Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@06:58:27 GMT

هشدار ! کاربران مجازی ، هشدارها را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۴۵۶

هشدار ! کاربران مجازی ، هشدارها را جدی بگیرند

اکنون سرعت تحولات فناوری در جهان به شکلی است که در کمترین زمان، دستاوردهای جدید روانه بازارها شده و مزایای این فناوری‌ها برای کاربران احساس نیاز به وجود آورده است.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا استان البرز روز چهارشنبه در این زمینه  گفت: امروزه تهدیدات در فضای اینترنتی شکلی تازه به خود گرفته و همواره به دلیل عدم آگاهی کاربران مجازی این حملات رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به تازگی استفاده از اپلیکیشن‌های «نامناسب و غیر واقعی» در بین کاربران ترویج یافته که هر روزبه تعداد کاربران آن افزوده می‌شود درحالی که برخی کاربران بدون اطلاع از محتوای درخواستی توسط شرکت مورد نظر تمام مطالب را قبول کرده و امکان هرنوع سواستفاده را به مجری طرح می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با طراحی این اپلیکیشن، می‌توان به تمام محتوی موجود در گوشی تلفن همراه دست یافته و هرنوع سوءاستفاده ای ازسوی مجرمان سایبری متصور است که کاربران باید دقت کافی داشته و از دانلود این نوع برنامه‌ها خودداری کنند.

با این حال شمار تهدیدها و اعمال مجرمانه در اینترنت و فضای مجازی به حدی است که بخش بزرگی از پرونده‌های قضائی به شکایات از این بخش اختصاص یافته وبراین اساس حملات سایبری و سرقت اطلاعات خصوصی و مالی افراد توسط مجرمان سایبری، هکرها و بدافزارها یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی است.

اقبالی افزود: کاربران نیز باید اطلاعات شخصی، عکس و فیلم‌های خانوادگی را که سبب تهدید می‌شود درنرم افزارهای خود که احتمال تهدید وجود دارد، بایگانی نکنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه سخنانش به دانلود بازی مخرب اشاره کرد و افزود: چندی است که «بازی نامناسبی» در بین نوجوانان و جوانان دست به دست می‌شود در حالیکه از اثرات مخرب آن اطلاعی ندارند.

سال گذشته شاهد آن بودیم که چگونه بازی مخربی در بین مردم به سرعت شناخته شد و تعداد بسیاری از کاربران که بیشتر آنان نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند از اثرات مخرب آن در امان نماندند.

به دلیل دسترسی راحت به این برنامه به طور قطع افراد بیشتری تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت که نیاز است تا برای جلوگیری از آسیب‌ها ی احتمالی، خانواده‌ها آن را شناخته و از گرایش فرزندان خود به آن جلوگیری کنند.

وی همچنین درخصوص تهدید این اپلیکیشن یادآورشد که در ابتدای بازی اطلاعات مختلفی از کاربر درخواست می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اسم کاربر، آدرس و اجازه دسترسی به صفحات مجازی اشاره کرد.

اقبالی تاکید کرد: مجوز و میزان دسترسی و نصب اپلیکیشن‌ها، قبل از راه اندازی باید مطالعه و بررسی شود و پس ازحصول اطمینان اقدام به بهره برداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز دربخش دیگری ازسخنان خود از کاربران خواست از ارسال عکس کارت‌های بانکی از طریق فضای مجازی بشدت پرهیز شود؛ چرا که می‌تواند زمینه ساز برداشت غیر مجاز شود.

وی به کاربران توصیه کرد که اطلاعات شخصی خود را حفاظت و نگهداری نموده و از انتشار مشخصات یا تصاویرکارت بانکی خود در فضای مجازی خودداری کنند.

آحاد جامعه در پیشگیری اجتماعی نقش بسزایی دارند و با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی یک فناوری جوان و نوپا در عرصه بانکداری الکترونیکی است باید همه قشرهای جامعه در پیشگیری و آموزش همکاری لازم را داشته باشند.

هموطنان می‌توانند از طریق پل ارتباطی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از سایر جرایم مطلع شوند.

46

کد خبر 1282960

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز فضای مجازی پلیس فتا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا باشگاه استقلال انگلیس نفتکش مجلس دهم استان لرستان ایران و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داخلی و خارجی تا پایان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید