Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قبادی امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از صنعتگران لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در خدمت صنعت گران و تجار لرستان رسیدیم و بحث های مختلفی مطرح شد، اظهار داشت: مشکلات بخش صنعت و معدن توسط نمایندگان این بخش داده شد.

وی با بیان اینکه لرستان جزو استان‌هایی است که همه منابع را در خود دارد، شرایط آب و هوایی ویژه، شرایط صنعتی ویژه و… تصریح کرد: اما متاسفانه در طول چندساله اخیر به دلیل عدم پیگیری‌هایی که در خود استان بوده این منابع به فعلیت نرسیده اند، فعلاً خواستن را باید مدیران استان صرف کنند و مسائل را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال و بیکاری لرستان معضلات جدی دارد، افزود: وقتی لرستان این همه منابع خدادادی دارد، دلیل ندارد شیر خام را وارد کند، واحدهای استان مثل شیر پگاه توانایی جذب کل شیر استان را دارند اما متاسفانه شیر تولیدی در استان صنایع تبدیلی ندارد که به صورت صنعتی توفیق داشته باشد.

قبادی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی علی رغم تولید خوب اما در حوزه صنایع تبدیلی جای کار وجود دارد و امیدوارم سرمایه گذاران استان شرایط را بهتر کنند، گفت: در بحث مواد خام معدنی می‌شود کار کرد و صنایع تبدیلی را آورد و شرایط را بهتر کرد. واحدهای خوبی در این حوزه در استان فعال هستند، در حوزه داروسازی و نساجی نیز واحدهای موجود توانسته اند وضعیت خود را ارتقاء دهند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اینها، لرستان اتاق بازرگانی فعالی دارد که یک ظرفیت است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بحث توزیع کالاهای اساسی، به میزانی که مسئولان استان در حوزه لاستیک نیاز داشته باشند بدون تردید در اختیار قرار می‌دهیم و مشکلی نداریم و حتی می‌توانیم سهمیه مازاد بدهیم، تصریح کرد: در مورد گوشت مرغ تنظیم بازار قیمت ۱۲,۹۰۰ تومان را مصوب کرده و ‬کم و کسری در توزیع احساس نمی‌کنیم.

قبادی یادآور شد: اما تصور این است که در گوشه و کنار مشاهده می‌شود افراد دنبال گران فروشی هستند و احیاناً دنبال عدم عرضه و عدم کشتار هستند. در روزهای آینده مشکلات این حوزه هم برطرف شود.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت نیز مساعدت های لازم در حوزه ثبت شرکت، همکاری با سرمایه گذاران، معرفی به بانک‌ها و کمک از امکانات مالی وزارت صنعت را در اختیار استان قرار می دهد، تصریح کرد: در عین حال مدیران استانی می‌توانند اثرگذار باشند. بانک‌ها نباید در حوزه صنایع تبدیلی خساست به خرج دهند، استاندار باید پیگیری بیشتری داشته باشند کما اینکه اینگونه بوده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مدیران استانی این اختیار را دارند در استان در حوزه رفع موانع اشتغال موضوعات را حل و فصل کنند. ما هم آمادگی همکاری داریم.

کد خبر 4675327

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس قبادی وزارت صنعت معدن و تجارت خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به شناسایی قریب به ۶۰۰ ملک مازاد دولتی به ارزش حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد گفت: براساس لایحه بودجه، امسال باید ۵۳۰ میلیارد تومان از محل فروش این اموال وارد چرخه تکمیل پروژه های نیمه تمام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی عصر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دولت و بهره‌وری در استان یزد با بیان اینکه در امر برنامه‌ریزی، تشخیص اولویت‌ها و پیگیری جدی آن‌ها امری مهم است، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در راستای اجرای طرح مولد سازی اموال مازاد دولت در استان انجام شده که منجر به اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خواهد خورد.

استاندار یزد با اشاره به شناسایی قریب به ۶۰۰ ملک مازاد دولتی به ارزش حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد افزود: براساس لایحه بودجه، امسال باید ۵۳۰ میلیارد تومان از محل فروش این اموال وارد چرخه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شود.

وی با تاکید بر اینکه درآمد ناشی از فروش اموال مازاد در پروژه‌های شاخص و نیمه تمام هر حوزه صرف می‌شود، افزود: پروژه‌های آبی یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که از محل مولدسازی اموال مازاد دولت در استان اجرا می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب یزد به‌عنوان استان هدف بهره‌وری در کشور اضافه کرد: با توجه به اهمیت این حوزه، سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی استان، ۴۰ درصد تعریف شده است.

فاطمی با اشاره به تعریف بسته‌هایی جهت افزایش بهره‌وری در برخی از حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: محصول اجرای پروژه‌های بهره‌وری، صرفه‌جویی در مصرف آب، گاز، برق و … و ایجاد ارزش افزوده خواهد بود.

وی در همین راستا ادامه داد: اجرای پروژه‌های حوزه بهره‌وری در استان، می‌تواند بالغ بر ۱۷ همت صرفه‌جویی ایجاد کند.

استاندار یزد با بیان اینکه تحقق پروژه‌های حوزه بهره‌وری را به‌صورت مصداقی در سطح عالی دولت پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: به منظور پیشبرد پروژه‌های این حوزه با سرعت بیشتر، به دنبال اخذ مجوزهایی در هیئت دولت هستیم.

فاطمی با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد در زمره استان‌های برتر کشور در حوزه پیگیری و تحقق مصوبات سفر قرار دارد.

استاندار یزد با بیان اینکه تعهدات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد تا حد زیادی انجام شده است، گفت: وزارتخانه‌ها در تعهدات خود در بعضی از پروژه‌ها عقب هستند که در جهت تحقق آن‌ها، پیگیری‌های لازم به‌صورت وزارتخانه به وزارتخانه انجام می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه در سطح معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، مسائل مربوط به تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم تا پایان عمر دولت سیزدهم، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را به صورت ۱۰۰ درصدی محقق کنیم.

کد خبر 745866

دیگر خبرها

  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد