Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:24:14 GMT

ابعاد مختلف وقف باید در جامعه توسعه و ترویج پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۹۲۸

ابعاد مختلف وقف باید در جامعه توسعه و ترویج پیدا کند

نماینده ولی فقیه در کردستان روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل جدید و معاونین اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: اجرای نیت واقف یکی از اولویت های اوقاف است و رسیدگی به امور خیریه و اجرای امینانه نیات برای رفع مشکلات جامعه باید دراولویت کار قرار گیرد.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی با تاکید بر روند حفظ، حراست و افزایش بهره وری از موقوفات افزود: کار جهادی و تلاش در زمینه های قرآن، وقف و بقاع متبرکه یک افتخار و فرصت برای کارکنان اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: لازم است فعالیت های فرهنگی و قرآنی با اولویت مساجد و بقاع متبرکه در دستور کار اوقاف باشد و در ایام مختلف برنامه هایی متناسب با فرهنگ و مذهب در این استان برگزار شود چرا که بهترین تبلیغ برای اوقاف کارهای تاثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: اگر مردم ببینند از محل این موقوفات کارهای خوبی در جامعه انجام می‌شود به سوی وقف روی می آورند و اعتماد شان به اوقاف بیشتر خواهد شد.
وی وجود امامزادگان را فرصتی برای مبارزه با افکار وهابی و تکفیری در جامعه دانست و گفت: بقاع متبرکه فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و رونق گردشگری مذهبی است و اوقاف باید با تعامل با سایر نهادها زمینه را برای ایجاد نشاط معنوی و توسعه امامزادگان استان فراهم کند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: مردم اهل سنت استان کردستان اعتقاد خاصی به امامزادگان و بقاع متبرکه دارند و توسعه فیزیکی این اماکن متبرکه زمینه را برای تسهیل زیارت و خدمت رسانی معنوی به مردم فراهم می‌کند.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه کردستان نیز با بیان اینکه کردستان از نظر وقفیت جایگاه خاصی در کشور دارد، اظهار داشت: فعالیت های خوبی در استان انجام شده و نیروهای جوان و مستعدی در اوقاف وجود دارند که امید است با تعامل با نهادها زمینه لازم برای رونق بخشیدن به موقوفات، بقاع متبرکه و فعالیت های قرانی فراهم شود.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۹۶۵موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اوقاف و امور خیریه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف استان کرمان وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به وجود ٨ هزار و ١٠٠ موقوفه در سطح استان کرمان گفت: نصف استان کرمان، وقف است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو با اشاره به وجود ٨ هزار و ١٠٠ موقوفه در سطح استان کرمان گفت: نصف استان کرمان، وقف است.

وی افزود: همچنین حدود ٧٠ درصد شهر کرمان نیز وقف می‌باشد.

او استان کرمان را جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ تعداد موقوفات بر شمرد و بدون ذکر مبلغ ریالی اظهار داشت: استان کرمان رتبه ششم درآمد موقوفات سطح کشور را نیز دارا می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف گفت: بیشترین موقوفات استان کرمان در شهر‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند و بافت و کمترین موقوفات در شهر‌های جیرفت، کهنوج، کوهبنان و شهداد قرار دارند.

جلالی بیشترین میزان نیات واقفین را برپایی مراسم عزاداری ائمه اطهار (ع) خصوصا امام حسین (ع) و تعزیه، امور خیریه، عتبات عالیات و امور مدارس دینی ذکر کرد و افزود: در استان کرمان، موقوفه قرآنی وجود ندارد.

وی در مورد مساحت برخی موقوفات بزرگ شهر کرمان نیز گفت: موقوفه طهماسب آباد ٦٠٠ هکتار، موقوفه گنجعلیخان ٤٠٠ هکتار و موقوفه میرزاصادقی نیز ٥٠٠ هکتار می‌باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم
  • طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه سبزوار در حال اجراست
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند
  • نصف استان کرمان وقف است