Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:26:44 GMT

در مصرف فلفل تند افراط نکنید

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۲۸۰

در مصرف فلفل تند افراط نکنید

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، فلفل حاوی ویتامین C و مقادیر بالای آنتی اکسیدان است و مصرف متعادل فلفل‌هایی با تندی ملایم توصیه شده است.
بر اساس مطالعات قبلی مصرف فلفل‌هایی با تندی زیاد از قبیل فلفل کارولینا ریپر یا فلفل دم عقربی بدن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند و موارد مختلفی از قرارگرفتن مصرف‌کنندگان این نوع فلفل در شرایط اورژانسی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این نوع فلفل و موارد مشابه دیگر خیلی مرسوم نیست و اغلب فلفل‌های ملایم مورد استفاده هستند.
مطالعات مختلفی نیز در زمینه فواید فلفل صورت گرفته و بر اساس یک مطالعه جامع در سال ۲۰۱۷ میلادی، مصرف متعادل فلفل ملایم با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است. خواص و طعم فلفل ناشی از وجود ترکیبی به نام کسپایسین (capsaicin) است.
تا امروز هیچ مطالعه‌ای در رابطه با مصرف فلفل و زوال شناختی صورت نگرفته است، ولی مطالعات جدید محققان دانشگاه قطر روی چهار هزار و ۵۸۲ فرد چینی نشان می‌دهد مصرف مداوم فلفل تند به مقدار بیش از ۵۰ گرم در روز، احتمال زوال شناختی و زوال عقل را به میزان دو برابر افزایش می‌دهد. این رابطه در مورد فلفل تازه و خشک صادق است.
در ادامه آمده است، مصرف فلفل به میزان متعادل منجر به کاهش وزن می‌شود و خواص مهمی برای سلامت دارد، ولی نباید در مصرف آن افراط کرد و مصرف فلفل‌های تند نیز سفارش نمی‌شود.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutrients منتشر شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

اسداله کارگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار است.

او قیمت هرکیلو کیوی را ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، لیمو شیرین  ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

کارگر از کاهش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو موز اکوادور ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان، موز فیلیپین  ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، موز هندی  ۵۸ تا ۶۷ هزار تومان و هر کارتن آناناس  یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به عللنوسان قیمت پیاز در بازار افزود: امسال پیاز کمتری در مقایسه با سال‌های قبل کاشته شد و در نتیجه به بازار پیاز کمتری عرضه شده است. 

او با بیان اینکه در شرایط کنونی پیاز مورد نیاز از جنوب کشور تامین می شود، گفت: با گرمتر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای دور شهری و مدیریت صادرات قیمت‌ها به تعادل می‌رسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو پیاز در میدان مرکزی را ۱۴ تا ۲۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: در مغازه های خرده فروشی با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • متخصص روانپزشکی: مخدر ها عمر را کوتاه می‌کنند و زوال عقل به همراه دارند
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟