Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@22:34:01 GMT

انتقاد امام جمعه یزد از وابستگی شدید به واردات

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۴۸۷

انتقاد امام جمعه یزد از وابستگی شدید به واردات

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌آلله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به نحو مطلوبی گسترش پیدا کند اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این است که اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد چرا که می‌بینند می‌توانند آن چیزی را که تا الان به کشور وارد می‌کردیم خودشان بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در آموزش‌ها باید سعی کنیم قدرت تفکر و تعقل را در افراد افزایش دهیم و به آن‌ها باور به توانمندی‌های خودشان را ایجاد کرده و افزایش دهیم تا به سمت استقلال حرکت بردارند.
امام جمعه یزد افزود: پیش از انقلاب صنعت و تولید در ایران چنین پایه‌گذاری شده بود که ما نمی‌توانیم و به هیچ عنوان خودمان اقدام به تامین نیاز‌های صنعت کنیم و حتما باید به واردات وابسته باشیم.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه ما هم در انقلاب آن طور که لازم است در تمام بخش‌های جامعه این باور را ایجاد نکردیم گفت: الان زمانی است که ما در هر عرصه‌ای باور به توانمندی‌ها را در جامعه افزایش دهیم.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد مشکل اصلی جامعه در ارتباط با صنعت را همین عدم باور به توانمندی‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه‌های ما الان برای اقتصاد نمی‌توانند به صورت کامل راهگشا باشند چرا که الان عمده کارخانه‌ها با تسهیلات و یا سرمایه‌های خودشان، وابسته به واردات هستند و در هر نیازی، تنها نگاه به خارج کشور دارند.
وی گفت: متاسفانه برخی موارد دیده می‌شود که یک مهندس با مدرک فوق لیسانس سال‌ها با یک دستگاه وارداتی کار می‌کنند و مدام برای قطعات وابسته به خارج کشور هستند، ولی حتی یک بار هم اقدام به ساخت نمی‌کنند.
امام جمعه یزد ادامه داد: الان در بسیاری از عرصه‌ها در کشور پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم از جمله در صنایع نظامی و صنایع هسته‌ای ما از کشور‌های پیشرفته جهان کم نداریم و کاملا هم خودکفا شده‌ایم.
ناصری یزدی افزود: با این وجود در صنایع عمومی که نسبت به موارد گفته شده قابلیت کار بیشتری هم دارند متاسفانه عقب هستیم و در برخی صنایع به شدت وابسته به واردات شده‌ایم؛ در این حوزه لازم است اقدامات جدی صورت گیرد و زمینه خودکفایی کشور را فراهم نماییم.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: در سال‌های گذشته من مکررا به مسئولان گمرک و صنعت تاکید کردم که لیستی از محصولاتی که از کشور‌های دیگر به ایران وارد می‌شود را آماده کنید و با مشخصات دقیق محصول در اختیار نخبگان و دانشگاهیان قرار دهید، قطعا با این اقدام بسیاری از این واردات متوقف می‌شود و ما توانایی ساخت آن در داخل کشور را داریم.
وی ادامه داد: الان خوشبختانه برای اولین بار در کشور نمایشگاهی ایجاد شده و کالا‌های وارداتی با مشخصات در آن به نمایش گذاشته شده تا هر کس می‌تواند نسبت به ساخت آن اقدام کند، این کار بسیار ارزشمند است و حتما باید دنبال شود.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد

روزنامه اطلاعات نوشت: لیکن یک سخن و یک مطالبه به حق دارد و آن هم باور به صداقت، عدالت و تقسیم عادلانه. زحمات و مشقات آن توسط نظام حکمرانی و مهمتر از همه اتخاذ بهترین تدبیر برای اداره کشور در شرایط دشوار است نه اینکه از این جنگ و تخاصم با بی‌تدبیری فرصتی بسازیم برای عده‌ای محدود و معدود که هر چه آتش این ورطه شعله ورتر، بهره و نصیب آنان هم بیشتر...

اگر قرار است ما با دولت و حاکمیت آشتی و همراهی کنیم بسیاری می‌گویند با عشق یکطرفه که نمی‌شود. او هم باید ما را ببیند و از درد و رنج ما بکاهد.

مثلاً هر روز کم و کسری‌های خود را با تورم از جیب توده‌های ضعیف ملت بیرون نکشد. اجازه ندهد فاصله‌های طبقاتی هر روز بیش از گذشته آزارمان دهد. در برابر فساد حساس باشد و قاطع عمل کند جلوی رانت و ویژه‌خواری را بگیرد. با تصمیمات نسنجیده و نمایشی و پوپولیستی پرهزینه و بی‌فایده بودجه مملکت را به هدر ندهد. دخل و خرجش را تنظیم کند که مجبور به چاپ پول و کاستن از ارزش پول ملی و افزایش تورم نشود. خودی و غیرخودی نکند.

وقتی فسادی رونمایی می‌شود به افکار عمومی اراده خود را در مقابله با آن نشان دهد. وقتی شعار شفافیت سر می‌دهد در حد شعار و نمایش نماند. مثلاً به عنوان مشت نمونه خروار وجدان عمومی را در رابطه با همین فساد چای دبش قانع کند یا وقتی بحث باغ ازگل عمومی می‌شود حتی با علم به اینکه امام جمعه نیّت سویی نداشته و تنها مرتکب غفلت شده است برای اقامه نماز از ایشان دعوت نکند که بخشی از جامعه حتی دینی آن را حرکتی از سر لجاج بدانند (اگر چه نگارنده هم معتقد است غفلت بوده که البته آن هم قصور کمی نیست) یا در شرایطی که بیش از همه به حمایت سرمایه اجتماعی در شرایط جنگی نیازمندیم، اصرار بر افزایش گشت‌های خیابانی عفاف و حجاب نداشته باشیم و وقتی می‌دانیم ارز چند نرخی چه فساد و رانت عظیمی به بار آورده و می‌آورد، همچنان این سفره مفت خوارگی را پهن و گسترده نگذاریم، نظام مالیاتی را از این وضع خنده و شوخی در آوریم و در برابر دوبرابر شدن بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و افزایش حجم نقدینگی چشمانمان را نبندیم و وقتی می‌بینیم سیاست‌های تشویقی پرهزینه ما درباره ازدواج و فرزندآوری نتیجه عکس داده است از سر بی‌تدبیری یا لج و عناد و روکم کنی بودجه‌ها و هزینه‌های قابل توجه آن را بیشتر نکنیم و..

tags # کاظم صدیقی ، گشت ارشاد سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • (ویدیو) انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد