Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@22:40:43 GMT

هشدار اتحادیه اروپا به جانسون

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۳۶۵

اتحادیه اروپا همزمان با تبریک به بوریس جانسون برای کسب رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس هشدار داد که او با چالش‌های جدی روبرو خواهد بود. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کمیسیون اروپایی گفت، این کمیسیون تمایل دارد تا با بوریس جانسون همکاری کند اما محدودیت‌ها مشخص و واضح هستند.

میشل بارنیه، مذاکره کننده بریگزیت گفت: زمانیکه بوریس جانسون زمام امور انگلیس را به دست بگیرد، ما به دنبال همکاری سازنده با او هستیم تا تایید شدن توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تسهیل کنیم و به یک بریگزیت منظم دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به یک اعلامیه سیاسی که با این توافق قانونی خروج همراه می‌شود، گفت: ما همچنین آماده بازنگری این اعلامیه پذیرفته شده درباره یک شراکت جدید هستیم.

چند دقیقه پیش از آنکه پیروزی جانسون در رقابت رهبری حزب محافظه کار انگلیس اعلام شود، "فرانس تیمرمانز"، معاون رئیس کمیسیون اروپایی گفت: اتحادیه اروپا با تغییر این توافق که با ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس بسته شد، موافق نیست. این توافق از سوی پارلمان انگلیس سه بار رد شده است.

تیمرمانز در یک نشست خبری گفت: انگلیس به توافقی با اتحادیه اروپا دست یافت و این اتحادیه به این توافق پای‌بند است. این بهترین توافق ممکن است. اتحادیه اروپا در راستای بریگزیت عمل می‌کند و شخصیت یا رویکرد جانسون هیچ تغییری در این توافق ایجاد نمی‌کند. چنانچه جانسون به وعده‌های خود به عنوان رهبری انگلیس عمل کند، اتحادیه اروپا آماده یک بریگزیت بدون توافق یا یک تاخیر دیگر در خروج انگلیس از این اتحادیه است.

تیمرمانز همچنین گفت، زمانیکه نخست وزیر جدید انگلیس به بروکسل بیاید، ما به آنچه که باید بگوید گوش می‌دهیم اما وی نسبت به مخرب‌ترین سناریوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی هشدار داد و گفت: یک بریگزیت بدون توافق یا سخت یک تراژدی برای همه و نه فقط انگلیس خواهد بود.

جانسون وعده داده تا در ۳۱ اکتبر بریگزیت را بدون یا با توافق اجرایی کند.

جانسون بیش از هر چیز باید بر کامل کردن برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا پیش از ضرب الاجل ۳۱ اکتبر تمرکز کند.

او گفته که می خواهد با کنار گذاشتن بخش های بزرگی از توافق خروج که ترزا می، نخست وزیر کنونی، سال پیش بر سر آن با اتحادیه اروپا به توافق رسیده بود، بار دیگر با اتحادیه اروپا به مذاکره بنشیند.

اما رهبران اتحادیه اروپا می گویند که توافق خروج قابل مذاکره مجدد نیست.

با این حال اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپا، گفته اگر لندن دلایل خوبی ارائه کند، مایل است فرصت گفتگوها را یک بار دیگر تمدید کند.

او ضمن تبریک به جانسون گفت: موضوع های مختلف و دشوار زیادی هست که باید با هم حل کنیم. دوره سختی را پیش رو داریم. فکر می کنم خیلی مهم است که یک رابطه کاری خوب و قوی ایجاد کنیم چون وظیفه داریم به نتیجه‌ای خوب برای مردم اروپا و مردم بریتانیا برسیم.

میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا برای برگزیت، قرار است روز چهارشنبه در واکنش به انتخاب جانسون، در یک جلسه فوق العاده "گروه سکانداری برگزیت" متشکل از اعضای پارلمان اروپایی شرکت کند.

به این ترتیب جانسون و دولتی که او در روزهای آینده معرفی می‌کند حدود ۱۰۰ روز  وقت دارند که با اتحادیه اروپا مذاکره کنند و قرارداد جدیدی ببندند. البته این قرارداد باید در پارلمان‌های ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به امضا برسد.

کارشناسان معتقدند، آنچه را که در سه سال گذشته ناموفق بوده، نمی‌توان در این مدت زمان نسبتا کوتاه به سرمنزل رساند.

صدراعظم آلمان مانند بسیاری از سران اتحادیه اروپا هر گونه مذاکره جدید بر سر پیمان‌نامه خروج بریتانیا را منتفی می‌داند. به اعتقاد آنگلا مرکل پیش‌نویس قرارداد بریگزیت، با موافقت دولت ترزا می و با دقت و فرصت لازم تهیه شده است و نیازی به بازنگری ندارد. او البته تصریح کرد که می‌توان بر سر مسائل آینده، مذاکره کرد، "اما بعد از خروج".

میشل بارنیه، سرپرست هیات نمایندگی اتحادیه اروپا برای مذاکرات برگزیت هم ضمن رد هر گونه مذاکره برای تغییر قرارداد خروج گفت که چشم‌براه پیشنهادهای جدید جانسون است.

بارنیه تاکید کرد که خروج بریتانیا تنها یک موضوع اقتصادی نیست بلکه باید در باره همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های سیاسی هم راهکارهای مشخصی تعیین شود.

نخست‌وزیر جدید بریتانیا بارها تاکید کرده است که کشورش در صورت نیاز، بدون توافق با اتحادیه  اروپا از آن خارج خواهد شد.

اکثر کارشناسان و سیاستمداران اروپایی معتقدند که خروج بدون قرارداد برای بریتانیا زیان‌آور خواهد بود.

دیوید گوک، وزیر دادگستری بریتانیا گفته است که بریگزیت بدون توافق، برای شهروندان بریتانیا  "تحقیر ملی" به ارمعان خواهد آورد.

بوریس جانسون وعده داده است که پس از خروج از اتحادیه اروپا، با ایالات متحده بر سر یک پیمان تجاری توافق خواهد کرد. اقدامی که به اعقتاد بسیاری از مسئولان بریتانی، از جمله فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور، زمان‌بر خواهد بود و با ریسک‌های زیادی همراه است. منبع: ایسنا برچسب ها: هشدار ، اروپا ، جانسون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار اروپا جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • ممنوع‌الخروجی ۱۶۰۰ انگلیسی در زمان یورو ۲۰۲۴!
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟