Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@05:40:06 GMT

هشدارسرداردهقان به انگلیس‌وآمریکا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۱۰۹

مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور دفاعی به انگلیس درباره حضور در تنگه هرمز و به آمریکا درباره آغاز جنگ نظامی بشدت هشدار داد و گفت، سخن عربستان و امارات از پایان جنگ در یمن، عقلانیتی است که علتش شکست آنان است. ناطقان: سردار سرتیپ «حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره، به انگلیس هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دهقان در واکنش به پیشنهاد لندن به کشورهای اروپایی برای تشکیل نیرویی دریایی که وظیفه‌اش حمایت از کشتی‌های اروپایی در خلیج فارس باشد،  به الجزیره گفت، هر گونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز، ممکن است باب رویارویی‌های خطرناک را باز می‌کند.

امروز همچنین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در جلسه هیأت دولت ضمن تأکید کرد بر اینکه «تنگه هرمز از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است» گفت: (تنگه هرمز) نه جای شوخی است نه جای اینکه کشوری بخواهد مقررات بین‌المللی را در آن نادیده گرفته و برخلاف جهت و بی‌توجه به هشدارهای سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت تنگه هرمز را برعهده دارد، وارد تنگه شود» (جزئیات بیشتر).

دهقان همچنین گفت:‌ پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده [برای لندن] به دنبال داشته باشد. معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار باشند و نفت صادر کنند یا هیچ کس.

وزیر سابق دفاع ایران با اشاره به تنش‌زایی آمریکا در منطقه نیز گفت: تحت هیچ شرایطی با [دونالد] ترامپ مذاکره نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر آمریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی آمریکا در منطقه هدف گرفته خواهد شد.

دهقان تأکید کرد: هر جنگ آمریکا علیه ما،  به معنای رویارویی [آمریکا] با ایران و متحدانش در کل منطقه است [نه فقط در ایران].

او همچنین به عربستان و امارات نیز هشدار داد و گفت که «ابوظبی به مرکزی آمریکای برای حمله به امنیت ملی ما تبدیل شده و خودش می‌داند [که اکنون] چه باید انجام دهد... امارات اشخاصی را نزد ما [در ایران] فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند. دلیل این [چرخش موضع امارات] شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است.

دهقان درباره عربستان سعودی نیز گفت: آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست [آنها در یمن] است... ما برای ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود با هدف ایجاد ثبات آماده‌ایم.

مشاور فرمانده کل قوا در ایران همچنین اعلام کرد که ایران «با کسی در خصوص سامانه‌های موشک خود مذاکره نمی‌کند و چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد».
منبع: فارس برچسب ها: سردار دهقان ، انگلیس ، آمریکا ، هشدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سردار دهقان انگلیس آمریکا هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک امروز (سه‌شنبه) در سفر به «ورشو» برای گفتگو با همتای لهستانی خود دونالد تاسک رسماً طرح کمک‌های جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

دفتر سوناک در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسته فوق به ارزش ۶۱۷ میلیون دلار است و شامل بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه، ۶۰ قایق و تعداد فاش نشده‌ای از موشک‌های دوربرد «سایه توفان» است و آن را «بزرگ‌ترین عرضه مهمات حیاتی» خواند.

سوناک در توجیه این کمک مالی چند صد میلیونی، مدعی شده است «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است و اگر به پوتین اجازه داده شود که در این جنگ متجاوزانه پیروز شود، در مرز لهستان متوقف نخواهد شد».

جدیدترین دور کمک‌های تسلیحاتی لندن، کمک‌های نظامی بریتانیا به کی‌یف را فقط در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. این بسته همچنین شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و نزدیک به ۴ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته جاری، بسته امنیتی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها جنجال درکنگره بر سر درخواست جمهوریخواهان از کاخ سفید به منظور تقویت امنیت مرز با مکزیک، به تصویب درآورد. این لایحه هم‌اکنون باید به تصویب سنا با اکثریت دموکرات‌ها و امضای رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درآید.

با این‌حال، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» به نقل از مقام‌های اوکراینی و تحلیلگران نظامی گزارش کرد که بسته جدید کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا، گرچه ممکن است، مقاومت کی‌یف در برابر روسیه را افزایش دهد، اما برای متوقف کردن موج درگیری با روسیه کافی نخواهد بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • اعتراف به قتل قدیمی در بزم شبانه
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • اعتـراف به قتل قدیمی در بـزم شبـانه
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا