Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادان مبتلا به اگزما هر چقدر که بزرگ‌تر می‌شوند بیشتر در ابتلا به آلرژی‌های غذایی، زکام بهاره و آسم آسیب پذیرتر هستند.

محققان عنوان می‌کنند استفاده از مرطوب کننده‌ها در اوایل دوره کودکی می‌تواند خطر ابتلاء به آسم و آلرژی‌های غذایی را در سنین بالاتر کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «دونالد لی یونگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ترک‌های موجود در پوست مبتلا به اگزما غالباً منجر به بروز زنجیره‌ای از بیماری‌ها در طول چندین سال بعد می‌شود.»

پوست یک مانع حفاظتی مهم در حفظ رطوبت و دور نگه داشتن میکروب‌ها و مواد آلرژی زاست.

لی یونگ در این باره می‌گوید: «مرطوب نگه داشتن پوست بلافاصله بعد از ابتلاء به اگزما، بهترین شیوه توقف ابتلاء به آلرژی‌ها و بیماری آسم است.»

محققان همچنین دریافتند بیماران مبتلا به اگزما، فاقد پروتئین‌ها و لیپید‌های مهم در لایه‌های بیرونی پوست شأن هستند. در نتیجه با ابتلاء به اگزما، آب از پوست شأن فرار کرده و پوست شأن خشک می‌شود که منجر به ترک حوردگی و خارش می‌شود.

محققان معتقدند مراقبت دقیق از پوست نوزاد بلافاصله بعد از تولد می‌تواند از ابتلاء به اگزما و سایر بیماری‌های آلرژیک پیشگیری کند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزادان آلرژی غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید

به گزارش تابناک، افرادی که دچار واکنش آلرژیک نسبت به گردو می‌شوند ممکن است نسبت به سایر مغز‌های درختی نیز آلرژی نشان دهند و این امکان نیز وجود دارد که نسبت به آن‌ها آلرژی نداشته باشند.

حساسیت به گردو نوعی آلرژی نسبت به مغز یا آجیل درختی است. آلرژی یا حساسیت به گردو در میان کودکان بسیار شایع است. افرادی که دچار واکنش آلرژیک نسبت به گردو می‌شوند ممکن است نسبت به سایر مغز‌های درختی نیز آلرژی نشان دهند و این امکان نیز وجود دارد که نسبت به آن‌ها آلرژی نداشته باشند.

همانند سایر انواع آلرژی‌های غذایی، این آلرژی همچنین با دارا بودن یک سیستم ایمنی بسیار حساس ایجاد می‌شود. اکثر افراد معمولاً در زمان کودکی خود دچار آلرژی نسبت به گردو می‌شوند. با این حال، همچنین امکان دارد در طول مراحل بعدتر زندگی خود نیز دچار این آلرژی شوند.

گردو جزء مغز‌های مغذی و بسیار مفید است. گرم گردو شامل ۱۲۳ کالری است. همچنین گردو از اسید‌های چرب امگا ۳ غنی بوده و خواص درمانی زیادی دارد.

واکنش‌های آلرژیک معمولاً با مصرف بیش از حد گردو مرتبط است. برخی از افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیک جزئی داشته باشند درحالی‌که برای دیگران حساسیت به گردو می‌تواند به یک بیماری دائمی تبدیل شود.

خیلی مراقب باشید! اگر شما پس از مصرف گردو واکنش‌های آلرژیک دارید، مصرف آن را متوقف کرده و به دکتر مراجعه کنید.

گردو یک ماده حساسیت‌زا است و حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که باعث تحریک سلول‌های سفید خون برای تولید هیستامین در بدن می‌شود. هیستامین موجب افزایش واکنش‌های آلرژیک مانند تهوع، درد معده و اسهال می‌گردد.

گردو به‌عنوان یک آلرژی‌زا، در گروه غذا‌های “غیر امن ” برای زنان باردار و شیرده محسوب می‌شود. اگر شما در دوران بارداری یا شیردهی هستید برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، از مصرف گردو اجتناب کنید.

علائم و نشانه‌های حساسیت به گردو

هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند دچار حساسیت به گردو شوند. با این حال، این نوع آلرژی بیشتر در میان کودکان رواج دارد.

علائم واکنش آلرژیک می‌تواند از خفیف تا شدید و خطرناک باشد. به طور کلی، می‌توان علائم و نشانه‌های ذیل را که می‌توانند بلافاصله و یا در ظرف چند ساعت پس از مصرف گردو تظاهر نمایند را مشاهده نمود.

- خارش و کهیر

- تورم غیر معمول دهان، زبان، یا لب

- آب آمدن از چشم‌ها

- آبریزش بینی و عطسه

- سرفه

- احتقان بینی

- تنگی نفس

- خس خس سینه

- درد یا گرفتگی شکمی

- تهوع و استفراغ

- سوء هاضمه و اسهال

- سریع شدن ضربان قلب

- سرگیجه یا سبکی سر

- از دست دادن هوشیاری

از میان این علائم، تنگی نفس، تورم گلو، زبان، لب‌ها و دهان، سرگیجه و از دست دادن هوشیاری علائم جدی به حساب می‌آیند.

آنافیلاکسی چیست؟

این علائم می‌توانند توسط یک واکنش آلرژیک شدید به گردو، که تحت عنوان آنافیلاکسی نامیده می‌شود، ایجاد شوند.

آنافیلاکسی یک بیماری تهدید کننده حیات بوده که می‌تواند به شوک بیانجامد. جدای از این موارد، افرادی که از آسم رنج می‌برند ممکن است دچار حملات آسم ناشی از واکنش حساسیت به گردو شوند.

علل ایجاد حساسیت به گردو

همانطور که پیش از این عنوان شد، هم آلرژی‌های غذایی و هم محیطی با یک سیستم ایمنی بسیار حساس در ارتباط می‌باشند. در خصوص یک آلرژی غذایی، سیستم ایمنی به اشتباه ماده غذایی خاص و یا ماده موجود در آن را به عنوان ذرات خارجی مهاجم در نظر گرفته و از اینرو به منظور نابودسازی آن، شروع به تولید آنتی بادی‌ها و مواد شیمیایی همچون هیستامین می‌کند.

هیستامین عمدتاً مسئول تولید نشانه‌ها و علائم مشخصه از یک واکنش آلرژیک است. آلرژی به مغز‌های درختی زمانی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی واکنشی آلرژیک را در پاسخ به پروتئین موجود در مغز‌های درختی تولید می‌کند.

داشتن سابقه خانوادگی در خصوص آلرژی، از جمله آلرژی غذایی مهمترین عامل خطر جهت توسعه حساسیت نسبت به گردو است.

پیشگیری از ابتلا به حساسیت به گردو

به طور کلی مؤثرترین روش پیشگیری در آلرژی غذایی اجتناب و پرهیز از مصرف ماده غذایی مورد نظر می‌باشد. به عبارتی بعد از معاینات و شناسایی دقیق ماده خوراکی عامل واکنش‌های آلرژیک در فرد، باید با هماهنگی با پزشک متخصص، ماده خوراکی مزبور از رژیم غذایی حذف شده و یا مصرف آن کنترل گردد.

تشخیص و درمان بیماری حساسیت به گردو

حساسیت به گردو معمولاً به کمک آزمایش خون و آزمایش خراش پوست تشخیص داده می‌شود. بهترین راه جلوگیری از این آلرژی اجتناب از مصرف گردو و یا هر ماده غذایی و یا محصولی است که حاوی این مغز باشد.

در خصوص درمان، آنتی هیستامین‌ها در صورتی که واکنش آلرژیک علائمی مانند خارش، کهیر و رینت آلرژیک ایجاد نمایند، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

دارو‌های آنتی هیستامین نمی‌توانند موجب تسکین از علائم آسم گردند. جهت درمان آسم، پزشکان معمولاً دارو‌های برونکودیلاتور یا گشاد کننده برونش را تجویز می‌کنند. برای آلرژیک شدید و یا آنافیلاکسی، تزریق آدرنالین بکار برده می‌شود.

امکان جلوگیری و کنترل این آلرژی با خودداری از مصرف هرگونه ماده غذایی و یا محصولی که حاوی گردو باشد، وجود دارد.

بسیاری اوقات، افرادی که مبتلا به این آلرژی می‌باشند همچنین ممکن است با مصرف سایر انواع مغز‌های درختی مانند بادام، کاشو، و پی‌کان یا گردوی آمریکایی دچار آلرژی شوند.

نشانه‌ها و علائم این آلرژی می‌تواند برخی اوقات خفیف باشد، اما آن‌ها را نبایستی نادیده گرفت. حتی علائم خفیف یک واکنش آلرژیک به منظور جلوگیری از هرگونه عوارض و پیچیدگی‌های جدی بایستی به کمک یک پزشک طور صحیح مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: صد آنلاین

دیگر خبرها

  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید