Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:54:36 GMT

رشد بورس ادامه دار شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۴۱۴

رشد بورس ادامه دار شد

در آخرین روز معاملات بازار سهام در این هفته قیمت بیشتر سهم‌ها در بورس و فرابورس با رشد مواجه شد و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۸۶ واحد رشد کرد.

به گزارش ایسنا، در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۸۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۵۲ هزار و ۸۶۴ بالا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۰۵ واحد رشد عدد ۵۹ هزار و ۹۴۵ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۷۶۱ واحد افزایش تا رقم ۲۸۰ هزار و ۷۸۳ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام به ترتیب ۱۱۴۸ و ۳۲۴۷ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب ۱۹۳، ۱۹۰ و ۱۸۴ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند و در طرف مقابل پتروشیمی جم، مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری ملی ایران هر کدام به ترتیب ۱۱۲، ۸۳ و ۴۸ واحد شاخص‌های بازار را تحت تأثیر کاهشی قرار دادند.

امروز نیز گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند اما در عین حال این گروه نتوانست امروز رقم ۱۰۰ میلیارد تومان را پشت سر بگذارد و با حجم معاملات ۱۳۳ میلیون سهم ارزش ۹۷ میلیارد تومان را تجربه کرد. بیشتر سهم‌ها در این گروه با روند افزایش قیمت مواجه شدند.

در گروه فلزات اساسی حجم معاملات به ۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد. در این گروه بیشتر سهم‌ها با نوسان قیمت کمتر از دو درصد مواجه شدند.

گروه خودرو، سرمایه‌گذاری‌ها و فراورده‌های نفتی دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش‌ معاملات را بعد از محصولات شیمیایی و فلزی داشتند.

امروز در بورس تهران ۲۱۸ سهم با رشد قیمت و ۱۱۳ سهم با افت قیمت روبرو شدند.در فرابورس ایران نیز ۱۲۳ سهم با رشد و ۷۰ سهم با افت روبرو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۷۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم دو میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. همچنین تعداد معاملات بورس عدد ۲۰۶ هزار و ۹۴۱ را تجربه کرد.

آیفکس نیز حدود ۲۲ واحد افزایش یافت و رقم ۳۲۹۱ را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار به عدد ۸۵۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۲ سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار سرمايه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه کاهشی شد

رشد دو روز گذشته بورس، امروز ادامه نیافت و شاخص کل با افت ۴۱۸۵ واحد به رقم دو میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نمادها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نمادها قرمز شدند. نماهای پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نمادها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیتهای وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار