Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، مجلس ملی ونزوئلا در حالی پیوستن به پیمان دفاع منطقه ای را تصویب کرده که مخالفان دولت این کشور خواستار مداخله نظامی خارجی برای سرنگون کردن دولت «نیکلاس مادورو» هستند.

این پیمان که تقریباً همانند ناتو عمل می کند، شامل این بند مهم است که حمله به یکی از کشورهای عضو با واکنش سایر کشورهای عضو این پیمان مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ونزوئلا و دیگر حکومت های سوسیالیست آمریکای لاتین در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از این پیمان خارج شده بودند.

تصویب این موضوع از سوی مجلس ملی ونزوئلا، با واکنش منفی «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ونزوئلا گوايدو پيمان منطقه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش همکاری‌ها با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در سال گذشته، اظهار کرد: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، افزود: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاوردهای توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرده و گفت: بازگشایی مرز کوزه‌رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاوردهای این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشورهای اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشورهای همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 745286

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • تقابل دیدنی حامیان و مخالفان اسرائیل در مجلس انگلیس + ویدئو
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟
  • عملیات «وعده صادق»، پیمان صلح قرن را در افق محال قرار داد