Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:34:37 GMT

کره جنوبی ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر دوکدو را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۳۵۶

کره جنوبی ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر دوکدو را رد کرد

هر دو کشور سال هاست که بر سر مالکیت بر این جزایر درگیر مناقشه ارضی هستند و نیروهای کره جنوبی در این جزایر حضور دارند و مسئولان این کشور نیز هر از چند گاهی از آن بازدید می کنند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرد ژاپن یک بار دیگر ادعای نادرست و قدیمی مبنی بر مالکیت بر این جزایر تکرار کرده است اما کره جنوبی به آن وقعی نمی نهد و هرگز آن را نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که ژاپن از طریق مجاری دیپلماتیک این ادعای خود را به اطلاع رسانده است اما کره جنوبی نیز از همان مسیرهای دیپلماتیک مخالفت خود را با این ادعا اعلام کرده است.

همزمان هر دو کشور به روسیه انتقاد کرده اند که یک هواپیمای آ ۵۰ این کشور به حریم هوایی منطقه تجاوز کرده است البته کره جنوبی با شلیک ۳۶۰ تیر به این هواپیما هشدار داده است.

رسانه های منطقه می گویند که روز سه شنبه روز ستیزه جویی هوایی در دریای شرقی بوده و کره جنوبی به چین و روسیه هشدار داده است که نباید به حریم این کشور تجاوز کنند.

کره جنوبی در سال های اخیر بارها به ژاپن اعتراض شدیدی کرده است مبنی بر اینکه این کشور هرگز نمی تواند ادعایی بر جزایر مورد منازعه دوکدو داشته باشد.

این جزایر تحت تسلط نیروهای کره ای قرار دارد و در دریای شرقی واقع است اما ژاپن می گوید در قدیم الایام از آن این کشور بوده است.

نوشته ها و مکتوبات آموزش و پرورش ژاپن که مدتی قبل منتشر شده یک بار دیگر این جزایر را از آن توکیو دانسته و همین باعث اعتراض کره شده است.

مدتی قبل ژاپن به اتباع خود در سراسر دنیا فراخوان داد که باید در باره دریای شرقی که در قدیم دریای ژاپن نامیده می شده است تحقیقاتی انجام دهند و اگر سندی در این باره دارند ارایه کنند تا توکیو بتواند بر روی این جزایر نیز دست گذاشته و آنها را متعلق به خود بداند.

وزارت خارجه کره در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ منتشر کرده آورده است از ژاپن می خواهیم اقدامات غیر قایل توجیه را متوقف کرده و دست از این کارها بردارد و بیش از این به مناسبات لطمه نزند.

این کشور تاکید کرده است که از لحاظ جغرافیایی، بین المللی و تاریخی این جزایر متعلق به کره است و این کشور از این موضع عقب نشینی نخواهد کرد.

این اسناد مکتوب در اختیار دانشجویان ژاپنی قرار می گیرد تا روی آنها مطالعات تاریخی انجام دهند و به همین سبب کره جنوبی از این بابت به خشم آمده و این اقدام را تلاشی برای منحرف کردن اذهان ژاپنی ها از حقایق تاریخی دانسته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور‌ها در کشتی آزاد آسیا سهمیه المپیک گرفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک پاریس عصر امروز به پایان رسید و کشور‌های مختلف توانستند در ۶ وزن سهمیه‌های خود را افزایش دهند.

اسامی کشور‌هایی که سهمیه گرفتند به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ازبکستان و قرقیزستان 

۶۵ کیلوگرم: ژاپن و قرقیزستان 

۷۴ کیلوگرم: ایران (یونس امامی) و ازبکستان 

۸۶ کیلوگرم: مغلوستان و ژاپن

۹۷ کیلوگرم: ایران (امیرعلی آذرپیرا) و قزاقستان 

۱۲۵ کیلوگرم: مغلوستان و قزاقستان 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کدام کشور‌ها در کشتی آزاد آسیا سهمیه المپیک گرفتند؟
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی