Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@03:59:01 GMT

خودرو‌های گذرموقت قابل انتقال هستند؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۶۰۲

خودرو‌های گذرموقت قابل انتقال هستند؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه در سایت‌ها و فضای مجازی بعضاً دیده می‌شود خودرو‌های پلاک گذر موقت را برای خرید و فروش عرضه کرده‌اند افزود: این اقدام کاملا غیرقانونی بوده و این خودرو‌ها اجازه نقل و انتقال و خرید و فروش ندارند.

وی افزود: خودرو‌های گذر موقت برابر دستورالعمل صادره اگر از کشور امارات وارد کشور شده باشند حداکثر یک ماه اجازه تردد دارند که این مدت تمدید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این خودرو‌ها اگر از کشور افغانستان یا کشور‌های حوزه خلیج فارس بجز امارات وارد کشور شوند دو ماه اجازه تردد دارند که این مهلت نیز قابل تمدید نیست.

به گفته رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا، خودرو‌هایی که از سایر کشور‌ها و از جمله کشور‌های اروپایی وارد کشور شوند نیز ۳ ماه اجازه تردد داشته و سه ماه دیگر نیز می‌توانند در صورت احراز شرایط لازم در کشور تردد داشته باشند و تمامی این خودرو‌ها پس از پایلن مهلت‌های ذکر شده باید از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به این که تنها افرادی که این خودرو‌ها را وارد کشور می‌کنند اجازه تردد با آن‌ها را دارند، افزود: هیچ فرد دیگری اجازه رانندگی با این خودرو‌ها را ندارد و در صورت مشاهده پلیس نسبت به برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام می‌شود.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه خودرو‌های گذر موقت به هیچ عنوان قابل خرید و فروش و نقل و انتقال نیستند،تاکید کرد: این خودرو‌ها در صورتی که در پایان دوره‌ای که مجوز تردد دارند از کشور خارج نشوند کالای قاچاق محسوب شده و پلیس ضمن توقیف خودرو فرد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی گفت: در عین حال خودرو‌های متقاضی پلاک گذر موقت از هر مرزی که وارد کشور می‌شوند باید در اولین مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرزی پلاک گذر موقت بگیرند و پس از آن اجازه تردد در کشور را دارند. در غیر اینصورت این خودرو‌ها توسط پلیس توقیف شده و امکان تردد نخواهند داشت.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان نسبت به فروش خودرو‌های گذر موقت با ترفند‌های مختلف اقدام می‌کنند افزود: شهروندان آگاه باشند که به هیچ عنوان این خودرو‌ها قابل خرید و فروش نیستند و این افراد کلاهبردار بوده و قطعاً خریدار با ضرر مالی مواجه خواهد شد. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر به وزیر کشور؛ استناد «طرح نور» کدام قانون است؟ +سند

انتخاب نوشت: جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر کشور تذکر داد.

او خطاب به وزیر کشور نوشت: اخیراً شاهد برخورد‌های غیرمتعارف و غیرقانونی افرادی تحت عنوان حجاب بان یا گشت ارشاد در قالب طرح نور با بانوان و دختران دانشجو در سطح کشور هستیم که این امر باعث درگیری‌هایی بین مامورین گشت امنیت اخلاقی با بانوان در خیابان‌ها گردیده است.

متاسفانه این برخورد‌ها با ادعای اجرای قانون صورت می‌گیرد این در حالیست که قانون عفاف و حجاب که بدلیل داشتن ایرادات قانونی، شکلی و شرعی بار‌ها توسط شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته و هنوز هم نهایی نشده است لذا جناب وزیر سوال اینجاست که به استناد کدام قانون مامورین به خودشان اجازه می‌دهند که با این شیوه با بانوان برخورد کنند؟

جنابعالی به عنوان متولی امنیت کشور باید مجری قوانین باشید نه اینکه اجازه دهید بر خلاف ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بانوان را با قهر و تهدید سوار بر خودرو‌های گشت نمایند! تا کی می‌خواهید به این شیوه نادرست برخورد با مقوله حجاب ادامه دهید؟

دیگر خبرها

  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • تذکر به وزیر کشور؛ استناد «طرح نور» کدام قانون است؟ +سند
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد