Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار نظری با اشاره به اینکه همه اقدامات مدیریت شهری مشهد باید جلوه‌ای از فرهنگ رضوی باشد گفت: سپاه با مؤلفه‌های قدرتی که تولید و بکارگیری می‌کند، بزنگاه‌ها مدیریت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) صبح امروز در همایش مدیران روابط‌عمومی، خبرنگاران افتخاری سپاه امام رضا(ع) در مجتمع امامت مشهد با بیان اینکه در نظام اسلامی اعمال، رفتار و کارها عادی نیست اظهار کرد: نظام اسلامی مستقر شده تا به انسان‌ها و رفتار او عمق و جهت دهد زیرا هیچ حرکت و رفتاری نیست که نشود به آن عمق و جهت داد و برای آن هدف معنوی تعریف نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام اسلامی زمینه‌ساز و بسترساز برای این عمق بخشی، جهت دهی به اعمال و رفتار انسان‌هاست.

فرمانده سپاه امام ضا(ع) گفت: ما معتقدیم که برادران و خواهران در ارتباط با تشکیلات مختلف سپاه وظیفه برقراری ارتباط سپاه با دنیای بیرونی را برعهده دارند که نیازمند این است که مشخصات و اهداف عالی سپاه را دقیق بشناسند.

وی افزود: شما خبرنگار یک اداره معمولی نیستید پس بسیار مهم است که شما سپاه و یا رده مرتبط به سپاه را به لحاظ مشخصات اساسی و جوهره و ماهیت این تشکیلات بشناسید و در عین حال وظیفه انتقال و ارتباط با جمعیت مورد خطاب را دارید.

سردار نظری با اشاره به اینکه سپاه باید در همه عرصه‌ها پیشتاز باشد، تصریح کرد: طبیعی است این پیش روندگی و پیشتازی در همه اجزا باید ظهور و بروز پیدا کند.

فرمانده سپاه امام ضا(ع) خاطرنشان کرد: ما حتما باید روابط عمیق و دقیق و هدفمند سپاه را با این ماهیت و مشخصات و کارکردهای مشخص به مخاطبان خود منتقل کنیم.

فرمانده سپاه امام ضا(ع): رابطه سپاه با مردم همانند رابطه انقلاب با مردم است

وی افزود: رابطه سپاه با مردم و نسبت آن همانند رابطه انقلاب با مردم است چرا که سپاه مولود انقلاب است.

سردار نظری با بیان اینکه اگر بخواهیم این رابطه را تعریف کنیم حتما باید رابطه انقلاب با مردم را بشناسیم گفت: رابطه انقلاب با مردم رابطه‌ای دوطرفه و متقابل است.

وی فلسفه نزول قرآن و تعالیم اسلامی را مردم دانست و افزود: متقابلا پیوند مردم با اسلام یک پیوند وجود و عدم به معنای هویت معنوی است و این رابطه ناگسستنی است.

فرمانده سپاه امام ضا(ع) اظهار کرد: ما تأکید بر قدرت سپاه داریم و این قدرت در بزنگاه‌ها و مقاطع مختلف 40 ساله انقلاب بروز و نمود داشته و ثابت شده است که پیش رونده و زمینه‌ساز این اتصال مردمی و ضمانت آن، مجرای امامت و ولایت است.

وی افزود: ماندگاری و جهت مجرای اتصال مردم و انقلاب، امامت و ولایت است و پشتوانه مردمی سپاه سبب شده که سپاه با اتصال به اسلام و ضمانت مجرای ولایت و امامت این توان را پیدا کند و  قدرت پیش‌روندگی و پیشتازی خود را حفظ کند.

سردار نظری تصریح کرد: در فضایی که دشمن آرایش جنگی گرفته اگر نتوانیم با اطلاع‌رسانی درست و صحیح در صحنه حاضر باشیم دیگران و دشمنان از این صحنه سوءاستفاده خواهند کرد.

وی افزود: در فضای فرهنگی مشهد باید فرهنگ رضوی ترویج شود و وظیفه آگاه‌سازی بصیرتی و اطلاع‌بخشی بر عهده شما است.

فرمانده سپاه امام ضا(ع) خاطرنشان کرد: سپاه یک تشکیلات جاری، مصطلح و عادی نیست؛ یک اعماق وجودی بسیار دقیق و تعیین کننده دارد، دشمنان ما سپاه را نمی‌توانند بشناسند چون انقلاب را نمی‌توانند بشناسند و لذا آن را تحریم می‌کنند و دچار خطاهای راهبردی می‌شوند .

وی افزود: سپاه در ابعاد متنوع و گسترده درگیری دارد و بر این اساس در حاشیه شهر دغدغه فرزندان 3 تا 6 سال را داریم چرا که اکثرا در کوچه و خیابان رها هستند و آسیب‌پذیر هستند و خانواده‌ها نیز بضاعت مالی خاصی ندارد.

سردار نظری با اشاره به اینکه بایستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر فعالیت داشته باشیم گفت: سپاه باتوجه به جریان‌های مخالف موفق به کنترل و محدودسازی آسیب ها شده است.

وی افزود: فقر، امنیت و بزهکاری اجتماعی در جمعیت ناهمگون مستقر در حاشیه شهر گسست‌هایی ایجاد شده که در نهایت منجر به زمینه‌های گسترش بزهکاری ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه امام ضا(ع) اظهار کرد: کنترل و محدودسازی بزهکاری اجتماعی فعالیتی مهم است چراکه این موارد نباید به پدیده امنیتی تبدیل شود.

وی افزود: فضای فرهنگی مشهد بسیار آسیب پذیر است و نباید از آن در نگاه‌های بخشی، سیاسی و منافع فردی غفلت شود.


مشهد باید مظهر فرهنگ رضوی در کشور باشد

سردار نظری تصریح کرد: در مشهد نباید زمینه آسیب‌های فرهنگی فراهم شود و به عنوان نقطه متبرک در کشور باید مظهر فرهنگ رضوی باشد و تبلور معنویت در سایر نقاط کشور راه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌ها و اقدامات مدیریت شهری مشهد باید جلوه‌ای از فرهنگ رضوی باشد که تحقق آن تا امروز نیاز به بررسی دارد افزود: سپاه با مؤلفه‌های قدرتی که تولید و بکارگیری می کند بزنگاه ها مدیریت می شود.

فرمانده سپاه امام ضا(ع) خاطرنشان کرد: سپاه را دشمن نمی‌توانند بشناسند لذا تحریم می‌کنند و در انفعال و مواضع مادی خودشان قرار دارند اما به دلیل  اینکه شناخت عمیق و دقیق از این فرهنگ و هویت ندارند دچار خطاهای راهبردی می‌شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه: دروغ‌پردازان و دشمنان، حقایق انقلاب را وارونه جلوه خواهند داد

در ادامه سردار حسین محبی، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در همایش مدیران روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) در مجتمع امامت مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری  در 40 سالگی انقلاب اسلامی، منشور چهل سال دوم انقلاب و نقشه راه آینده را تبیین کردند و شما به عنوان مدیران روابط عمومی باید این بیانیه گام دوم را برای عموم مردم تبیین کنید.

وی با بیان اینکه شاه بیت این بیانیه بر سه کلید واژه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی استوار است افزود: همچنین ایشان فرمودند «باید در خصوص این سه کلید واژه اقدام در عرصه جهانی صورت گیرد».

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خودسازی یک مفهوم اخلاقی است و منظور آن است که انسان به‌گونه‌ای ساخته شود تا تمام استعدادها و کمالات خود را به فعلیت برساند.

وی افزود: علم، حال و عمل سه مرحله خودسازی از دید بزرگان است‌؛ تاکید ویژه مقام معظم رهبری به علم و آگاهی در بیانیه گام دوم نسبت به گذشته، حال و آینده مبین این مطلب است که تا به خودسازی نرسیم نمی‌توانیم گذشته را بشناسیم.

سردار محبی تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دروغ‌پردازان و دشمنان، حقایق را وارونه جلوه خواهند داد، ما شاهدیم امروز این وقایع در حال اتفاق‌افتادن است.

وی با اشاره به اینکه این دشمنی ها در شرایطی است که هنوز نسلی که انقلاب کرده، در جنگ تحمیلی حضور داشته و تحولات 40 ساله اخیر انقلاب را رقم زده هنوز حاضر است افزود: باید گذشته انقلاب را شناخت و این همان علمی است که زمینه‌ساز خودسازی است.

اسلام برنده دوقطبی موجود جهانی است

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شخصیت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر دفاع مقدس باید شناسانده شوند و کتاب‌ها و فیلم‌های ارزشمند برای تبیین شخصیت این عزیزان و جان‌فشانی‌های آنان ساخته شود.

وی افزود: در گام دوم انقلاب تلاش بر این است که تمدن نوین و حکومت جهانی اسلامی شکل گیرد و اسلام برنده دو قطبی موجود جهانی یعنی اسلام و تمدن غربی شود.

سردار محبی اظهار کرد: افتخارات انقلاب با همه چالش‌هایی که با آن درگیر بوده باید تبیین و گفته شود و این وظیفه شما است.

وی افزود: وقتی به ایام و سال‌های دفاع مقدس نگاه می‌کنیم شاهد افتخارآفرینی‌ها، معجزات و جان فشانی‌های بی‌شماری در آن ایام بوده‌ایم.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: وظیفه شما مدیران روابط‌عمومی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مخاطبان خود با علم و تاریخ انقلاب اسلامی است.

‌انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سپاه نبود 

سپاه، در طول ۴۵ سال گذشته مهم‌ترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده و بسان شجره طیبه‌ای در جای جای ایران اسلامی و فراتر از آن در کل منطقه غرب آسیا سایه افکنده است.

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) برای تأسیس بزرگ‌ترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است. نیرویی که در طول ۴۵ سال گذشته مهم‌ترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده و بسان شجره طیبه‌ای در جای جای ایران اسلامی و فراتر از آن در کل منطقه غرب آسیا سایه افکنده است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «کَشَجَرَه طَیبَه أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، با حضور بی‌مانند و بابرکت خود در عرصه‌های گوناگون و مورد نیاز کشور، به یک نیروی نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی و سازندگی کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

آنچه امروز ما از توانمندی و خدمات سپاه در داخل کشور و منطقه می‌بینیم آن پیر خوش ضمیر از همان آغازین روز فرمان تشکیل سپاه در این نهاد مقدس می‌دیدند. به تعبیری امام راحل مصداق بارز ضرب‌المثل معروف «آنچه جوان در آینه بیند، پیر در خشت خام بیند» بودند. امروز که ۴۴ سال از تشکیل سپاه گذشته و ما رشد و بالندگی و قد کشیدن این درخت تنومند را دیده ایم، شورش‌ها و تحرکات ضد انقلاب در سال‌های اول انقلاب در گنبد، کردستان، تجزیه طلبی خلق عرب در خوزستان و ده‌ها حوادث ریز و درشت آن سال‌ها و جمع شدن بساط آن به دست سپاه را دیده ایم، جنگ هشت ساله حزب بعث عراق علیه کشورمان را با مشارکت ده‌ها کشور و قدرت‌های بزرگ پشت سر گذاشته ایم و حتی یک وجب خاک پاک ایران عزیز را ندادیم و با دست توانمند سپاه و ارتش دشمن متجاوز را بیرون رانده و پوزه امریکا و قدرت‌های حامی دشمن متجاوز را به خاک مالیده ایم، چندین فتنه بزرگ از کوی دانشگاه گرفته تا فتنه تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ و اغتشاشات ۱۴۰۱ را با درایت و توانمندی سپاه خنثی کرده‌ایم، تازه متوجه کار بزرگ امام عزیزمان در تشکیل سپاه می‌شویم. ما ۴۴ سال همه این ایثارها و از خود گذشتگی‌ها را دیدیم و به باور توانمندی امروز سپاه رسیدیم ولی امام راحل پس از گذشت دو سال از تشکیل آن، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

آنچه برای سپاه اهمیت دارد حرکت در قالب گفتمانی است که امامین انقلاب تعریف کرده‌اند. انقلاب اسلامی، یعنی نفی حاکمیت طاغوت و هر تجاوزگری که با استقرار حاکمیت خدا و ارزش‌های آن مخالف است. اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد، اما نظامی‌گری در واقع یک بعد از ابعاد این نهاد مکتبی است. سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد. سپاه پاسداران انقلاب در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد که این ۴۴ سال حرکت سپاه نشان از حرکت درست آن در این مسیر دارد. اما یکی از ابعاد هویتی سپاه که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب مورد توجه و تحسین قرار گرفته شده است، انقلابی‌بودن این نهاد در عرصه‌های مورد نیاز برای کشور و مردم است. از قله‌های این حرکت و اقدامات انقلابی، رویکرد سپاه در صنعت دفاعی و تولید موشک و پهپاد است.

رهبر معظم انقلاب در آبان سال گذشته در بازدید آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، شیوه و فرایند کارهای صورت گرفته در این مجموعه را به عنوان الگوی کارآمد در نظام جمهوری اسلامی معرفی و مهم‌ترین ویژگی این دستاوردها را «نیازسنجی صحیح»، «تمرکز علمی و تحقیقاتی بر نیازها»، «ابتکار و نوآوری» برشمردند و رسیدن به چنین دستاوردهای علمی را ناشی از «انگیزه متکی بر عزم و ایمان» دانستند. اتفاقی که در ۲۶ فروردین ماه در حمله برق آسای پهپادی و موشکی علیه رژیم متجاوز صهیونیستی از سوی هوا فضای سپاه دیدیم و جهانی را «وعده صادق» شوکه کرد، عمل به آن تأکیداتی بود که رهبر انقلاب به فرماندهان و مسئولان هوافضای سپاه در بازدید از آخرین دستاوردهای این مجموعه در سال گذشته داشتند.

راز سپاه هراسی دشمنان اعم از امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آن‌ها هم در همین نکته حرکت سپاه در مسیر گفتمان انقلاب و تبعیت صرف از ولایت فقیه و پیشرفت‌های محیرالعقول و تحمیل اراده خود که منبعث از اراده الهی است، نهفته است و البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که بخش عمده‏ حفاظت از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان بر عهده سپاه است. از همین رو، عمده علل سپاه هراسی را چنین می‏توان برشمرد:

۱- سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

۲- سپاه نیروی مولد انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها بوده و هست. امروز بخش‌های بسیاری ازدستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی به دست نیروهایی است که در سپاه رشد یافته و بالیده‏اند و اکنون در سنگرهای دیگر مشغول خدمت‌اند.

۳- سپاه، زمینه‏ ساز تشکیل و مشاور امین و هدایتگر اصلی نیروهای مختلف مقاومت در منطقه و جهان اسلام بوده و رشد تفکر مقاومت بستگی به این نیروی الهی داشته و دارد.

۴- تجربه اقدامات سپاه تاکنون به ویژه در عملیات «وعده صادق» نشان داد که سپاه نماد اقتدار، قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است.

۵- سپاه با داشتن قرارگاه‌های سازندگی و دیگر قرارگاه‌های جهادی امروز نماد کارآمدی و سازندگی و عمران و آبادانی در کشوراست.

۶- شادابی و طراوت معنوی و تعالی روحیه انقلابی سپاه به شعله‏ور بودن روحیه جهاد و سلحشوری و ایثارگری و درخشندگی رنگ خون و فرهنگ شهادت در این نهاد مقدس است. نمونه بارز آن شهدای کم نظیری همچون شهیدان سرادر سلیمانی، محسن حججی، محمد رضا زاهدی، سردار رحیمی و هزاران شهیدی است که مایه استحکام نظام و شعله ور شدن جریان مقاومت در منطقه و چه بسا جهان شده‌اند.

اکنون با گذشت ۴۴ سال از عمر سراسر خیر و برکت این نهاد مردمی و خدوم می‌توان آن جمله معروف و ماندگار امام راحل را که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» درک کرد.

دیگر خبرها

  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • اگر سپاه نبود
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • اگر سپاه نبود