Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اردوی جهادی قرارگاه جهادی شهید بلباسی گفت: اردوی جهادی تابستان ۹۸ با ظرفیت ۱۶۰ نفر از دانشجویان استان مازندران مردادماه در دوبازه زمانی برگزار می‌شود.

محمد کمالی، مسئول اردوی جهادی قرارگاه جهادی شهید بلباسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اردوی جهادی دانشجویی تابستان۹۸ استان مازندارن گفت: اردوی جهادی تابستان ۹۸ با ظرفیت ۱۶۰ نفر از دانشجویان استان مازندران در دوبازه زمانی برگزار خواهد شد که بازه خواهران از ۱ تا ۱۱ مرداد و برادران از ۱۶ تا ۲۶ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این تعداد از دانشجویان برای سومین سال متوالی به صورت تجمیعی در قالب کارگروه‌های مختلف از طرف قرارگاه جهادی شهید بلباسی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان ساری، به مناطق هزار جریب شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه اعزام می‌شوند که امیدواریم همانند دوره‌های قبلی با موفقیت توام باشد.

مسئول کانون جهادی کانون شهید بلباسی ساری با اشاره به این که قرارگاه جهادی شهید مدافع حرم، محمد بلباسی تنها قرارگاهی است که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف بصورت تجمیعی فعالیت می‌کنند، گفت: اردوی امسال در هفت کارگروه مشاوره، فرهنگی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، مشاوره، اشتغال زایی و پشتیبانی خواهد بود. در اردو‌های جهادی این قرارگاه، اهداف مختلف و متعددی در دستور کار قرار دارد که نمونه‌ای از آن خودسازی، محرومیت زدایی وتربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی اردوی جهادی در دو نوع درون و برون گروهی برگزار می شود که در بخش درون گروهی به آنچه که نیاز معنوی شرکت کنندگان در اردوجهادی است، پرداخته و بخش برون گروهی به فعالیت‌های فرهنگی در سطح روستا می‌پردازد.

کمالی تصریح کرد: کارگروه تعلیم و تربیت که مخاطبین آن‌ها دانش آموزان روستا می‌باشد با برنامه‌ای مدون و با حضور دانشجومعلمان و معلمان نمونه به آموزش مفاهیم علمی و دینی در قالب بازی و سرگرمی می‌پردازند.

مسئول اردوی جهادی قرارگاه جهادی شهید بلباسی در ادامه گفت: کارگروه مشاوره که متشکل از دانشجویان و متخصصین رشته‌ روانشناسی است با برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده و جلسات مشاوره فردی و گروهی سعی در بهبود آسیب‌های فردی و اجتماعی اهالی روستا دادند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه اشتغال زایی با حضور دانشجویان متخصص رشته کشاورزی و دامپروری سعی می کنند با حضور در مزارع کشاورزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تاثیرات مطلوبی بر مسئله اشتغال اهالی روستا داشته باشند.

کمالی در خصوص بخش پزشکی این اردوی جهادی نیز گفت: دانشجویان جهادگر در بخش پزشکی با پوشش دادن ۴ روستای اوارد، پجیم، زلت و پرکلا از توابع بخش هزارجریب بهشهر و گلوگاه با انجام پایش‌های سلامت و معاینه اهالی سعی دارند بیماران خاص را شناسایی و به متخصصین ارجاع دهند همچنین اطلاعات بهداشتی و درمانی را در اختیار آنان قرار می‌دهند و به معالجه سطحی بیماران دست پیدا می‌کنند که امیدواریم با همکاری خیرین پزشکان متخصص بتوانیم بیماران خاص و آسیب پذیر ساکن روستا‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

مسئول اردوی جهادی قرارگاه جهادی شهید بلباسی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمود: کار جامعه به خوبی پیش نخواهد رفت مگر با کار و عمل جهادی. همچنین فرمودند؛ کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن، شوق به کار؛ این کار جهادی است. کار را باید جهادی انجام داد تا ان‌شاءالله خدمت بخوبی انجام بگیرد.
امیدواریم که قرارگاه شهید بلباسی هم بتواند یک اردو جهادی خوب را با نظر لطف این شهید بزگوار ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهادی اردوی جهادی دانشجویی بسیج دانشجویی استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا  با اشاره به اینکه از ۸ الی ۱۴ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران است و برنامه‌های مختلفی در سطح سپاه استان برگزار می‌شود گفت: دیدار بانماینده ولی فقیه در استان، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از معلمان نمونه و اندیشه ورز، برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت و مساجد، حضور در حوزه‌های علمیه، فراخوان آثار مرتبط با شهید مطهری، برگزاری زنگ سپاس در مدارس، پویش مطهر و تجلیل از هادیان سیاسی از برنامه‌های این هفته است.

حجت الاسلام سرایی افزود: دوره‌های عقیدتی سیاسی ما می‌تواند، بسیاری از مشکلات  جوانان را حل کند،مابرای سربازان عزیز برنامه‌های عقیدتی داریم چرا که این ها ذخیره اسلام و انقلاب هستند وآموزش‌های قرآنی و عقیدتی در سپاه نقش اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهید مطهری شخصیت بی نظیری بود که آثار و تفکرات او در جامعه ما ساری و جاری است اظهار داشت: دعوت از مربیان و هادیان و قاریان قرآنی و فرهنگی با هدف تبیین آثار استاد شهید مطهری و نیزاشنایی با مبانی و اعتقادات دینی در بین پاسداران ما بسیار ارزشمند است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا تصریح کرد: باید موضوع خود سازی را با حضور عالمان اثر گذار درسپاه ادامه دهیم، سپاه پاسداران تمام تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا را تبیین می‌کند و هر قدر این باور‌های درونی پاسداران و اعتقادانشان قدرتمند شود حضور در میدان اثر گذارتر خواهد بود و دشمنان را مایوس خواهد کرد.

استاد آیت الله مطهری ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در تاریکی شب در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود به دست گروه جنایتکار فرقان به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک پاریس با حضور حسن یزدانی
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان