Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@11:03:10 GMT

چرا آمریکا با ایران نمی‌جنگد؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۲۸۶۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیاری از  منابع قبول دارند که دلیل اصلی وارد شدن آمریکا به یک سری جنگ ها در سالهای گذشته، تنها حفاظت از منافع نفتی این کشور بوده است. ولی حالا به نظر می رسد نفت دلیل اصلی وارد نشدن آمریکا به جنگ علیه ایران است.

 مهم نیست چقدر ترامپ در عراق جنگ افروزی کرده ، آنهایی که امیدوارند جلوی جنگ خلیج فارس با ایران گرفته شود دلایل دیگری دارند و آن هم قیمت و عرضه نفتی است که مسبب جنگ های قبلی خلیج فارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  ظاهراً نوع دیگری از ترس و اضطراب هر هفته در گذرگاه حیاتی تنگه هرمز ایجاد می شود ولی قیمت نفت خام آمریکا همچنان روی 56 دلار در هر بشکه ثابت مانده است. میانگین قیمت داخلی بنزین هم در آمریکا زیر سطح 3 دلار و 2.76 دلار است.

 ولی قیمت نفت و بنزین تنها نیمی از داستان است. چون قیمت نفت  قبل از جنگ عراق هم چندان بالا نرفته بود، آنچه بالا رفته بود ترس از توقف عرضه نفت مورد نیاز آمریکا توسط صدام بود. 

اینجاست که مهیج ترین و قدرتمند ترین عامل ضد جنگ وارد بازی می شود. آمریکا در حال حاضر بزرگترین تامین کننده نفت خام جهان است. این بدان معنا نیست که قطع تولید نفت متحدان آمریکا مثل عربستان آسان است ، بلکه حداقل حالا این امر امکان دارد.

البته یک برگ برنده دیگر هم وجود دارد. اختلال در تولید نفت ایران در خلیج فارس باعث شده کشورهای بیشتری نفت خام آمریکا و یا حتی گاز طبیعی آن را بخرند. شاید ترامپ مانند رئیس جمهور های قبلی مثل بوش چندان به صنعت نفت نزدیک نباشد، ولی حالا شاهد رونق اقتصادی به خاطر افزایش تقاضای انرژی  آمریکاست.

 تنها یک دهه پیش، هر حرکتی در خلیج فارس ، هر تغییر تولیدی توسط عربستان سعودی و هر اختلالی در خط لوله های نیجریه می توانست قیمت نفت را 4 دلار در هر بشکه بالا ببرد و خشونت را افزایش دهد.ولی حالا باید باور کنیم که نفت باعث صلح در منطقه شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا،  مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد توسعه زیست فناوری کشور و استانداری هرمزگان  به مناسبت گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس» و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»،« بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی»  را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی (خلیج فارس) برگزار می‌کند.

حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، درباره اهمیت دریای خلیج‌فارس، گفت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی از ذخایر دریایی بسیار غنی برخوردار است. در این میان آب‌های خلیج‌فارس پناهگاه موجودات دریایی به‌ویژه آبزیان کوچک و مکانی آرام برای گونه‌های مختلف است که از هزاران سال پیش تا امروز به زندگی خود ادامه داده‌اند.

شاهسوارانی افزود: خلیج‌فارس با وجود تمامی مشکلات محیطی و اقلیمی که بر آن حاکم است از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که حدود ۹۰۷ گونه در قالب ۱۵۷ خانواده در آن وجود دارد  که تعداد زیادی از آنها بهره‌برداری اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: این عامل باعث شده است تا خلیج‌فارس ازنظر تنوع زیستی جزو مناطق کم‌نظیر معرفی شود.

شاهسوارانی اضافه کرد: حفظ و احیاء ذخایر ژنتیکی به عنوان راهبرد توسعه‌ی پایدار برای تأمین نیاز‌های کنونی بشر از اواسط قرن بیستم بصورت جدّی مورد توجه قرار گرفت.

وی در همین راستا ادامه داد: کشور ایران با توجه به دارا بودن تنوع اقلیمی و اکوسیستم‌های آبی متنوع همچون آب شیرین، آب‌های لب شور، شور و خیلی شور از تنوع زیستی گسترد‌های برخوردار است و از لحاظ ذخایر ژنتیکی به عنوان یکی از متنوع‌ترین و غنی‌ترین کشور‌های جهان شناخته شده است.

شاهسوارانی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به  تخریب زیستگاه‌های آبزیان از طریق تخلیه زباله‌ها و پس‌آب‌ها در رودخانه‌ها و دریاها، استفاده بیش از حد از آفت‌کُش‌ها، و سایر عوامل ناشی از توسعه شهری و فعالیت‌های صنعتی و زیست محیطی، حذف تدریجی تنوع ژنتیکی در اکوسیستم‌های طبیعی و جایگزینی آن با سیستم‌های پرورشی، بسیاری از این ذخایر ارزشمند را در معرض نابودی و انقراض قرار داده است.

سرپرست مرکز بیان کرد: حفاظت از تمامی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه ها، ارگان‌ها، انجمن‌های مردم نهاد به‌عنوان ثروت الهی است و مشارکت مردمی را می‌طلبد که با توجه به این که امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» نام‌گذاری شده است.

شاهسوارانی، اشاره کرد: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی  و زیستی ایران با توجه به یکی از رسالت‌های خود که  حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی بومی کشور است، برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس که  امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است.

وی اطلاع داد: دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی را با  تاکید و محوریت قرار دادن مشارکت مردمی در حفظ ذخایر دریایی برگزار می‌کند. به‌مناسبت این روز و با هدف کمک به حفاظت ذخایر دریایی کشور، بانک ذخایر دریایی ایران نیز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۱ اردیبهشت