Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:31:51 GMT

تلاش آسیایی ها برای رسیدن به سهمیه فوتبال در المپیک

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۴۳۷

تلاش آسیایی ها برای رسیدن به سهمیه فوتبال در المپیک

در گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC آمده است: شمارش معکوس برای آغاز رقابت سرنوشت‌ساز ورزشکاران برگزیده جهان در مسیر کسب سهمیه المپیک آغاز شده اما فوتبالیست‌های آسیا خیلی زودتر از دیگر رشته‌ها در این آزمون دشوار حاضر شده‌اند.

چهار تیم آسیایی با احتساب ژاپن، میزبان بازی‌ها در بخش مردان مسابقات فوتبال المپیک حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ژاپن در بخش زنان نیز یکی از ۳ نماینده فوتبال آسیا خواهد بود.

هر ۲ تورنمنت انتخابی (زنان و مردان) مسیر دراماتیکی در فوتبال آسیا داشته است. راه صعود به المپیک در بخش زنان در ماه نوامبر ۲۰۱۸ آغاز شد، در حالی که مرحله انتخابی در بخش مردان از ماه مارس سال ۲۰۱۹ شروع شد و مسابقات نهایی در آغاز سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد تا نمایندگان قاره انتخاب شوند.

در بخش مردان که رقابت‌ها با حضور تیم های زیر ۲۳ سال برگزار می شود، مسابقات با حضور ۴۴ تیم در مرحله انتخابی برگزار شد که در ۱۱ گروه رقابت کردند و تیم های نخست گروه ها به همراه تیم های برتر دوم و تایلند، میزبان بازی‌ها در دور نهایی مقدماتی انتخابی المپیک که  ژانویه سال ۲۰۲۰ (دی ماه 98) حضور خواهند یافت.

سرنوشت تیم های انتخابی قاره آسیا در مرحله نهایی رقابت ها به میزبانی تایلند مشخص می شود جایی که تنها ۳ تیم برتر مسابقات جایگاه خودشان را در توکیو ثبت خواهند کرد.

برندگان بازی های نیمه نهایی که در فینال حضور دارند به همراه تیم سوم در رده بندی، مجوز صعود به المپیک را کسب می کنند، هرچند اگر ژاپن به مرحله نیمه نهایی صعود کند حضور هر ۴ تیم پایانی در المپیک قطعی خواهد شد.

بازی های فوتبال در رقابت های المپیک توکیو در ۲۲ و ۲۳ جولای سال ۲۰۲۰ در بخش های زنان و مردان آغاز خواهد شد.

آسیا پیش از این موفق به کسب ۴ مدال در رقابت های فوتبال المپیک شده است. چین و ژاپن در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۲ در بخش زنان مدال نقره به دست آوردند. همچنین ژاپن در سال ۱۹۶۸ و کره جنوبی در المپیک ۲۰۱۲ مدال برنز بخش مردان را از آن خود کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد؛ رقابت های ناین بال قهرمانی آسیا دوم لغایت هفتم اردیبهشت ماه به میزبانی کشور عربستان و در شهر ریاض برگزار شد و تیم ملی پاکت بیلیارد کشورمان متشکل از فریال طاهری، زهرا زرین حقیقی و زهرا تیموری در این رقابت ها حضور پیدا کردند.

نخستین دوره رقابت های پاکت بیلیارد بانوان در قاره آسیا ۲۰۲۴ در دو بخش ناین بال بزرگسالان و رده سنی منهای ۱۷ سال برگزار شد و زهرا زرین حقیقی موفق شد به جمع ۱۶ نفر پایانی رقابت ها ره پیدا کرد. زهرا تیموری از استان یزد نیز در گروه سختی قرار گرفت و از راهیابی به مرحله یک هشتم مسابقات باز ماند. اما فریال طاهری در بخش ناین بال منهای ۱۷ سال در آستانه رسیدن به مدال رقابت ها شکست خورد و از رسیدن به مدال آسیایی بازماند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899474

دیگر خبرها

  • پایان کار دختران بیلیاردی کشور در قهرمانی آسیا
  • پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم