Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@22:09:43 GMT

مذاکره با ترامپ حماقت است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۲۸۶۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

شمخانی در این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده کمیسیون اقتصادی مجلس در پشتیبانی از راهبرد «مقاومت فعال» در برابر سیاست «فشار حداکثری» آمریکا به مردم ایران گفت: در آذر ماه سال گذشته تصمیم گرفته شد که با تغییر رویکرد کشور در برابر بدعهدی آمریکا و بی عملی اروپا، اقدامات فعالانه و مقابله‌ای در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای به مورد اجرا گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی امنیت ملی استفاده از مزیت، فعال سازی ظرفیت و ایجاد قابلیت را از جمله مهمترین سیاست‌های اجرایی کشور برای محقق ساختن راهبرد مقاومت فعال برشمرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری که این راهبرد با تاخیر چند ماهه به مورد اجرا گذاشته شد، «معادلات قدرت» در منطقه به طور کامل تغییر کرد.

وی هدف آمریکا از اتخاذ سیاست فشار حداکثری را کاهش تاب آوری اجتماعی در ایران و شکل گیری شورش‌های داخلی و در نهایت به زانو درآوردن نظام عنوان و خاطرنشان کرد: مردم فهیم و نجیب ما با اشراف نسبت به قصد دشمنان برای ناامن سازی کشور در طول 2 سال گذشته، بیش از پیش در کنار حاکمیت قرار گرفتند و با مقاومت مثال زدنی در ابعاد مختلف، دشمن را ناکام کردند.

شمخانی با تبیین دستاوردهای ارزنده حاصل از راهبرد مقاومت فعال افزود: امروز دشمن به خوبی متوجه عجز و عدم موفقیت خود در اعمال سیاست فشار - مذاکره شده است و راهی به جز اجرای کامل تعهدات خود و تامین بدون تنازل حقوق ملت ایران ندارد.

وی مذاکره با فردی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست را حماقت و نشانه ضعف و درماندگی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز و با مقاومت مثال زدنی مردم ایران، دشمنان ما به این باور رسیده‌اند که نمی‌توان با بزرگ‌نمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور وبی تاثیر شدن تحولات سیاسی و امنیتی بر تغییر بازارهای اصلی و به ویژه نرخ ارز را نشان دهنده موفقیت راهبردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: با از میان رفتن تاثیر عوامل روانی و سیاسی بر نرخ ارز، باید همه تلاش‌ها به متعادل کردن نرخ ارز بر اساس واقعیت‌های اقتصادی معطوف شود.

شمخانی در پایان خواستار تمرکز کمیسیون اقتصادی مجلس بر طراحی و تصویب سازوکارهای پویا به منظور تحریم ناپذیر شدن اقتصاد کشور شد و گفت: توجه به فعال شدن بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور می‌تواند مانند ورود بسیج به جنگ تحمیلی، معادلات اقتصادی را به صورت کامل متحول کند.

پیش از اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با ارائه گزارش‌های جداگانه در مورد برنامه‌های اولویت دار این کمیسیون، برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بر محورهایی چون ضرورت ایجاد شفافیت در استراتژی اقتصادی کشور، مبارزه غیر تبلیغاتی و موثر با فساد، اصلاح ساختار مالیاتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اصلاح نظام بانکی و فعال شدن هر چه سریع‌تر سازوکارهای مربوط به ایجاد خزانه الکترونیک تاکید کردند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

در نشست وزرای نفتی ایران و پاکستان بحث و بررسی بر روی توسعه همکاری‌های انرژی انجام شد و آغاز تجارت گازی دو کشور مورد واکاوی دو طرف قرار گرفت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به‌نظر می‌رسد در 15 سالی که از امضای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان گذشته که با کارشکنی مستقیم امریکا این قرارداد اجرایی نشده، هیچ‌گاه مثل امروز، مقامات پاکستان نسبت به رفع موانع اجرایی شدن این قرارداد، مصمم نبوده‌اند.

دوماه پیش بود که وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته انرژی کابینه پاکستان با آغاز کار برای احداث خط لوله از مرز مشترک پاکستان تا بندر گوادر موافقت کرده است.

در این بیانه آمده بود: "با توجه به کمیته نظارتی که در سپتامبر سال گذشته از سوی نخست‌وزیر پاکستان برای بررسی توصیه وزرای مربوط درباره خط لوله گاز ایران و پاکستان تشکیل شده بود، کمیته انرژی کابینه توصیه‌های دریافت از سوی کمیته نظارتی را تایید و به موجب آن در مرحله نخست، کار بر روی احداث 80 کیلومتر خط لوله گاز از مرز پاکستان تا بندر گوادر آغاز خواهد شد."

حال در خلال سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، جواد اوجی، وزیر نفت ایران با همتای پاکستانی خود نشست مشترکی برگزار کرد که طبق اعلام وزارت نفت، دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تأکید کردند و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

اگرچه وزارت نفت ایران از جزئیات مذاکرات صورت گرفته در این جلسه خبری منتشر نکرده، اما بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد که  آغاز تجارت گازی دو کشور مورد واکاوی دو طرف قرار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد از این سفر و جلساتی که در خلال آن برگزار شده، می‌توان طلسم‌شکنی آغاز تجارت گازی دو کشور را پس از 15 سال انتظار داشت؛ البته این مهم بستگی به قدرت چانه‌زنی دو طرف و اهتمام مسئولان دو کشور برای رفع موانع خواهد داشت و مقامات پاکستان باید در عمل نشان دهند که سیاست یک‌بام و دوهوای گذشته در مورد تعلیق خرید گاز از ایران را زیر سایه همراهی با امریکا کنار گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان