Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:23:43 GMT

تاتو خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۳۹۱۷

تاتو خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می‌دهد

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: تاتو کردن که این روزها توسط جوانان کشور زیاد شده است، خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا، امیرعلی سهراب پور افزود: انجام تاتوهای نقش دار که در اماکن غیربهداشتی و زیرزمینی رواج زیادی یافته و همچنین سوراخ  کردن گوش و لب، افراد را در معرض خطر ابتلا به هپاتیت قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین ارتباط جنسی پرخطر و خانواده هایی که یکی از اعضای آنها معتاد تزریقی یا غیرتزریقی بوده و یا مدتی در زندان بسر می برده، نیز در معرض ابتلا به هپاتیت قرار دارند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد: افرادی که در اثر رفت و آمد به کشورهای دیگر دچار تغییرات فرهنگی و اجتماعی شده و الکل مصرف می کنند، نیز امکان دارد به هپاتیت مبتلا شوند.

سهراب پور گفت: افرادی که به علت چاقی در معرض ابتلا به بیماری های کبدی هستند، نیز احتمال ابتلا به هپاتیت را دارند.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی و آزمایشگاهی باید واکسن هپاتیت را تزریق کنند، افزود: کسانی که به حج و کربلا مشرف می شوند و افراد در معرض خطر باید واکسن هپاتیت را تزریق کنند.

سهراب پور تاکید کرد: درمان هپاتیت در دستور کار سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته تا بتواند تا سال ۲۰۳۰ هپاتیت C را حذف کند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های سل، مالاریا، ایدز و هپاتیت جزو بیماری‌های عفونی در دو دهه گذشته بودند و شیوع هپاتیت‌های ویروسی در دنیا افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال الکل درمان فرهنگی و اجتماعی کربلا معتاد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛مسعود مردانی با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عامل ابتلا به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد.

وی افزود: درگذشته این بیماری مخصوص کودکان بود اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلا به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلا افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدید‌تر است.

مردانی یادآور شد: جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره حاد این بیماری هفت روز است تاکید کرد: در برخی افراد بهبود بین دو تا  سه هفته نیز ادامه دار است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیر‌دار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه معمولا این بیماری در کودکان سالم خفیف است و در موارد شدید، ضایعات می‌تواند تمام بدن را پوشش دهد اضافه کرد: ممکن است در گلو، چشم‌ها و غشاهای مخاط مجرای ادرار و واژن نیز نشانه‌هایی از بیماری ایجاد شود.

به گفته وی بثورات تاولی و خارش دار ناشی از عفونت آبله مرغان بین یک هفته تا 20 روز (بسته به شرایط فرد متفات است) پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر خواهد شد  و معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز این بیماری نشانه‌های خود را دارد.

مردانی به برخی از نشانه‌های آبله مرغان که ممکن است یک یا دو روز قبل از بثورات ظاهر شوند اشاره کرد و افزود: تب (اغلب با تب خفیف ۳۷.۸ تا ۳۸.۹ درجه‌ی سانتی‌گراد شروع می‌شود)، کاهش اشتها، سردرد، خستگی و احساس ناخوشی عمومی از جمله نشانه‌های این بیماری است.

وی با بیان اینکه زمانی متوجه شدید خودتان یا فرزندتان، نشانه‌های ابتلا به آبله مرغان را دارد باید به پزشک عفونی یا عمومی مراجعه کنید، اضافه کرد: پزشک با معاینه‌ی ضایعات و در نظر گرفتن سایر علامت‌ها می‌تواند بیماری را تشخیص دهد، همچنین در صورت لزوم، برای کاهش شدت بیماری و درمان عوارض ناشی از آن، دارو تجویز می‌کند.

مردانی توصیه کرد: در صورت ابتلا به آبله‌مرغان ضایعات را نخارانید ممکن است خاراندن ضایعات شما را در معرض خطر عفونت باکتریایی قرار ‌دهد و همچنین می‌تواند باعث برجای ماندن محل ضایعات شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • سه دلیلی که نشان می‌دهد در معرض ابتلا به بیماری کبدی هستید
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته