Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@02:47:51 GMT

طرح ضد اسرائیلی کویت روی میز شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۳۴۲

کویت یک بیانیه مطبوعاتی علیه رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت ارائه داد که طبق گفته نماینده دائم این کشور در سازمان ملل، به احتمال زیاد این پیش نویس به دلیل مخالفت یکی از اعضا تصویب نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منصور العتیبی، نماینده دائم کویت در سازمان ملل در سخنانی گفت که کویت به عنوان تنها کشور عرب در شورای امنیت یک بیانیه مطبوعاتی علیه رژیم صهیونیستی را برای تصویب به شورای امنیت ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بیانیه شامل چند نکته است که اولین مورد آن محکومیت تخریب منازل فلسطینی در وادی الحمص در شهرک صور باهر است. این بیانیه همچنین از مقامات رژیم اشغالگر می‌خواهد تا با تعهد به قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت تخریب خانه‌ها، محاصره غزه و فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را متوقف کنند.   العتیبی درباره امکان تصویب این بیانیه نیز گفت: شانس تصویب این بیانیه به دلیل مخالفت یکی از اعضا کم است اما ما با تمامی اعضای شورای امنیت تماس‌هایی را برقرار خواهیم کرد و آمادگی انجام تغییرات در این بیانیه را داریم تا با اجماع تمامی اعضا تصویب شود. به هر حال شاهد خواهیم بود که چه اتفاقی رخ خواهد داد و ما ساعت دوازده ظهر چهارشنبه را به عنوان آخرین مهلت برای تصویب این بیانیه تعیین کرده‌ایم.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا «هیل»، سناتور ایالت ویسکانسین آمریکا از تصویب بسته های کمک خارجی در کنگره انتقاد کرد.

«ران جانسون» سناتور ایالت ویسکانسین روز شنبه از مجلس نمایندگان این کشور به دلیل تصویب لوایح کمک های خارجی انتقاد کرد.

جانسون گفت: کنگره پولی را خرج می کند که ما نداریم.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد که دولت واشنگتن به جای این کار باید بر تامین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

سناتور ایالت ویسکانسین تاکید کرد: ما آینده فرزندانمان را غارت خواهیم کرد. ما نزدیک به ۹۰۰ میلیارد دلار برای دفاع هزینه می‌کنیم، اما هر بار که نوعی اقدام دفاعی انجام می‌شود، به نظر می‌رسد که باید یک اقدام تکمیلی انجام دهیم.

جانسون گفت: تصور می‌کنم اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که ما باید مرز خود را ایمن کنیم قبل از اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از آینده فرزندانمان را صرف کنیم تا به دیگران برای تامین امنیت مرزهایشان کمک کنیم.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رای‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

کد خبر 6084674

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم