Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداو سیما؛ محمدرضا مودودی در همایش تجارت با شرق آفریقا با اشاره به اینکه این قاره فرصت‌های زیادی دارد که هنوز از آن استفاده نشده است، افزود: آفریقا برای کشور ما سکوی پرتاب است و با توجه به تحریم‌ها، می‌توان از ظرفیت‌های کشورهای آفریقایی در حوزه‌های سرمایه گذاری، خدمات فنی مهندسی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کشور چین از ظرفیت‌های قاره سیاه آگاه بوده و سهمش از بازارهای آفریقایی ۱۶ درصد است و این درحالی است که در مجموع سهم کشورهای آسیایی از بازار آفریقا، ۲۵ درصد است.

وی بیان کرد: کشور ما ظرفیت سرمایه گذاری خارجی را دارد و می‌توانیم نقش خود را به عنوان کشوری که سهم بزرگی از این بازار دارد، ایفا کنیم.

سرپرست سازمان توسعه و تجارت گفت: امروزه اگر بخواهیم بازارهای صادراتی را از دست ندهیم، باید حضور پررنگی در این بازارها داشته باشیم، اما متاسفانه به دلیل عدم وجود شرکت‌های قدرتمند صادراتی در کشور، نتوانستیم از این بازار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای آینده تجارت ایران، باید بتوانیم سرمایه‌گذاران قدرتمندی داشته باشیم و استعدادها را به منصه ظهور برسانیم.

وی افزود: ما کمتر از ۱۳۰ قلم کالای صادراتی داریم و حدود ۸۰ شرکت به میزان ۳۰ میلیارد دلار صادرات می‌کنند که بسیار کم است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت سرمایه گذاری سازمان توسعه تجارت ایران قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد