Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@09:44:23 GMT

افزایش 4 درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۷۱۸

به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، 12 میلیون و 207 هزار و 443 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، 11 میلیون و 748 هزار و 306 تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» 4 میلیون و 238 هزار و 596 تن، «چادرملو» 2 میلیون و 621 هزار و 347 تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و 393 هزار و 135 تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و 247 هزار و 5 تن، «گهر زمین» یک میلیون و 147 هزار و 477 تن، «اپال پارسیان سنگان» 754 هزار و 635 تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» 509 هزار و 65 تن، «صبا نور» 172 هزار و 935 تن و «جلال آباد» 123 هزار و 248 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید 1.2 میلیون تنی دانه بندی

بنا به این گزارش، 5 شرکت بزرگ معدنی طی 3 ماهه نخست 98 حدود یک میلیون و 205 هزار و 735 تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که در مقایسه با میزان تولید این محصول در مدت مشابه سال 97 (یک میلیون و 864 هزار و 766 تن)، 35 درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت فلات مرکزی «286 هزار و 601 تن»، سنگ آهن سنگان «182 هزار و 153 تن»، صبا نور «416 هزار و 621 تن»، سنگ آهن مرکزی «216 هزار و 360 تن» و چادرملو 104 هزار تن سنگ آهن دانه بندی تولید کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خاورمیانه رشد زمین سنگ آهن توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد

ایسنا/یزد مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از ایجاد و عملیاتی نمودن بازار آب و تشکل آب بران و مدیریت آب توسط جوامع محلی در سال جدید براساس شعار جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

«جواد محجوبی» گفت: در سال جدید با توجه به شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم»، طرح‌های مردمی سازی در حوزه آب مانند تشکل آب بران و مدیریت آب به دست جوامع محلی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که پیشران اصلی توسعه و تولید، آب است، افزود: در سال گذشته تمام مواردی که می توان با مشارکت مردم و آب منطقه ای انجام شود از سوی شرکت استخراج شده و در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود. 

محجوبی  یکی از موضوعات مهم در بحث مردمی سازی و مشارکت مردمی در حوزه  آب را بازار آب دانست و گفت: کارگزار بازار آب علاوه بر مبادله و پذیرش آب باید در بحث توسعه اجتماعی با مشارکت های مردمی ، افزایش سواد آبی جامعه و بهره وری آب هم فعالیت جدی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به بارش های خوب استان اشاره و ابراز کرد: میزان بارش ها نسبت به دراز مدت ۱۰.۲ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، محجوبی با بیان این که اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در استان یزد در حال اجرا است، گفت: در جلسات تخصصی شرکت و بر اساس آخرین بخشنامه های مرتبط بازنگری مجدد صنایع مشمول این قانون در دستور کار قرار گرفته است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • افزایش 27 درصدی سفرهای نوروزی به مهاباد
  • افزایش ۵۹ درصدی میزان اسکان مسافران نوروزی در ایلام
  • بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان
  • افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید