Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:15:40 GMT

بیمه دام‌های سبک و سنگین اجباری شده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۱۳۷

بیمه دام‌های سبک و سنگین اجباری شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تمام دام‌های سبک و سنگین استان باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مجتبی تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: صنعت بیمه زمانی به عنوان یک صنعت اقتصادی مطرح می‌شود که پوشش فراگیری داشته باشد یعنی تعداد کسانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند زیاد و تعداد آسیب دیدگان کم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چنانچه پوشش فراگیر در بحث بیمه وجود نداشته باشد، وجوهی که در سنوات مختلف از بهره بردار گرفته می‌شود کمتر از آسیب وارد شده است که این امر مشکلاتی را در پی دارد.

وی افزود: صنعت طیور در کل کشور تحت پوشش صد درصدی بیمه قرار دارد و هیچ مرغی از گوشتی گرفته تا تخم گذار وارد فارم نمی‌شود مگر اینکه تحت پوشش بیمه قرار گرفته باشد، به همین دلیل وقتی مزارع طیور آسیب می‌بینند، وجوهی که از سوی بهره برداران دریافت شده امکان جبران خسارت این بخش را فراهم می‌کند.

وی ابراز کرد: به عنوان مثال دو سال گذشته با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در البرز بیش از 67 میلیارد تومان خسارت به واحدهای تولیدی وارد شد که بیمه 47 میلیارد تومان آن را پرداخت کرد.

وی توضیح داد: باید در بخش دام هم پوشش فراگیر بیمه‌ای ایجاد شود تا در زمانی که که با مخاطره در بخش دام مواجه می‌شویم، بیمه توان پرداخت خسارت را داشته باشد.

این مسئول توضیح داد: البرز به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، در بافت گاوی تفاوت عمده‌ای با بقیه کشور دارد به این ترتیب که در سایر استان‌ها بیشتر جمعیت گاوها مربوط به گاوهای آمیخته و بومی است ولی در حوزه البرز بافت غالب بافت اصیل صنعتی است.

تقی زاده ابراز کرد: در حال حاضر 71 هزار راس گاو اصیل مولد، 35 هزار راس گاو آمیخته، 500 راس گاو بومی،330 هزار راس گوسفند و بره و 43 هزار و 400 راس بز و بزغاله در البرز وجود دارد.

وی توضیح داد: بدون شک با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی این دام‌ها در زمان شیوع بیماری خسارات بهره برداران کم می‌شود و چرخه تولید و اقتصاد دام استان از حرکت باز نمی‌ماند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پرندگان سازمان جهاد کشاورزی استان صنعت بیمه دام قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران