Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، این مستند به کارگردانی مهدی عرب محصول سال ۲۰۱۸ شبکه پرس تی وی است و ضمن مروری بر تاریخچه سازمان مجاهدین خلق و عملکرد‌های انحرافی آن در راستای خیانت به کشور، ایجاد رعب و انجام ترور مردم بی‌گناه، از سه چشم انداز تاریخ خیانت و مبارزه کثیف این سازمان را به تصویر می‌کشد.   در این راستا، چشم‌انداز اول از دوران انقلاب تا جنگ تحمیلی، دوران دوم سیر خیانت‌ها و همکاری با دشمن ملت ایران در دوران جنگ و چشم‌انداز سوم در زمینه دست‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های سیاسی بعد از جنگ با مردم ایران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «معاهده‌های شکست خورده» به خوبی نشان می‌دهد که فرقه مجاهدین خلق برای رسیدن به قدرت چگونه تمام موازین عقلانی و اخلاقی را زیرپا می‌گذارد و برای دستیابی به سکان حکومت مسیر خود را از میان خون مردم و فشار سیاسی بر آن‌ها به واسطه همکاری با بدنام‌ترین نهاد‌های سیاسی- جاسوسی پیگیری می‌کند.   در این برنامه گفت‌و‌گو‌هایی با چهار نفر از اعضای سابق فرقه مجاهدین خلق که سال‌هاست از چنگال آن‌ها رهایی یافته‌اند، انجام شده است.   عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و اواخر جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفت. فرماندهی نیرو‌های ایرانی در این عملیات عظیم بر عهده صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق بر عهده مسعود رجوی بود که پس از چند روز درگیری در نهایت نیرو‌های ایران پیروز شده و تعداد زیادی از نیرو‌های مهاجم در این نبرد کشته شدند.   مستند «معاهده‌های شکست خورده» در دو قسمت ۲۵ دقیقه‌ای ۴ و ۵ مرداد ماه ساعت ۰۵:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار آن نیز در ساعات ۱۰:۰۰، ۱۶:۰۰، ۲۲:۰۰ و ۰۲:۰۰ پخش خواهد شد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های علمی و اقتصادی جامعه در پرتو امنیت شکل می‌گیرد

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تجلیل از اقدامات امنیت آفرین نیروهای مسلح کشور، گفت: پیشرفت‌های علمی و اقتصادی جامعه در پرتو امنیت شکل می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از فرماندهان یگان‌های ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش در محل قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق و شرق نزاجا در مشهد انجام شد؛ ضمن تبریک روز ارتش را به خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی، نسبت به تقویت امور فرهنگی و تربیتی برای نیرو‌های کادر، خانواده‌های کارکنان و سربازان وظیفه تأکید و اظهارداشت: تعداد قابل توجهی از جوانان کشور برای حدود دو سال در اختیار مراکز نیرو‌های مسلح در قالب دوره سربازی هستند، این دوران فرصتی مغتنم برای آماده‌سازی جوانان برای مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و تقویت روحیه شجاعت، اقتدار، استقلال، وطن‎پرستی و تعهد به نظام، انقلاب و ولایت فقیه در نسل جوان است.

وی ابراز کرد: می‌توان با استفاده از روش‌های ارتقاء روحیه و طرح‏‌ها و برنامه‎‌های فرهنگی مطلوب به نیرو‌های کادر، خانواده کارکنان و سربازان وظیفه در برابر بسیاری از آسیب‏‌ها مصونیت بخشید و این مهم نیازمند وجود رابطه دوستی و الفت میان روحانیون عقیدتی سیاسی نیرو‌های نظامی با نیروهاست.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیرو‌های نظامی در حفظ امنیت کشور اشاره و اظهار کرد: امنیت، بنیادی‌ترین و مهمترین نیاز و لازمه رشد، توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است، به‌طوری که شکوفایی استعداد‌های فردی و پیشرفت‌های علمی، اقتصادی در پرتو امنیت شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت و مرزداری گفت: یکی از دعا‌های صحیفه سجادیه دعا برای مرزبانان است، امنیت و مرزبانی آنقدر مهم است که امام سجاد(ع) برای مرزداران دعا می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه سخنان خود به موفقیت ایران در عملیات «وعده صادق» اشاره و ابراز کرد: پیش از انجام این عملیات آمریکا برای عدم عکس العمل به ایران التماس می‌‎کرد، در طی عملیات برای نجات اسرائیل پدافند‌های 10 کشور به کمک این رژیم جعلی آمدند و پس از این عملیات آمریکا اعلام کرد که در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند؛ این‌ها نشان دهنده قدرت و اقتدار ایران است.

وی بیان کرد: امروز به اعتراف خود غربی‎‌ها ایران به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده است، عملیات تاریخی و قاطع «وعده صادق» که طی آن بخش قابل توجهی از موشک‎‌های ایران هزار و صد کیلومتر را پیموده و با عبور از سامانه‌های دفاعی متعدد متحدان غربی اسرائیل و گنبد آهنین این رژیم، به عمق فلسطین اشغالی رسید؛ از توان نیروهای نظامی ایران حکایت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: عملیات «وعده صادق»، عملیاتی مخفی و غافلگیرکننده نبوده، ایران از قبل این عملیات را اعلام کرده بود و اسرائیل و متحدان غربی آن علی‌رغم آگاهی و هوشیاری، متحمل این ضربات سنگین شدند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این عملیات غرور آفرین و عزت بخش که با هماهنگی نیرو‌های مسلح ایران انجام شد، معادلات را به نفع ایران تغییر و ایران را به لحاظ نظامی و اقتدار و شجاعت در تصمیم‌گیری در جایگاه ممتازی قرار داد؛ ‌ای کاش همین شجاعت، صلابت و مردانگی را حکومت‌های صفویه، قاجار و پهلوی داشتند که اگر اینگونه بود بسیاری از قسمت‌های ایران را از دست نمی‌‎دادیم.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گزارشی در خصوص آخرین دستاورد‌های ارتش در منطقه شمال شرق و اقدامات و آمادگی نیروهای تحت امر خود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • رضایی: «وعده صادق» به رویه بی پاسخ ماندن تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان داد/ پروژه کریدورهای صهیونیستی-آمریکایی شکست خورده‌ است
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود
  • «نگرانی» هشتگ شکست‌خورده بی‌بی‌سی فارسی
  • پیشرفت‌های علمی و اقتصادی جامعه در پرتو امنیت شکل می‌گیرد
  • شیاطین به جان هم افتادند
  • «نگرانی»، هشتگ شکست‌خورده بی‌بی‌سی فارسی