Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر بدری  پیرامون تخلفات اعضای شوراهای شهر و شهرداران استان و دستگیری چند نفر در این رابطه و در ادامه آن دستگیری دو مدیر اجرایی از مجموعه استانداری لرستان اظهار داشت: در این حوزه چند پرونده وجود دارد و در واقع ۴ پرونده تشکیل شده است.

تشکیل ۴ پرونده تخلفات حوزه شهرداری‌ها و شوراهای شهر

وی با بیان اینکه پرونده اول مربوط به یکی از شهردارهای استان است که موضوع اتهامش تضییع اموال شهرداری است، تصریح کرد: در این پرونده شهردار مورد اتهام زمینی را که باید به قیمت مناسب بفروشد زیر قیمت به یک شرکت تعاونی واگذار کرده است، گزارشش آمده و پرونده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه پرونده دوم مربوط به این موضوع می‌شود که در یکی از شوراهای شهر یکی از اعضای شورا دستگیر شده که این عضو شورا زد و بندهایی با پیمانکاران و انبوه سازان داشته و گاهی اوقات برای اینها در حوزه جرایم عوارض و تخلفات ساختمانی تخفیف هایی قائل می شده و از این راه خودش منتفع می شده و سودهایی برده است.

بدری خاطرنشان کرد: این عضو شورای شهر الان بازداشت است و تحقیقات پرونده آن ادامه دارد.

وی یادآور شد: این موضوع پرونده نسبتاً سنگینی است و کار کارشناسی پیرامون آن دارد انجام می‌شود تا مبالغ تخلف مشخص شود.

دستگیری دو مدیر اجرایی در ادامه پرونده تخلفات حوزه شهرداری‌ها و شوراهای شهر

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در ادامه همان پرونده یک پرونده دیگر تشکیل شد که مربوط به دو نفر از مدیران اجرایی می‌شود، اظهار داشت: پرونده این دو مدیر نیز در رابطه با همین تخلفات مربوط به حوزه شهرداری‌ها است که مرتکب سو استفاده مالی شده‌اند، نه اینکه از اموال دولت بردارند، بلکه مساعدت برای اشخاصی که در شهرداری پرونده تخلفاتی یا جریمه داشته‌اند انجام داده‌اند و در مقابل این مساعدت نفع مالی برده‌اند.

بدری افزود: عدد و رقم این تخلف باید کارشناسی شود و بعداً مشخص می‌شود.

سو استفاده‌های ۴ عضو شورا و شهردار یک شهر در حوزه تخلفات شهری

وی با اشاره به اینکه پرونده چهارم هم مربوط به یک شهر دیگر است که ۴ عضو شورای شهر دستگیر شده‌اند که همین کارهای سو استفاده‌های مربوط به تخلفات شهری و شهرداری و زد و بند با شهردار را انجام داده‌اند و در این رابطه شهردار هم دستگیر شده است، گفت: این پرونده دارد رسیدگی می‌شود و هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است، هنوز میزان تخلفات مشخص نشده که بتوانیم عدد و رقم تخلف را اعلام کنیم.

بر اساس این گزارش، تاکنون در جریان پرونده های یاد شده، احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان، سیاوش سپهوند مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان، شهردار الشتر، ۴ عضو شورای شهر الشتر، عضو شورای شهر بروجرد و شهردار سابق ازنا دستگیر شده اند.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال شورای شهر شهرداری کارشناسی لرستان پرونده قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز

رحیم خاکی گفت: در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز اقدامات ارزشمند متعددی برای جلوگیری از تخریب، تصرفات، حفاری غیر مجاز و همچنین کشفیات انجام داد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در حوزه تخریب و تصرف آثار تاریخی ۱۶ پرونده قضایی تشکیل شد که در حال حاضر در حال پیگیری در مراجع قضایی هستند.

او با اشاره به اقدامات در حوزه حفاری غیر مجاز و کشفیات اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۳۵ قلم اشیاء عتیقه کشف شد که طی نظر کارشناسان متخصص معاونت میراث فرهنگی، ۴۶ مورد آن اصل تشخیص داده شده است.

خاکی با بیان اینکه چهار مورد قاچاق اشیا تاریخی، ۱۲ دستگاه فلزیاب و ۹ مورد حفاری غیر مجاز نیز شناسایی شد، گفت: در این خصوص با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت و همکاری نیروهای انتظامی و دستگاه های مرتبط و گزارشات مردمی ۴۷ نفر دستگیر شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با بیان اینکه برای پیشگیری و هم افزایی با دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش از ۱۰۳ جلسه تعاملی با نیروهای انتظامی، قوه قضاییه، دهیاران، شهرداران و... تشکیل شد که بسیار مثمر ثمر بوده است  و این روند با شدت بیشتری در سال ۱۴۰۳ پیگیری خواهد شد.

خاکی یکی از موضوعات موثر در کشف جرم را مربوط به گزارش‌های دریافتی از مردم عنوان کرد و گفت: ۵۹ گزارش در زمینه‌های مختلفی از جمله حفاری، تجاوز به حریم تاریخی، تخریب، نگهداری و خرید و فروش اشیاء و فلزیاب در سال گذشته توسط مردم به یگان حفاظت گزارش شده است که موجب کشف ۵۵ شیء و دستگیری پنج متخلف شده است.

او در پایان از کلیه دست اندرکاران و دوستداران آثار تاریخی و انجمن‌ها خواست تا در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دخل و تصرف در آثار تاریخی یا حفاری‌های غیر مجاز  با یگان حفاظت اداره کل به شماره ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان سمنان است
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز