Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شمخانی گفت: امروز و با مقاومت مثال زدنی مردم ایران، دشمنان ما به این باور رسیده اند که نمی توان با بزرگنمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.

رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی با اشاره به نقش تعیین کننده کمیسیون اقتصادی مجلس در پشتیبانی از راهبرد "مقاومت فعال" در برابر سیاست "فشار حداکثری" آمریکا به مردم ایران گفت: در آذرماه سال گذشته تصمیم گرفته شد که با تغییر رویکرد کشور در برابر بدعهدی آمریکا و بی عملی اروپا، اقدامات فعالانه و مقابله‌ای در حوزه های اقتصادی، سیاسی و هسته‌ای به مورد اجرا گذارده شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی استفاده از مزیت، فعال سازی ظرفیت و ایجاد قابلیت را از جمله مهمترین سیاستهای اجرایی کشور برای محقق ساختن راهبرد مقاومت فعال برشمرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری که این راهبرد با تاخیر چند ماهه به مورد اجراگذارده شد، "معادلات قدرت" در منطقه به طور کامل تغییر کرد.

وی هدف آمریکا از اتخاذ سیاست فشار حداکثری را کاهش تاب آوری اجتماعی در ایران و شکل گیری شورشهای داخلی و در نهایت به زانو درآوردن نظام عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مردم فهیم و نجیب ما با اشراف نسبت به قصد دشمنان برای ناامن سازی کشور در طول دوسال گذشته، بیش از پیش در کنار حاکمیت قرار گرفتند و با مقاومت مثال زدنی در ابعاد مختلف، دشمن را ناکام نمودند.

شمخانی با تبیین دستاوردهای ارزنده حاصل از راهبرد مقاومت فعال افزود: امروز دشمن به خوبی متوجه عجز و عدم موفقیت خود در اعمال سیاست فشار-مذاکره شده است و راهی به جز اجرای کامل تعهدات خود و تامین بدون تنازل حقوق ملت ایران ندارد.

وی مذاکره با فردی که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست را حماقت و نشانه ضعف و درماندگی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز و با مقاومت مثال زدنی مردم ایران، دشمنان ما به این باور رسیده اند که نمی توان با بزرگنمایی شبح خیالی جنگ، ملت ایران را وادار به پذیرش ذلت کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور و بی تاثیر شدن تحولات سیاسی و امنیتی بر تغییر بازارهای اصلی و به ویژه نرخ ارز را نشان دهنده موفقیت راهبردهای سیاسی، اقتصادی واجتماعی عنوان کرد و گفت: با از میان رفتن تاثیر عوامل روانی و سیاسی بر نرخ ارز ،باید همه تلاشهابه متعادل کردن نرخ ارز بر اساس واقعیتهای اقتصادی معطوف شود.

شمخانی در پایان خواستار تمرکز کمیسیون اقتصادی مجلس بر طراحی و تصویب سازوکارهای پویا به منظور تحریم ناپذیر شدن اقتصاد کشور شد و گفت: توجه به فعال شدن بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور می تواند مانند ورود بسیج به جنگ تحمیلی، معادلات اقتصادی را به صورت کامل متحول نماید.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از ارکان مهم حمایت از مقاومت در فلسطین است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدعلی حسن نیا پژوهشگر روابط بین الملل در ارتباط تصویری با برنامه جهان امروز به موضوع  سفر رییس دفتر سیاسی حماس به ایران پرداخت.

سؤال: ابتدا در مورد شرایطی صحبت کنیم که این سفر در آن انجام شده است، چند روز مانده است به پایان ششمین ماه جنگ شاهد این سفر هستیم. این سفر چه نسبتی با تحولات سیاسی و نظامی جنگ دارد؟
حسن نیا: همانطوری که مستحضرید، بعد از چهار قطعنامه سازمان ملل که توسط امریکا و یک قطعنامه توسط چین و روسیه درخصوص جنگ غزه وتو شد، یک قطعنامه‌ای توسط یازده کشور دائم و غیردائم شورای امنیت مطرح شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان این قطعنامه تصویب شد. در این قطعنامه چه موضوعات اساسی وجود دارد، یکی اینکه باید آتش بس در ماه رمضان اتفاق بیفتد، آتش بس بدون قید و شرط. موضوعات دیگری هم امریکا مطرح کرد در این قطعنامه که یک رأی ممتنع به آن داد و باعث بسیار نارضایتی مقامات رژیم صهیونیستی شد. تحولات غزه به سمتی دارد پیش می‌رود که به نظر می‌رسد که ما به اواخر جنگ نزدیک می‌شویم. چون کابینه جنگی رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته است آن اهدافی که برای خودش تعیین کرده بود، مهمترین هدف این بود که حماس از بین برود و خلع سلاح شود و هدف مهمتر آنها آزادی اسرایی بود که از صهیونیست‌ها در غزه وجود دارند که اینها نتوانستند اسیری را آزاد کنند. به همین دلیل تحولات اینقدر تند و سریع دارد پیش می‌رود که همه تحلیلگران اتفاق دارند که ما داریم به اواخر نزدیک می‌شویم. به همین دلیل سفر رهبر سیاسی رهبر دفتر سیاسی حماس به تهران و همچنین زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی دو گروه مقاومت که هم اکنون در غزه درحال مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند، به تهران یک نقطه عطفی است، چطور نقطه عطفی است، به این دلیل که تهران و ایران یکی از ارکان مهم حمایت از مقاومت در فلسطین هستند این را به صراحت هم امروز رهبر انقلاب فرمودند و هم در دیداری که آقای هنیه با وزیر امور خارجه ایران داشت، این موضوع به صراحت عنوان شد. این یک نکته اساسی دارد، این است که هر طرحی برای پسا جنگ غزه می‌خواهد اتفاق بیفتد، حتماً گروه‌های مقاومت، همچنین ایران و تهران باید در این طرح نظر بدهند و سهیم باشند و هیچ طرحی بدون نظر گروه‌های مقاومت و همچنین ایران نمی‌تواند تصویب شود. شما استحضار داشتید در چند روز و چند هفته گذشته، اماراتی‌ها روی میز داشتند و معمار این طرح هم آقای محمد دهلان بود رییس سابق دستگاه استغفاراتی تشکیلات خودگردان، منوط به اینکه می‌خواستند یک فردی را بیایند حاکم غزه کنند بعد از جنگ و این فرد نزدیک به محمود عباس بود و امریکا. به نظر می‌رسد این طرح‌هایی که روی میز است همه دارد بررسی می‌شود و این نکته سفر رهبران حماس و جهاد به تهران نشان می‌دهد که هیچ طرحی بدون نظر گروه‌های مقاومت اجرایی نخواهد بود در غزه.

سؤال: در صحبت‌های مطرح شده در دیدار آقای هنیه با رهبر انقلاب و همینطور نشست کوتاه خبری با وزیر خارجه کشورمان، چه نکاتی برجسته بود؟
حسن نیا: مهمترین نکته‌ای که امروز در دیدار آقای هنیه و آقای امیرعبداللهیان در وزارت خارجه اتفاق افتاد این بود که حماس از قطعنامه‌ای که در شورای امنیت درخصوص آتش بس در جنگ غزه اتفاق افتاده است، موافقت کرده است. این نکته سیاسی است که حماس این موضوع را پذیرفته است. از طرف دیگر هم دیداری هم آقای هنیه با رهبر انقلاب داشتند، یک نکته بسیار مهمی رهبر انقلاب فرمودند این نکته این بود که مردم غزه، گروه‌های مقاومت در غزه، پایداری بسیاری انجام داده اند. همینطور که مستحضرید نزدیک هفت ماه از طوفان الاقصی می‌گذرد، تقریباً یک جنگ تمام عیاری رژیم اسرائیل علیه مردم غزه انجام داده است، ۷۰ درصد از غزه تقریباً ویران شده است، نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر شهید و زخمی داده اند. به همین دلیل اسرائیل فکر می‌کرد که با عملیات زمین سوخته، یعنی بیاید مناطق مسکونی را از بین ببرد، مردم را شهید و زخمی کند، می‌تواند در مرحله اول اینها را کوچ بدهد به سمت صحرای سینا که این اتفاق نیفتاد. موضوع دومی که اسرائیل دنبال آن بود این بود که حماس تسلیم شود یعنی زمانی که این اتفاقات می‌افتد در غزه و این سطح از کشتار و خشونت و جنایت توسط رژیم اسرائیل در غزه اتفاق می‌افتد حماس بیاید و مردم غزه تسلیم شوند، این اتفاق هم نیفتاد؛ بنابراین مهمترین نکته‌ای که امروز در این دیدار وجود داشت، این پایداری مردم غزه در قبال جنایت‌های اسرائیل بود که به نظر می‌رسد به سمت این یک پیروزی دارد مقاومت فلسطین حرکت می‌کند حتی اندیشکده‌های غربی این را اذهان دارند و حتی امروز یکی از این اندیشکده‌های اسرائیلی را نگاه می‌کردم، می‌گفتند ما نمی‌توانیم بر حماس پیروز شویم و نمی‌توانیم خلع سلاح حماس را هیچ وقت ببینیم و هیچ وقت نمی‌توانیم آقای سنگال رییس دفتر سیاسی حماس در غزه را هم دستگیر کنیم.

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • فیلم| طعنه عباس عبدی به حداد عادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • طعنه به حدادعادل درباره انتخـاب نام دخترانـه +فیلـم
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • ایران یکی از ارکان مهم حمایت از مقاومت در فلسطین است
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم