Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعیدرضا شاه محمدی» روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی افزود: ۲۱ مرکز آموزش دولتی و ۲۷۸ مرکز آموزش فنی آزاد در بخش های بنگاه های اقتصادی، صنوف، کارگاه های اقماری و خرید خدمت در سال جاری دوره های مهارت آموزی برگزار کردند.

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار نفر در سه ماه نخست امسال در دوره های آموزشی آزاد و دولتی فنی و حرفه ای استان مرکزی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: هفت هزار و ۱۱۱ نفر از این افراد در مراکز دولتی و چهار هزار و ۹۱۳ در بخش آزاد آموزش دیده اند.

شاه محمدی افزود: نیروی انسانی مهمترین عامل در رونق و توسعه اقتصادی است که این مهم با کسب مهارت افزایی به وجود می آید و فنی و حرفه ای پیشگام است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مدرک گرایی همچنان در بین خانواده ها ارزش محسوب می شود اما داشتن مهارت در کنار مدرک دانشگاهی می تواند به اشتغال بعد از تحصیل سرعت دهد.

شاه محمدی افزود: توسعه فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی، اجرای آموزش مهارتی بر مبنای تقاضا محوری، توسعه آموزش مهارت در راستای عدالت محوری و ارایه آموزش با کیفیت از اهداف پیش بینی شده فنی و حرفه ای در سه سال آینده است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف استان مرکزی سال گذشته در طرح «ایران مهارت» شرکت کردند که در سال تحصیلی جدید به ۲ برابر افزایش یافته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: طرح آموزش بین پدر و پسر و مادر و دختر از دیگر طرح های مهارت آموزی فنی و حرفه ای است که با هدف توسعه مهارت آموزی و ایجاد ارتباط بین اعضای خانواده در هفته آینده در استان کلید زده می شود.

شاه محمدی افزود: شورای عالی مهارت استان مرکزی با ریاست استاندار و در شهرستان ها با ریاست فرمانداران شکل گرفته است تا در راستای توسعه مهارت و نیاز بومی منطقه، دوره های آموزشی برگزار شود.

وی اظهار داشت: مهارت می تواند فاصله و فضای خالی بین صنعت و دانشگاه را با آموزش های هدف دار پرکند و این اهرم با خدمت به صنعت و دانشگاه راهگشای مشکلات این دو بخش باشد.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: از ۲۷۸ مرکز آموزش عالی بخش آزاد استان ۲۳۹ مرکز فعال و به ارایه دروه های آموزشی مشغول هستند.

«حمیدرضا رستمی» افزود: ۱۸ هزار و ۳۵۲ نفر سال گذشته از دوره های آموزشی دولتی و آزاد فنی و حرفه ای استان معادل سه میلیون و ۹۷۵ نفر ساعت بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: به منظور توسعه مهارت افزایی در بخش دانشگاهی نیز تفاهمنامه ای با چهار دانشگاه اراک، صنعتی، آزاد اسلامی و پیام نور استان منعقد شده است.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مهارت دانش بنیان، آموزش ویژه، کارآموزی در محیط کار و مرکز جوار آموزش دانشگاهی از جمله طرح های سازمان فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با ۲۷۸ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود