Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:35:02 GMT

اختصاص ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار به تصفیه‌خانه گرمسار

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۳۳۱

اختصاص ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار به تصفیه‌خانه گرمسار

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه گرمسار چهارشنبه با حضور نماینده گرمسار و آرادان در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی در گرمسار کلنگ زنی شد، بیان کرد: اعتبارات این طرح ۱۰۵ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور به استان سمنان و اعتبارات ملی تنش آبی است.

وی با بیان اینکه این طرح پس از ساخت به کمک تصفیه خانه فعلی گرمسار می آید، افزود: افزوده شدن این بخش می تواند تامین آب مورد نیاز گرمسار تا ۶۷۱ لیتر بر ثانیه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفای استان سمنان با بیان اینکه مصرف این آب شرب شهری است، گفت: افزایش ظرفیت تصفیه خانه قدیمی، تامین آب شرب گرمسار، ایوان کی و آرادان و نوسازی تجهیزات و تصفیه خانه اهداف اجرای این طرح هستند.

طاهری بیان کرد: خط اول تصفیه خانه گرمسار سال ۶۷ با ظرفیت ۸۰ لیتر بر ثانیه و پس از اصلاح و بازسازی تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه افتتاح شد و همچنین خط دوم این تصفیه خانه در سال ۹۱ ایجاد شد که ظرفیت تصفیه خانه را به ۵۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش داد.

وی تاکید کرد: طرح جدید نیز می‌تواند ظرفیت این زیرساخت را تا ۶۷۱ لیتر بر ثانیه افزایش دهد.

کد خبر 4675192

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری استان سمنان محمد طاهری تصفیه خانه گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده بعدازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات نشت یابی پیشرفته و رفع شکستگی‌ها در شبکه آبرسانی استان طی یک سال گذشته گفت: با این اقدام از هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری به عمل آمد.

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران افزود: با پیمایش بیش از دو هزار و ۲۴۶ کیلومتر از شبکه توزیع، خطوط انتقال و انشعاب مشترکین، ۴۸۶ نشت نامرئی شناسایی که با رفع این تعداد نشت، از هدررفت ۴۸۸ لیتر بر ثانیه آب جوگیری و این آب به چرخه مصرف مشترکین بازگردانی شد.

برارزاده ادامه داد: شرکت برای شناسایی و رفع نشت های موجود در شبکه آبرسانی نسبت به عقد قرارداد نشت یابی با پیمانکار واجد شرایط در شهرهای ساری، بابل، آمل، قائمشهر، گلوگاه، امیرکلا و سیمرغ اقدام کرد.

وی تصریح کرد: برای عملیات نشت یابی در استان از محل تبصره ۳ به مبلغ ۵۴ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال و برای شهر امیرکلا از محل منابع عمرانی (کاهش هدر رفت) ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

کد خبر 6085544

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت