Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به گزارش ششمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اسامی احزاب، ائتلاف ها و جبهه های مورد تأیید این کمیسیون را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «حمید ملانوری» در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد گزارش ششمین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در خصوص نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی گفت: در این جلسه پنج مجمع عمومی که در حوزه احزاب و گروه های سیاسی فعالیت می کنند، مورد بررسی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس گزارش مجمع عمومی، مرام نامه،‌ اصلاح اساسنامه، جامعه زینب، حزب مردم سالاری و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصویب و مورد تایید قرار گرفت.

 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و مدیر کل امور سیاسی وزارت کشور افزود: حزب همدلی مردم تهران یک حزب استانی است که در شهریور 97 پروانه فعالیت استانی خود را اخذ کرده است. این حزب تقاضای تغییر نام و محدوده فعالیت استانی را به فعالیت ملی کرده بود که این موضوع در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و با تغییر نام و گستره فعالیت این حزب موافقت شد و تاسیس حزب ملی همدلی مردم تحول خواه تصویب شد.

 

وی گفت: همچنین گزارش مجمع عمومی، اصلاح اساسنامه و مرام نامه حزب سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی یادآور شد: در خصوص تاسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی در جلسه قبلی مطرح شده بود که به دلیل نقص مدارک تصویب نشده بود اما در این جلسه مدارک آنها مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد البته صلاحیت یکی از اعضای آنها احراز نشد که به حزب اعلام می شود.

 

وی در مورد تاسیس شعب استانی احزاب و گزارش کمیسیون ماده 10 در این موضوع گفت: گزارشی مبنی بر تاسیس شعب استانی احزاب در کمیسیون مطرح شد که این موضوع باید به اطلاع استاندار و فرماندار در استان ها می رسید. بحث های کارشناسی در دبیرخانه انجام شد و کمیسیون به استناد ماده 11 صلاحیت مسئولان شعب در استان ها را مورد بررسی قرار داد.

 

ملانوری اظهار کرد: در این جلسه 12 پرونده از پنج استان کشور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت فعالیت آنها مورد تایید قرار گرفت.

 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب ادامه داد: بر همین اساس شعبه حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در استان زنجان و همچنین حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، حزب مستقل کار، حزب ندای ایرانیان و حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی در این استان مورد تایید قرار گرفت.

 

ملانوری گفت: همچنین صلاحیت مسئول شعبه حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در تهران محرز شد و فعالیت آنها قانونی اعلام شده است.

 

مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه چهار حزب تقاضای تاسیس حزب داشتند، اظهار کرد: حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و حزب مردم سالاری فعالیت شان در استان لرستان بلامانع است و صلاحیت مسئولان شعب آنها محرز شد.

 

این مقام مسئول در وزارت کشور خاطرنشان کرد: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز تقاضای تاسیس شعبه در استان ایلام را اعلام کرده بود که صلاحیت مسئول شعبه این حزب محرز نشد و مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد.

 

ملانوری گفت: در استان یزد نیز صلاحیت مسئول حزب اراده ملت ایران مورد تایید قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه تمامی ائتلاف ها و جبهه ها در میان احزاب و گروه های سیاسی باید فعالیت شان را به اطلاع کمیسیون ماده 10 برسانند تا این کمیسیون اجازه قانونی فعالیت سیاسی به آنها بدهد، گفت: جبهه هماهنگی اصلاحات با محور فعالیت سیاسی در سطح ملی به مدت 30 سال فعالیت سیاسی و فرهنگی خود را به اطلاع کمیسیون رساند و از این پس فعالیت این جبهه قانونی اعلام می شود. این جبهه هیچ ارتباطی با جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی ندارد و احزاب به غیر از اعضای احزاب عضو جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی در تاسیس آن نقش آفرین بودند.

 

ملانوری تاکید کرد: فعالیت شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان و همچنین شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب شکل قانونی ندارد زیرا این احزاب فعالیت خود را به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب نرساندند و تنها جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی و جبهه هماهنگی اصلاحات مجوز قانونی فعالیت دارند.

 

وی در خصوص فعالیت اقلیت های سیاسی و مذهبی در کشور در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی سیپان درخواست تاسیس داشتند که به دلیل نقص مدارک و نرسیدن اعضای هیئت موسسه به حد نصاب موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

 

ملانوری از تقاضای تمدید پروانه سه انجمن در حوزه اقلیت های مذهبی خبر داد و گفت: تمدید پروانه انجمن ملی فرهنگی ارامنه تهران، انجمن زرتشتیان کرمان و انجمن زرتشتیان اهواز مورد تایید قرار گرفت.

 

وی گفت: در جلسه گذشته گزارشی از سازمان بازرسی در مورد فعالیت خانه کشاورز اعلام شده بود. در این جلسه از نماینده این خانه دعوت شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد خانه کشاورز به مدت سه ماه سهام خود را به افراد غیر، واگذار کند.

 

ملانوری در پاسخ به سوالی در مورد نظارت وزارت کشور بر انتخابات شورایاری ها گفت: این انتخابات در حوزه کمیسیون ماده 10 احزاب نیست و سخنگوی دولت پاسخ سوالات را دادند؛ این انتخابات در حوزه معاونت عمرانی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه سیاست وزارت کشور مبتنی بر توسعه فعالیت های سیاسی منطبق با قوانین و مقررات است، گفت: از 250 حزب و گروه سیاسی 110 حزب پروانه خود را تطبیق دادند. همچنین پنج حزب پروانه خود را با قانون جدید منطبق کردند و 10 حزب نیز مجمع عمومی شان به حد نصاب نرسید و مدارک شان هنوز ناقص است که در مجموع 125 حزب فعالیت شان به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب رسیده است و بقیه احزاب نمی توانند به فعالیت سیاسی خود ادامه دهند و فعالیت سیاسی آنها در صورتی خواهد بود که درخواست ادامه فعالیت خود را به کمیسیون ماده 10 اعلام کنند که یا با نام قبلی و یا با نام و برند جدید تقاضای مجدد برای فعالیت سیاسی داشته باشند./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند آیت الله اعرافی خراسان جنوبي نماز جمعه روزنامه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دزفول دزفول احزاب سیاسی احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید محسن حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی ادامه داد: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، افزود: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

وی تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی