Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سحر تاج‌بخش مسلمان بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای راهبری به میزبانی استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه وضعیت ایستگاهی‌های هواشناسی این استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: خوشبختانه شرایط ایستگاه‌های هواشناسی سمنان مطلوب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه ساخت دو ایستگاه هواشناسی در دستور کار قرار دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از اعتبارات استانی بتوانیم این دو ایستگاه را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه مشکل تأمین نیروی انسانی یکی از مشکلات موجود در ایستگاه‌های هواشناسی استان سمنان است، ابراز داشت: علاوه بر کمبود نیروی انسانی مشکلاتی نظیر تجهیزات، فضای فیزیکی و اعتبارات نیز وجود دارد که به تفکیک ادارات یادداشت‌برداری و به استحضار وزیر خواهد رسید.

تاج بخش مسلمان در ادامه تصریح کرد: ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان هم‌اکنون در مرحله فونداسیون است که با تکمیل و راه‌اندازی آن می‌توانیم اطلاعات هواشناسی را به هواپیماها و پروازهایی که در اینجا صورت می‌گیرد اعلام کنیم.

وی افزود: طبق دستور معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر برگزاری شوراهای راهبری در استان‌ها مقرر شد در سمنان حضور پیدا کنیم که امروز نیز جلسه‌ای برگزار و مشکلات و مسائل این استان مطرح شد که برای وزیر ارسال می‌شود.

کد خبر 4675422

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان بر لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حمید احسانی در سومین جلسه ستاد مدیریت شرایط اضطراری شرکت که به ریاست مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب، دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مربوطه باید اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری این استان را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

وی افزود: همچنین باید نقاط حادثه‌خیز ناشی از سیلاب در استان سمنان با در نظر گرفتن اولویت، به مراجع ذیصلاح و دستگاه مربوطه اطلاع‌رسانی شود تا اقدام لازم را انجام دهند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه اصلاح سازه‌های تقاطعی به تخلیه ایمن سیلاب کمک می‌کند گفت: باید این سازه‌های خطرآفرین شناسایی و اقدام لازم برای عبور ایمن سیلاب در اسرع وقت انجام شود.

احسانی همچنین با اشاره به بارندگی در بیشتر نقاط استان سمنان و احتمال وقوع سیل در این استان، بر ضرورت آماده باش مدیران ستادی و تمام اعضای ستاد مدیریت سیلاب و کمیته شرایط اضطراری شرکت تأکید و خاطرنشان کرد: باید وضعیت بارندگی هر یک از شهرستان‌ها تا پایان خروج جبهه بارشی از استان سمنان به طور مستمر اطلاع رسانی شود.

وی از مدیران امور منابع آب شهرستان‌ها و متصدیان ایستگاه‌های هواشناسی و هیدرومتری خواست تا با کارکنان دفتر مطالعات پایه شرکت برای اعلام هشدار سیلاب ایستگاه‌ها تا اطلاع ثانوی ارتباط مداوم داشته باشند و گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب سطحی ضمن آمادگی لازم نسبت به محدوده کاری خود در تمامی رودخانه‌ها و مسیرهای استان حضور فعال داشته باشند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان بر ضرورت هماهنگی لازم با شرکت آب‌ و فاضلاب این استان به منظور ذخیره‌سازی حداکثری در مخازن ذخیره آب در زمان وقوع سیلاب‌های احتمالی تأکید کرد و گفت: باید با اداره امور عشایری استان سمنان مکاتبات لازم برای اطلاع‌رسانی درباره هشدارهای سازمان هواشناسی و وقوع سیلاب‌های احتمالی در مناطق ییلاقی انجام شود تا خسارت‌های ناشی از سیلاب احتمالی برای عشایر استان سمنان به حداقل برسد.

احسانی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی برای استان سمنان در ساعات و روزهای آینده گفت: مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از توقف در بستر و حاشیه‌های رودخانه‌های مستعد سیلاب خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: "خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها، عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، آمادگی حداکثری تمامی دستگاه‌های اجرایی خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی، پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به ویژه مراکز جمعیتی و تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب" بسیار ضروری است.

 سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان تأکید کرد: نیاز است مردم و دستگاه‌های اجرایی به علت صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی احزاب است توصیه‌ها را در استان سمنان در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود