Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@21:22:19 GMT

صعود دلار به قله 5 هفته اخیر در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۰۹۷۱

صعود دلار به قله 5 هفته اخیر در بازارهای جهانی

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  خبر مهم دیگری که بر صعود دلار موثر بود گزارش بانک "مورگان استنلی" از برنامه ریزی وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور بیشتر اوراق قرضه کوتاه مدت بود. افزایش استقراض وزارت خزانه داری می‌تواند به ورود جریان نقدینگی تازه‌ای به داخل شبکه بانکی این کشور منجر شود که در صورت کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، دست آن ها را برای وام دهی بیشتر باز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص دلار که نرخ آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات روز چهارشنبه با ۰.۴۷ درصد و ایستادن در سطح ۹۷.۷۱۸ واحدی به قله پنج هفته اخیر خود رسید. به گفته تحلیل گران احتمال بسیار بالایی وجود دارد که با تشدید اختلاف بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله برگزیت، دلار، تابستان را به خوبی به پایان برساند.

 

جو مانیمبو، تحلیل گر ارشد بازار در موسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: بازار نسبت به توانایی بانک مرکزی اروپا برای حمایت از یورو شک دارد. نیروی محرک رشد یورو در روزهای اخیر کم شده است.

 

دلار امروز ۰.۱۶ درصد در برابر یورو و ۰.۲۳ درصد در برابر پوند انگلیس افزایش یافت. در برابر سایر ارزهای جهانی، هر دلار آمریکا به ۱.۳۱۳۷ دلار کانادا، ۱.۴۳۲۴ دلار استرالیا، ۶۹.۰۰۸۸ روپیه هند، ۶.۸۸۱۸ یوان چین و ۱۰۸.۱۵۹۳ ین ژاپن رسید. هم چنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس ۱.۰۱۳۶ دلار اعلام شد.

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازارهای جهانی بازارارز اقتصاد جام نیوز دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 828 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 41 میلیون و300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 44 میلیون و 700 هزار تومان است.

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 26 میلیون و 100 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 16 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک‌گرمی7 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 16 میلیون و 600 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2380 دلار است.

رشد جزئی یورو مبادله‌ای/دلار ثابت ماند

 

 در معاملات امروز (پنج‌شنبه 30 فروردین 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 567 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 648 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 369 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 262 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 863 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 68 تومان است.

بروز رسانی: پنج‌‌شنبه 30  فروردین 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 567  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 648

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 369

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 262

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 863

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 68

بروز رسانی: پنج‌‌شنبه 30  فروردین 12:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  41  میلیون و 300 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

44  میلیون و 700 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

26  میلیون و 100 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

16  میلیون و 100 هزار

قیمت سکه گرمی

7 میلیون و 300 هزار

بروز رسانی: پنج‌‌شنبه 30  فروردین 12:40

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 828 هزار

مثقال طلا

16 میلیون و 600 هزار

انس طلا(دلار)

2380

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گران ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • گران ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹