Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:49:13 GMT

تجهیزات هواشناسی اصفهان باید به روز شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۰۷۶

تجهیزات هواشناسی اصفهان باید به روز شود

حمیدرضا خورشیدی  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فرسودگی تجهیزات سخت افزاری مرکز دیتا سنتر این اداره کل  و تجهیزات و سنسورهای ایستگاه خودکار اداره هواشناسی شهرستان اصفهان افزود:  بودجه جاری و عمرانی هواشناسی استان اصفهان کافی نیست و نیاز به افزایش دارد.  
وی اضافه کرد: هواشناسی یک دستگاه حساس و مهم است که درست یا غلط بودن پیش بینی های آن تاثیر زیادی بر روند فعالیت های روزمره همه مردم بویژه کشاورزان، دامداران و دستگاه های خدمات رسانی از جمله فرودگاه ها دارد و باید برای تجهیز این دستگاه به امکانات مدرن توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: طبق سیاست های برنامه ششم توسعه باید تمام ایستگاه های هواشناسی به فناوری های نوین و خودکار مجهز شود.
وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی مسوولان استانی و شهرستانی در تخصیص اعتبارات ویژه به هواشناسی تاکید کرد و گفت : هدف ما خدمات رسانی مطلوب به مردم و مسوولان در  راستای اطلاع رسانی بموقع پیش بینی ها، اطلاعیه ها و توصیه های کاربردی هواشناسی به اقشار مختلف جامعه از جمله کشاورزان، گردشگران و رانندگان است.
وی اظهار داشت: چهار اداره هواشناسی در شهرستان اصفهان فعال هستند و مشغول به جمع آوری پارامترهای جوی هستند.
وی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات لازم به هواشناسی، پیشبرد اهداف هواشناسی و روند خدمات رسانی به شهروندان سریع خواهد شد.
خورشیدی با بیان این که وظیفه هواشناسی دنبال کردن روند و ارائه راهکارهای لازم به مسوولان است اظهار داشت:کم آبی، خشکسالی و تغییر نوع کشاورزی متناسب با اقلیم از پیامدهای تغییر اقلیم محسوب می شود.  
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: تجهیزات ایستگاه های هواشناسی ارز بر است و قیمت بالایی دارد و هر سال باید سنسورهای پشتیبان ایستگاه ها را تهیه و جایگزین کنیم.  
وی افزود: هواشناسی اصفهان امروز در جمع آوری دیتا و اطلاعات از ایستگاه ها در نقطه مطلوبی قرار دارد اما تکنولوژی رادار را در اختیار ندارد.  
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با بیان این که هم اکنون ۹ استان از تکنولوژی رادار در هواشناسی استفاده می کنند گفت: با استفاده از این تکنولوژی می توانیم بسیاری از پدیده های هواشناسی را بطور دقیق رصد و پیش بینی کنیم.  
وی اضافه کرد: استفاده از مدلینگ هواشناسی محلی هم به عنوان یکی از نیازهای این مجموعه است که به پیش بینی بهتر و تخصصی تر وضعیت هواشناسی کمک می کند که در زمان حاضر آنرا در اختیار نداریم و از مدلینگ هواشناسی جهانی استفاده می کنیم.  
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی استان اصفهان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان اصفهان دارای ۲۳ ایستگاه سینوپتیک، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۴۴ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
۶۰۲۲/ ۷۱۵۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی اصفهان اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

محمدرضا قاضی گفت: امروز سامانه بارشی روی نیمه جنوبی کشور فعال است و تاثیر آن برای استان قم به‌صورت افزایش ابر و سرعت وزش باد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم عنوان کرد: با توجه به این‌که بادی که این سامانه همراه دارد از نوع باد‌های شرقی است، انتظار داریم در برخی ساعات و مناطق استان سرعت باد به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و گرد و خاک را برای قم به همراه داشته باشد.

قاضی با بیان این‌که به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در ساعات بعدازظهر هشدار زرد صادر شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد خطرناک نیست، ولی با توجه به جهت آن، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را در ساعاتی برای قم به‌ویژه مناطق شرقی استان وجود دارد.

به گفته قاضی، حوالی ظهر امروز وزش باد در استان قم شدت می‌یابد و حداکثر سرعت آن بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم بیان کرد: به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی دمای هوای امروز نسبت به دیروز کاهش نشان می‌دهد؛ حداکثر دمای امروز بعدازظهر به ۲۴ و امشب نیز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

به گفته قاضی، فردا نیز آسمان نیمه ابری است، ولی سرعت وزش باد کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی قم عنوان کرد: پنجشنبه تا جمعه شب آسمان صاف و بدون پوشش ابر است و روند افزایش دما از فردا شروع می‌شود و تا شنبه ممکن است دمای شهر قم را تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برساند.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی داشتند
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • زنجان گرمتر می شود
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای