصادی حاکم مجوز شروع این طرح و مصلی جدیدی در کشور را صادر نکرده است.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر باقرزاده پیش ازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد و حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شده است که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچکدام از این خبرها صحت ندارد.

وی افزود: برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان آغاز شده است با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: اقداماتی که طی ۲ سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده چشمگیر و اثرگذار است و این اتقان‌نظر بین غالب رجل سیاسی، جامعه روحانیت، شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران وجود دارد که روند مدیریتی استان باید تا پایان دولت سیزدهم بدون تغییرات ادامه یابد و البته دولت نیز دقیقاً بر همین باور است و بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

کد خبر 6081799

دیگر خبرها

  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • خطیب نماز جمعه زاهدان: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند