Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:29:53 GMT

راهبرد دولت تعامل هر چه بیشتر با مردم است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۸۲۹

راهبرد دولت تعامل هر چه بیشتر با مردم است

علی رستمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه مردم نیز از ما درخواست صداقت در گفتار و عمل را دارند افزود: مذاکره و صحبت با مردم معجزه می کند و ضرورت دارد تا تکنیک های گفت و گو را بیشتر فرا بگیریم.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر که برای سرکشی به روستاهای منطقه رُخ به این بخش عزیمت کرده بودم در آنجا درخواست های نخست مردم برای من بسیار عجیب و شگفتی ساز بود زیرا آن ها از من تقاضای پهنای باند، اینترنت نسل جدید و نیز تقویت فضای مجازی می کردند که این نشان می دهد امروز دغدغه های اول و دوم مردم بیش از آنکه معیشتی باشد تقویت علم و دانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار تربت حیدریه گفت: مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد و تحریم ها را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت اما متاسفانه در حوزه آسیب های اجتماعی و در حوزه تولید فضیلت های اجتماعی دچار مشکل هستیم .
رستمی افزود: به  تمام مدیران دستگاه های اجرایی اعلام می کنم چنانچه مدیری خانواده اش در حوزه جغرافیایی مستقر نباشد طبق مصوبه استانداری و سازمان بازرسی ادامه کار و فعالیت وی منع قانونی دارد.
وی ادامه داد: بودجه تملک دارایی و سرمایه ای تربت حیدریه در سال کنونی افزایش ۱۴ درصدی داشته است و در حوزه توازن منطقه ای نیز ۱۸ درصد کاهش بودجه داشته ایم و این بدان خاطر است که در برخی مباحث توازن منطقه ای به نقطه استاندارد رسیده ایم و این موضوع باعث کاهش بودجه شده که جنبه مثبت دارد.
نماینده مردم تربت حیدریه زاوه و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وقتی می خواهیم سهم اشتغال و سطح درآمد را در منطقه بالا ببریم مجبوریم هر روز یک طرح را افتتاح یا کلنگ زنی کنیم.
سعید باستانی با اشاره به آغاز عملیات ساخت فولاد رخ و نیروگاه برق راشد افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرحها زمینه اشتغال برای افراد جویای کار منطقه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته بعدی انتخابات است که امسال شاهد برگزاری آن خواهیم بود و  تلاش بر این است که با اتخاذ راهکار درست و اصولی این رویداد مهم سیاسی با حضور با شکوه مردم برگزار شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

علی محمدی گفت: واژه نوغان به معنی کرم ابریشم و پیله بوده و تربت‌حیدریه از دیرباز به‌ دلیل اقلیم مساعد برای کاشت درخت توت، یکی از مناطق مهم پرورش کرم ابریشم و نوغان‌داری در ایران است.

وی ادامه داد: ساخت تاسیسات اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه سال ۱۳۱۴ انجام شد و نخستین مدیر این اداره فردی فرانسوی به نام "موسیو فران" بوده‌ است.

رییس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه افزود: در دوران پهلوی بعد از آن‌که صنعت نوغان‌داری تحت نظارت و در انحصار دولت قرار گرفت، مجموعه ساختمان‌های نوغان‌داری تربت‌حیدریه به ‌عنوان یکی از قطب‌های مهم پرورش کرم ابریشم پایه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه شامل ساختمان‌هایی است که به صورت منفرد در زمینی با وسعت بیش از ۲ هکتار ایجاد و کاربری‌های گوناگونی مانند سالن‌ تولید تخم نوغان و پرورش کرم ابریشم، ساختمان اداری و مدیریت، مهمانسرا و اسکان پرسنل دارد.

محمدی همچنین گفت: از شاخصه‌های معماری این مجموعه که برگرفته از معماری ساختمان‌های شمال ایران است، می‌توان به سبک و گونه معماری کوشک مانند، رعایت قرینه‌سازی، استفاده تمام عیار از آجر در تزیینات و سازه بنا، استفاده از قوس‌های نیم دایره و بیضی شکل و نیز وسعت درخور توجه اشاره کرد.

به گفته وی، در زمین‌های پیرامون این ساختمان نیز توتستان‌هایی برای بهره‌برداری در فصل پرورش کرم ابریشم ایجاد شده‌ است.

وی اظهار کرد: اداره نوغانداری تربت حیدریه اکنون به ‌عنوان تنها نمایندگی اداره توسعه نوغان شرق کشور، ارایه دهنده خدمات و تامین کننده تخم نوغان در سطح استان‌های شرق کشور نظیر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و نیز سیستان و بلوچستان است.

محمدی همچنین گفت: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و همچنین شرکت سفیدرود رشت، در تکمیل فرایند ثبت ملی ساختمان تاریخی اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه تلاش بسیاری داشته‌ که جای تقدیر دارد.

شهرستان تربت‌حیدریه با تولید بیش از ۸۰ درصد ابریشم کشور در شهر ملی بایگ و روستای ملی بسک، به‌عنوان پایتخت ابریشم کشور شناخته می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • مدیریت شهری از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • کشف وضبط ۲۵۰ لیتر الکل بدون مجوزدر تربت حیدریه
  • بودجه امسال شهرداری همدان ۴ هزار میلیارد تومان تعیین شد
  • مدیریت شهری همدان از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • ثبت ملی بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه
  • بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت
  • راهبرد تحمیل رنج
  • افزایش ۱۱ درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه