Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:02:54 GMT

محل دفع زباله در آستارا تهدیدی برای سلامتی است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۴۹۴

محل دفع زباله در آستارا تهدیدی برای سلامتی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ،  کامبیز لقمانی مقدم  در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا اظهار داشت: تولید زباله در این شهرستان بالاتر از استاندارد جهانی است و اگر تفکیک زباله از مبدا به درستی فرهنگ سازی شود، بیش از ۵۰ درصد حجم و وزن آن کاهش خواهد یافت. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگر پذیر سال، بخشداران، شهرداران و دهیاران در جهت پاکیزه نگاه داشتن مناطق شهری و روستایی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از افراد سودجو به خاطر کاهش زمان و هزینه حمل و نقل، نخاله و پسماند خانگی  را در سطح رودخانه ها و جاده ها تخلیه می کنند و باید در چارچوب قانون با آن افراد برخورد شود.

لقمانی مقدم با تاکید بر لزوم دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، مطب های پزشکان و مراکز تزریقاتی، بیان کرد: این زباله ها خطرناکترین نوع زباله در سطح جهان هستند و اگر درست مدیریت نشوند باعث شیوع بیماری و آلودگی های فراگیر می شود.

وی متذکر شد: مراکز تزریق و مطب ها باید زباله های بهداشتی را از خانگی تفکیک کرده و از قرار دادن پسماند بهداشتی در محل جمع آوری پسماند خانگی موجود در سطح شهر خودداری کنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود. 

۷۱۰۵ /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند