Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌منظور تسریع در امور و ساخت مدارس در مناطق سیل‌زده لرستان، امروز چهارشنبه، دوم مردادماه، جلسه‌ای با حضور حیدری، مدیرکل نوسازی و مدارس لرستان، ماندگار مرادی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، سبزواری، معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین و رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان در سالن جلسات اداره‌کل نوسازی و مدارس لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازجمله خروجی‌های این جلسه می‌توان به ساخت یک واحد آموزشی در مناطق سیل‌زده از محل هزینه‌های جمع‌آوری شده توسط کارکنان اداره امور اقتصادی و دارایی استان لرستان، اشاره کرد.

در این جلسه ماندگار مرادی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، گفت: در بحث سیل، با مساعدت کارکنان اداره امور اقتصادی و دارایی و نه‌از اعتبارات دولتی، مبلغ ۵۳ میلیون تومان برای مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: نوسازی مدارس یکی‌از ادارات بحرانی و مشکل‌دار استان است که یک بخش آن مربوط به ماهیت ذاتی و حجم زیاد پروژه‌های آن و بخش دیگر مربوط به بودجه جاری کم و ضعیف است که انتظار می رود دولت در این زمینه نگاه ویژه‌ای به نوسازی مدارس داشته باشد.

در ادامه نیز حیدری، مدیرکل نوسازی مدارس لرستان ضمن تشکر از مشارکت کارکنان اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی به‌خاطر مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده، عنوان کرد: این همدلی و وفاق و کمک به دانش‌آموزان کشورمان، آن هم توسط کارکنان دولتی و دغدغه فکری آنان برای التیام دردهای مردم، کاری است که با هیچ زبانی نمی‌توان آن‌گونه که شایسته آنان است از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به این‌که بسیاری‌از هزینه‌هایی که به اعتبارات جاری ما تحمیل شده‌است در واقع مربوط به طرح‌های عمرانی است و اگر ما با مساعدت اداره دارایی بتوانیم هزینه‌های مربوطه را از همان محل پرداخت کنیم، تاحد زیادی مشکل بودجه جاری حل خواهد شد، تصریح کرد: نوسازی مدارس برای حل مشکلاتی مانند ساخت و تکمیل مدارس سیل‌زده، رفع محرومیت و اجرای عدالت فضاهای آموزشی در استان، برچیدن بخاری‌ها و سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد و ساخت مدارس خشتی و گِلی، به‌صورت جهادی مشغول کار است و در این راه نیازمند یاری همه دستگاه‌ها به‌ویژه اداره امور اقتصادی و دارایی استان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی احداث مدرسه مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان

پویا تابعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی، اظهار داشت: از سال ۸۴ تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۹۴ هزار مترمربع در روستاها انجام شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم و همچنین با احتساب برنامه امسال که حدود ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت بوده، دو میلیون و ۴۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستاها انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در لرستان، بیان داشت: از سال ۹۶ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۶۴ طرح هادی بازنگری شده، این در حالی است که در سه سال اخیر طرح هادی ۵۳۸ روستا بازنگری شده است.

تابعی با بیان اینکه این عدد دوبرابر دولت قبلی است، گفت: همچنین تا قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۵۴۰ روستای استان اجرا شده بود و این در حالی است که طی دولت سیزدهم طرح هادی در ۴۴۰ روستای استان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در بحث حساب ۱۰۰ امام و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان، طی سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده به‌صورت بلاعوض دراین‌رابطه حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6080453

دیگر خبرها

  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم
  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان