Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:06:43 GMT

توضیح درباره تاخیر پروازهای حج

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۷۲۵

توضیح درباره تاخیر پروازهای حج

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که پروازهای حج میانگین ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه تاخیر داشته است، علت تاخیر طولانی در رسیدن برخی زائران به عربستان را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا رشیدیان گفت: تمام پروازهای زائران ایرانی که امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، شرایط خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۲۰۳ پرواز انجام شده که براساس ارزیابی انجام شده، ۵۷ درصد آن‌ها بدون تاخیر بوده است.

وی افزود: ارزیابی کلی نشان می‌دهد متوسط تاخیر در مجموع کل پروازها ۲۷ دقیقه و هفت ثانیه بود که با توجه به رکورد پروازهای سال گذشته، این میزان تاخیر قابل قبول است.

سرانجام زائرانی که یک روز دیر رسیدند چه می‌شود؟

رییس سازمان حج و زیارت درباره علت تاخیر در سفر برخی از زائران توضیح داد: در کنار همه محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای این شرکت، به دلیل محروم شدن ما از هواپیماهای پهن پیکر به ناچار از هواپیماهای کوچکتر برای اعزام زائران استفاده شد و در تقسیم برخی از کاروان‌ها بین پروازهای کوچک‌تر عملا برخی کاروان‌ها با یک روز تاخیر به مدینه‌النبی رسیدند که برای جبران این یک روز تاخیر، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شد برای زائرانی که با تاخیر به مدینه رسیدند، در صورت ظرفیت خالی هتل‌ها و امکان استقرار در این اماکن، این گروه از زائران هنگام بازگشت یک روز بیشتر در هتل بمانند اما اگر این امکان فراهم نبود مسیر بازگشت برخی از زائران ایران از مدینه برنامه‌ریزی خواهد شد. تلاش بر آن است این زائران با هماهنگی مسؤولان پروازی یک روز بیشتر در مدینه بمانند. در غیر این صورت مابه التفاوت هزینه این روز محاسبه و به عنوان حق الناس به زائران برگردانده می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز ۹ مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز انجام می‌شود. آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه نیز ۱۴ مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه خواهد بود.

رشیدیان همچنین درباره روادید صادر شده برای حجاج ایرانی و روند و سرعت آن، گفت: سرعت صدور روادید خوب است. تاکنون برای ۸۱ هزار و ۷۳۲ از زائران و کارگزاران حج، یعنی ۹۲ درصد جمعیت برنامه‌ریزی شده اعزامی به حج، ویزا دریافت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حج حج 98 پروازهای حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مراکز غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان مراغه

دکتر الهه حق گشایی گفت: نمونه گیری نوزادی از نظر هیپوتیروئیدی یکی از موارد مهم در حوزه بهداشت است، که برای نوزادان در سن ۳ تا ۵ روزگی آزمایش خون پاشنه پا را انجام دهند.

وی افزود: نوزادانی که تاریخ تولد آنان ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه سال قبل بود تاریخ نمونه برداری از پاشنه پای آنها مصادف با تعطیلات عید نوروز می‌باشد که جهت نمونه گیری به موقع وجلوگیری از تاخیر در درمان موارد محتمل در روز دوم فرودین از متولدین روز‌های فوق غربالگری ونمونه برداری از پاشنه‌ی پا بعمل آمد.

کم کاری مادرزادی تیروئیدی یکی از موارد شایع می‌باشد، که اگر زود تشخیص داده شود با تجویز دارو از تاخیر در رشد و عقب ماندگی کودکان جلوگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بهسازی و بازگشایی مسیر اصلی آبشار یاسوج تا دو روز آینده
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • حکم کسی که کفاره خود را به تاخیر انداخته چیست؟
  • فعالیت مراکز غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادان در شهرستان مراغه
  • آغاز به کار پروژه‌های عمرانی در ابهر
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • نیمه‌نهایی حساس والیبال با یک ساعت تاخیر
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم