Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نفت عراق با اشاره به اهمیت تنگه هرمز گفت که ایران تضمین‌هایی برای عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس و تنگه هرمز به عبدالمهدی داده است. تاریخ انتشار: 13:44 - 02 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۹۱۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثامر عباس الغضبان، وزیر نفت این کشور گفته است: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تضمین‌هایی به هیات عراقی به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در رابطه با امنیت عبور نفتکش‌ها از خلیج (فارس)، تنگه هرمز و خلیج عمان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که همراه عبدالمهدی به تهران سفر کرده بود گفت که ما شاهد توافق نظر ایران و عراق در رابطه با ضرورت تضمین امنیت عبور نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری از خلیج (فارس) و تنگه هرمز و احترام گذاشتن به قوانین بین المللی بودیم که این مساله کشتیرانی تمام کشور‌ها و خصوصا کشور‌های منطقه را تضمین می‌کند.

الغضبان با تاکید بر اهمیت تنگه هرمز و عبور روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت از آن گفت: همه طرف‌ها خواهان عدم تنش و بحرانی نشدن اوضاع و روی آوردن به گفتگو‌های سازنده هستند و عراق در این راه نقش ایفا می‌کند.

 عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیرا در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله حسن روحانی دیدار و گفتگو کرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران عراق نفتکش تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران