Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@07:39:40 GMT

خودرو‌های گذر موقت قابل نقل و انتقال نیستند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۳۲۳

خودرو‌های گذر موقت قابل نقل و انتقال نیستند

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه در سایت‌ها و فضای مجازی بعضاً دیده می‌شود خودرو‌های پلاک گذر موقت را برای خرید و فروش عرضه کرده‌اند افزود: این اقدام کاملا غیرقانونی بوده و این خودرو‌ها اجازه نقل و انتقال و خرید و فروش ندارند.

وی افزود: خودرو‌های گذر موقت برابر دستورالعمل صادره اگر از کشور امارات وارد کشور شده باشند حداکثر یک ماه اجازه تردد دارند که این مدت تمدید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این خودرو‌ها اگر از کشور افغانستان یا کشور‌های حوزه خلیج فارس بجز امارات وارد کشور شوند دو ماه اجازه تردد دارند که این مهلت نیز قابل تمدید نیست.

به گفته رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا، خودرو‌هایی که از سایر کشور‌ها و از جمله کشور‌های اروپایی وارد کشور شوند نیز ۳ ماه اجازه تردد داشته و سه ماه دیگر نیز می‌توانند در صورت احراز شرایط لازم در کشور تردد داشته باشند و تمامی این خودرو‌ها پس از پایلن مهلت‌های ذکر شده باید از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به این که تنها افرادی که این خودرو‌ها را وارد کشور می‌کنند اجازه تردد با آن‌ها را دارند، افزود: هیچ فرد دیگری اجازه رانندگی با این خودرو‌ها را ندارد و در صورت مشاهده پلیس نسبت به برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام می‌شود.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه خودرو‌های گذر موقت به هیچ عنوان قابل خرید و فروش و نقل و انتقال نیستند،

تاکید کرد: این خودرو‌ها در صورتی که در پایان دوره‌ای که مجوز تردد دارند از کشور خارج نشوند کالای قاچاق محسوب شده و پلیس ضمن توقیف خودرو فرد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی گفت: در عین حال خودرو‌های متقاضی پلاک گذر موقت از هر مرزی که وارد کشور می‌شوند باید در اولین مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرزی پلاک گذر موقت بگیرند و پس از آن اجازه تردد در کشور را دارند. در غیر اینصورت این خودرو‌ها توسط پلیس توقیف شده و امکان تردد نخواهند داشت.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان نسبت به فروش خودرو‌های گذر موقت با ترفند‌های مختلف اقدام می‌کنند افزود: شهروندان آگاه باشند که به هیچ عنوان این خودرو‌ها قابل خرید و فروش نیستند و این افراد کلاهبردار بوده و قطعاً خریدار با ضرر مالی مواجه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پلاک گذر موقت تعویض پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس

سرهنگ "پیمان کرمی" روز سه‌شنبه اظهار کرد: «با توجه به حجم فزاینده سفر و ترافیک سنگین در روز‌های تعطیل تردد موتور سیکلت‌ها در این محور می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.»

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: دراین شرایط ترافیکی ممنوعیت تردد می‌تواند تا حدودی از حوادث احتمالی پیشگیری کند.
کرمی گفت: برخی راکبان با توجه به اجرای ممنوعیت تردد اصرار به سفر از مسیر جاده چالوس دارند که ماموران پلیس راه به هیچ عنوان اجازه ورود نخواهند داد.

رئیس پلیس راه البرز افزود: درتعطیلات هفته گذشته از ادامه تردد تعداد زیادی موتور سیکلت در جاده کرج - چالوس جلوگیری شد.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری کرج - چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر نیز درحوزه استان مازندران است که روزانه بیش از ۱۲ هزار تردد در این مسیر انجام می‌شود که در روز‌های تعطیل این حجم تردد چند برابر افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • پاری سن ژرمن شیفته جذب گاوی؛ بارسلونا به کاپیتان آینده‌اش، اجازه خروج نمی‌دهد
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • تردد روان و عادی در جاده چالوس
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳