Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@21:08:16 GMT

هیوندا i20 بخریم یا مزدا 2؛ زیبارویان فانتزی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۴۲۸

هیوندا i20 بخریم یا مزدا 2؛ زیبارویان فانتزی

اگر شما قصد خرید یک خودروی هاچ بک با کیفیت بالا را دارید و این سؤال برایتان پیش آمده است که بین خرید هیوندای i20 یا مزدا  ۲ یک مورد را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ این سؤال خود را بیابید. در حال حاضر هر دوی این خودروها قیمت بالایی دارند که به هیچ وجه مناسب چنین خودرویی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع تأثیر خود را بر آمار خرید و فروش هیوندا i20 و مزدا 2 گذاشته است.

 اما اگر دوست داشتید که یکی از این دو خودرو را انتخاب کنید حتماً متن زیر را با دقت مطالعه کرده تا بتوانید  انتخاب مناسبی داشته باشید.

مشخصات ظاهری هیوندا i20 در برابر مزدا 2

مزدا ۲ چهره زیبا و ابعادی کوچکی دارد و در سه مدل هاچ بک پنج در، هاچ بک سه در و سدان به تولید می‌رسد که تنها مدل هاچ‌بک 5 درب آن در ایران قابل خریداری است. مزدا ۲ یک خودروی کوچک شهری است و طراحی قابل قبولی دارد که انتظارات شما را از یک هاچ بک برآورده می‌کند. اما مزدا ۲ یک نقطه ضعف بزرگ در بخش داخل کابین دارد، چرا که با سوار شدن در آن احساس خواهید کرد که یک خودرو ارزان در سطح پایین را  سوار شده‌اید. داشبورد مزدا ۲ به شکلی طراحی شده است که قطعات پلاستیکی به کار رفته در آن کیفیت بسیار پایینی دارند. به طوری که بعد از مدتی حالت کهنه‎گی به خود می‌گیرند.

شرکت هیوندا تا حد امکان یک طراحی عالی و منحصر به فرد برای هیوندا i20 انجام داده است  و همین موضوع استایل جذابی را به ماشین هدیه داده و در هر سلیقه و سنی که باشید مطمئناً چهره آی ۲۰ را پسند خواهید کرد. درون کابین این خودرو از نظر طراحی به طور کامل نسبت به نسل‌های اولیه آن تغییر پیدا کرده و اکنون هماهنگی کاملی را دارد. طراحی کابین هیوندا بیشتر از این که  به یک خودروی اسپرت شباهت داشته باشد، بیشتر لوکس است. هیوندا i20 ماشین با کیفیتی نسبت به همنوعان خود است. کیفیت ساخت مونتاژ کابین طراحی بدنه آن نشانه‌های خوبی برای تأیید این موضوع است.

کدام خودرو قدرت موتوری بالاتری را دارند؟

از نظر بحث فنی و سیستم موتوری هیوندا i20 قدرت خود را از یک پیشرانه با ۴ سیلندر خطی می‌گیرد. حجم موتور آن ۱۳۶۸ سی‌سی  است که توان تولید ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور را داراست. هیوندا به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز شده است که بر خلاف نسل قبل این ماشین گیربکس هیوندا عملکرد خوب و قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد مصرف ترکیبی این خود را 5.9 و از نظر استهلاک نیز اگر در مسیرهای خاکی و آفرود استفاده نشود طول عمر بالایی را دارد.

اما مزدا ۲ تولید شده در ایران با یک موتور با حجم ۱۴۹۸ تولید شده است که قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و همین عملکرد فنی بهتر باعث شده است که مزدا ۲ به یک خودروی سریع تبدیل شود. مصرف ترکیبی مزدا در حدود 7.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با هیوندا i20 مصرف بالاتری دارد در حالی که حجم مخزن سوخت ۴۳  لیتر است.

مقایسه قیمت دو خودرو

با توجه به وضع نامناسب بازار ایران قیمت خودروهای دست بسیاری از افراد را از خرید خودروهای خارجی کوتاه کرده است. قیمت هیوندای i20 بازار امروز در حدود ۳۲۰ میلیون تومان است. البته شما می‌توانید مدل‌های پایین‌تر و کارکرده با قیمت پایین‌تر خرید کنید. این موضوع در حالی است که قیمت مزدا ۲ در بازار در حدود ۱۶۵ میلیون تومان است که همین موضوع بسیاری از خریداران را به سمت خرید خودروی مزدا ۲ سوق می‌دهد.

مقایسه امکانات دو خودرو

از جمله امکانات مزدا ۲ می‌توان به تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، پاک کن شیشه‌های عقب، سیستم برقی آینه و شیشه‌ها، تنظیم دستی همه صندلی‌های سرنشینان، کنترل اتوماتیک سیستم تهویه مطبوع، قدرت کمکی الکترونیکی سیستم‌های فرمان و هدایت، قفل مرکزی با ریموت، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و استاندارد آلایندگی یورو ۴ نام برد.

اما امکاناتی که در خرید و فروش هیوندای i20 تأثیر گذار هستند را می‌توان به این شکل نام برد: کامپیوتر سفری، سنسور باران، دوربین دید عقب، آینه الکتروکرومیک، سیستم هشدار دهنده، فرمان برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و همچنین استاندارد آلایندگی یورو.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هیوندا آی 20 مزدا 2 خرید خودرو ویراژ خودرو لوکس قیمت خوردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۸ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • حامد بهداد و سحر دولتشاهی در کمدی فانتزی «مفت‌ بر»
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴