Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه به 98واحد نزدیک شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دلار امروز نهایت استفاده را از ضعف رقبای عمده خود برد و توانست با قدرت به قله پنج هفته اخیر برسد. بیش از هر چیز دیگری بازار ارز تحت تاثیر اخبار برگزیت قرار داشت و با انتخاب بوریس جانسون به نخست وزیری انگلیس، یورو و پوند در لاک دفاعی فرو رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبر مهم دیگری که بر صعود دلار موثر بود گزارش بانک "مورگان استنلی" از برنامه ریزی وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور بیشتر اوراق قرضه کوتاه مدت بود. افزایش استقراض وزارت خزانه داری می‌تواند به ورود جریان نقدینگی تازه‌ای به داخل شبکه بانکی این کشور منجر شود که در صورت کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، دست آن ها را برای وام دهی بیشتر باز می کند.
شاخص دلار که نرخ آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات روز چهارشنبه با 0.47درصد و ایستادن در سطح 97.718واحدی به قله پنج هفته اخیر خود رسید. به گفته تحلیل گران احتمال بسیار بالایی وجود دارد که با تشدید اختلاف بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله برگزیت، دلار، تابستان را به خوبی به پایان برساند.
جو مانیمبو، تحلیل گر ارشد بازار در موسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: بازار نسبت به توانایی بانک مرکزی اروپا برای حمایت از یورو شک دارد. نیروی محرک رشد یورو در روزهای اخیر کم شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دلار امروز 0.16درصد در برابر یورو و 0.23درصد در برابر پوند انگلیس افزایش یافت. در برابر سایر ارزهای جهانی، هر دلار آمریکا به 1.3137دلار کانادا، 1.4324دلار استرالیا، 69.0088روپیه هند، 6.8818یوان چین و 108.1593ین ژاپن رسید. هم چنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس 1.0136دلار اعلام شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان
  • یورو رکورد زد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟