Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صفری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز پسماند شرق استان تهران که با حضور فرمانداران و شهرداران ۷ شهر شهرستان‌های دماوند و پردیس در منطقه گندک شهرستان دماوند صورت گرفت به خبرنگاران، اظهار داشت: این بازدید با هدف بررسی و ارزیابی فعالیت شرکت پسماند شرق استان تهران در منطقه گندک انجام شد.

وی ادامه داد: هم اکنون در این منطقه توسط شرکت پسماند، ساماندهی و ایجاد جان پناه برای سگ‌های بلاصاحب پیش بینی شده که خوشبختانه تکمیل این بخش بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: با تکمیل این مرکز نگهداری، سگ‌های بلاصاحب موجود در سطح شهرستان که موجب نارضایتی شهروندان نیز هست، جمع آوری خواهد شد و به این مرکز منتقل می‌شود.

فرماندار دماوند در خصوص سایت پردازش و سورتینگ پسماند شرق استان تهران در این منطقه نیز گفت: در گذشته زباله‌های سطح شهرستان به صورت غیر بهداشتی و سنتی در منطقه گندک جمع آوری می‌شد که این مهم معضلات بهداشتی و زیست محیطی بسیاری به همراه داشت.

صفری ادامه داد: طی سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته توسط شرکت پسماند شرق استان تهران در این منطقه، سایت پردازش و سورتینگ با قابلیت تفکیک و دسته بندی زباله‌ها ایجاد شده است که هم از لحاظ بهداشتی و هم نگهداری باقیمانده زباله‌ها ساماندهی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون این مرکز ظرفیت ۲۵۰ تن زباله دارد، افزود: با توجه به اینکه این منطقه جمع آوری زباله‌های شرق استان تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد، نیازمند افزایش ظرفیت است که در فاز بعدی محقق می‌شود؛ همچنین در تلاش هستیم زباله‌های سطح شهرستان را از مبدا به صورت فنی و بهداشتی جمع آوری کنیم.

آرش شهریور، مدیرعامل شرکت پسماند شرق استان تهران نیز در این خصوص به ایرنا گفت: سایت پردازش و سورتینگ پسماند شرق استان تهران علاوه بر تفکیک زباله، قابلیت بسته بندی و پرس کاغذ را نیز دارد و هم اکنون در حال بهره برداری است که در این بازدید روند فعالیت مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین توسط شرکت پسماند شرق استان تهران نقاهتگاه سگ‌های بلاصاحب در حال تکمیل است و مسیر دسترسی به منطقه گندک نیز به طول سه کیلومتر در حال زیرسازی و آسفالت است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین بخش فضای سبز و درختکاری سایت پسماند تا پایان سال انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از حوضچه تصفیه خانه کنترل شیرابه نیز بازدید صورت گرفت، گفت: هم اکنون در این مرکز روزانه به صورت میانگین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله پردازش می‌شود که با افزایش جمعیت نیازمند توسعه است.

تهرام/۷۲۴۶//‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک

‌به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمودی گفت: در دومین روز از هفته زمین پاک مراسم پاکسازی حاشیه اتوبان تهران – قزوین، حد فاصل شرکت سیمان آبیک با همکاری این شرکت برگزار شد.

وی بیان کرد: این مراسم با هدف فرهنگ سازی با همراهی مدیریت و پرسنل و همچنین میزبانی شرکت سیمان آبیک برگزار شد و باید به صورت یک فرهنگ به صورت ادامه داشته باشد.
رئیس اداره محیط زیست نظرآباد خاطرنشان کرد: در انتهای این مراسم به قید قرعه به افراد حاضر در مراسم جوایزی اهدا و از حضور مدعوین قدردانی شد.

کد خبر 6085386

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟