Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: تمام آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول غفلت و نادیده گرفتن قدرت خداست. ما باید بندگی خدا را کنیم تا ارتباط ما برقرار شود و اضطراب‌های دنیوی در ما از بین برود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شامگاه گذشته در جمع عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: در روایتی از حضرت نقل است که سه مطلب از واجب‌ترین‌ها برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است که اولین مورد معرفت به ذات اقدس خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تمام آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول غفلت و نادیده گرفتن قدرت خداست؛ ما باید بندگی خدا را کنیم تا ارتباط ما برقرار شود و اضطراب‌های دنیوی در ما از بین برود، ارتباط باخدا با انجام واجبات و ترک محرمات که همان تقوی است به وجود می‌آید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دومین مطلب که در بین رفتن اضطراب‌ها مؤثر است معرفت نسبت به پیامبر خداست، بیان کرد: باید ایمان داشته باشیم هر آنچه پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) از قرآن و امرونهی برای ما آورده جز به امر خدا نیست؛ جامعه اسلامی باید مطیع امرونهی پیامبر (ص) باشد که آن‌هم از ناحیه خداست، اگر این‌چنین عمل کنیم سعادتمند دنیا و آخرت خواهیم بود.

مؤمنی سومین مورد را معرفت به امام زمان (علیه‌السلام) عنوان کرد و گفت: نام امام رافع مشکلات است و زنگار را قلب انسان دور می‌کند و اگر اعتقاد به امام داشته باشیم اضطراب در دلمان ایجاد نخواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم سیر الی الله پیدا کنیم باید متوسل به امام زمان (علیه‌السلام) شویم، خاطرنشان کرد: هرکسی راهش را گم‌کرده اگر به نور امام زمان (علیه‌السلام) نگاه کند راهش را پیدا می‌کند؛ نام حضرت گره از کارها می‌گشاید و توسل به ایشان انسان را از خطر انحراف و سقوط بازمی‌دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه علميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، علی اکبر عزیزی در جلسه کمیته کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی استان یزد گفت: در بحث کودکان کار و خیابان دستگاه‌ها باید در این موضوع وظایف ذاتی خود را جدی‌تر دنبال کنند و اقدام به کمک دستگاه‌های اصلی و دخیل در این رابطه از قبیل بهزیستی و آموزش و پرورش کنند.

وی ادامه داد: برای تمامی دستگاه‌ها شرح وظایف مشخص شده و هر کدام یک ماموریت ذاتی دارند که باید به سهم خود در این موضوع ایفای نقش کنند.

عزیزی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکان کاری که در استان یزد حضور دارند عمدتا از اتباع بیگانه هستند که در این زمینه عزم جدی همه مسئولان برای حل این مسئله را می‌طلبد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از کودکان کار به صورت یک شبکه هدایت می‌شوند و به سمت تکدی گری هدایت شده اند و به نوعی از آنان سوء استفاده می‌شود که ضرورت دارد در این زمینه شبکه‌ها شناسایی و با عوامل آنها برخوردار لازم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تکدی گری را از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: حضور کودکان کار و تکدگری از سوی برخی از آنها در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت که بایستی با برنامه ریزی و اجرای صحیح از این پدیده جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند
  • این کارها را بعد از ۴۰ سالگی انجام ندهید
  • اضطراب های شخصی و اجتماعی که «فتنه» ایجاد می کند
  • فیل فودن: جود بلینگام هدیه‌ای از جانب خداست؛ انگلستان به او در بهترین حالت‌اش نیاز دارد
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟